Cumartesi, Temmuz 15, 2017

Japonya da gördüğüm yerler

CHUGOKU
Akiyoshidai (ii)
Bitchu-Takashi
raikyuji temple (it has zen garden)
Hagi
former castle town
tokoji temple
daishoin temple
hagi castle
mount kasayama
greyfurtlu dondurma
Hiroshima
peace park
Iwakuni
kintai-kyo bridge
iwakuni castle
kikko park
nagayamon gate (in the park)
white sneaks (in the park)
kikko shrine (inthe park)
Izumo
izumo taisha
former taisha station
soba tabemashita (ii)
azuki and mochi soup (ii)
Matsue
adachi museum of art
matsue castle
Miyajima
itsukushima shrine
mount misen
walking trails
Okayama
korakuen garden (no 1)
okayama  castle (kimono)
Onomichi
temple walk
Tomonoura
Joyato Lighthouse
pier
Tottori
sand dunes
kannonin temple (ii)
Tsuwano
inari jinja
tsuwano castle ruin
Yamaguchi
rurikoji temple (pagoda ii)
yamaguchi daijingu

KANSAI
Asuka
Hikone
hikone castle
genkyuen garden
Himeji
himeji castle (no 1)
mount shosha
kokoen garden
Kobe
Kyoto
Mount Koya
Nagoya
Nara
Osaka
osaka aquarium
minami(namba)
tenjin matsuri
umeda sky building
Ueno


KYUSHU
Fukuoka 
Canal city (ii, at the top floor kaizen sushi ga arimasu)

SHIKOKU
Kochi
katsuo no tataki (ii)
kochi castle (original)
Kotahira
Kompirasan
Marugame
Marugame Castle
Matsuyama
dogo onsen honkan (ii)
dogo onsen (I mean dogo onsen area)
dogo onsen station
Botchan Karakuri Clock
Shopping Arcade (at the dogo onsen area)
Dogo Park
matsuyama castle
ishiteji temple
Isaniwa Shrine
Takayama
ritsurin koen (no2)
sanuki udon (ii)
shikoku mura
takamatsu castle
shopping arcades (ii)
Uwajima
uwajima castle (original)




Pazar, Temmuz 09, 2017

Keeping Up with the Joneses (2016)

Çocukları kampa gönderdikten sonra ne yapacaklarını şaşıran Gaffney çifti, kafayı yeni taşınan komşuları Jones larla bozar. Onları izler, takip eder ve yanılmazlar. Komşuları ajandır ve görevli oldukları işte Gaffney çifti onlara yardım edecektir.

Uwwwww! Gal Gadot u çok beğenirim ama itiraf etmek gerek Bayan Gaffney, yani Isla Fisher da çok çok güssel bir kadınmış. Öhöm neyse. Hiç gülmedim. Hatta yarısında uyukladım. Başa sardım, bir daha izledim filan. Komedi filmi olması gerekiyor ama bana hitap etmedi. Özetle tam bir zaman kaybıydı.

Director: Greg Mottola
Cast: Zach Galifianakis(Jeff Gaffney); Isla Fisher(Karen Gaffney); Jon Hamm(Tim Jones); Gal Gadot(Natalie Jones);
Country: USA
Runtime: 105 min.
imdb detail



Pazar, Temmuz 02, 2017

Guardians of the Galaxy (2014)

Annesinin öldüğü akşam, bir uzay aracı tarafından kaçırılan Peter, yaman bir hırsız olarak yetişir ve sipariş üzerine işler yapmaya başlar. İşte böyle bir iş sonrası çaldığı küre yüzünden Gamora, Rocket ve Groot ile tanışıp hapse atılır. Burada da Drax ile ahbap olur. Kanki olan 5 li önce hapisten kaçar, sonra da ellerindeki topun nasıl tehlikeli birşey olduğunu öğrenirler, akabinde de topu ele geçirmek isteyen Ronan isimli kötü kişi ile kapışırlar. Sonuç: Aslında Peter babasından dolayı safkan bir insan değilmiş. Hmm bi de kıza aşık oldu.

Herkez gibi Groot'a aşık oldum. Sevgi bötürcüğü Groot. Film sonunda saksıya dikmişler. Büyümüş. ahahha bi de saksıda dans ediyor. Tipsiz ya. Hastasıyım. Es geçmek istemediğim bir şey daha: Peter Quill in çocukluğunu oynağan çocuk cidden iyi iş çıkarmış, sevdim. Özetle nötrüm. Filme bayılmadım. Groot hariç gülümsediğim kare olmadı. Ama bana itici gelen birşey de olmadı. İkincisinin daha eğlenceli olmasını bekliyorums. Daha eğlenceli olmaz ise buna da dislike diyeceğims. 

Director: James Gunn
Cast: Chris Pratt(Peter Quill); Zoe Saldana(Gamora); Dave Bautista(Drax); Vin Diesel(Groot (voice)); Bradley Cooper(Rocket (voice));
Country: USA, UK
Runtime: 121 min.
imdb detail



Pazar, Haziran 25, 2017

Collide (2016)

Gördüğü kıza hızlıca aşık olup ilişki başlatan Casey, Juliette'in hasta olduğunu öğrenince para bulmak için önceki işine geri dönüp tır çalar. Lakin çaldığı tır ünlü bir uyuşturucu mafyasına aittir. Kovalamaca başlar.

_ Juliette Marne karakterini hiiiç sevmedim. Gene "aşık olunacak kadın marjinal'dir" konseptli bir bindirme.
_ Casey'nin aşık olması ve ilişkinin başlaması fazlacana hızlandırılmıştı. İşte bu nedenle sonrasında adamın kız için hayatını riske atması mantıklı gelmedi.
_ Filmde Anthony Hopkins ve Ben Kingsley oynamasa da olurmuş. Keza ikisinin canlandırdığı karakterler pek özellikli değillerdi.
_ Anthony Hopkins rica ettiğinden herhalde; bir karede Hagen Kahl, tırını çalan hırsız Casey Stein ile gereksiiiiiiiz uzuuuunnnn bir konuşma yapıyor. püf!
_ Film Almanya'da geçiyor. Arabalar mercedes. Zaten film mercedes reklam kuşağı gibiydi. Çocuk benzinliğe son moda mercedes ile girer, çıkışta başkasının park ettiği son model diğer mercedes e binip uzaklaşır filan.
_ Nicholas Hoult'ı cidden hem tip olarak hem de oyunculuk kabiliyeti olarak beğeniyorum. Benim için Brad Pitt kadar kaliteli.

Özetle kötü konu, kötü işleniş, "Nicholas Hoult" yüzünden iyi oyunculuk. Action diye listeme aldım. Ama anladım ki sadece action olması yeterli değilmiş. Zaman kaybıydı. Sevmedim.

Director: Eran Creevy
Cast: Nicholas Hoult(Casey Stein); Felicity Jones(Juliette Marne); Anthony Hopkins(Hagen Kahl); Ben Kingsley(Geran);
Country: UK, Germany, China
Runtime: 99 min.
imdb detail



Cuma, Haziran 23, 2017

2016 Anime List

En sakin ve tatlı animeler
Natsume Yuujinchou Go
Fune wo Amu
En çok güldüğüm anime serileri
Handa-kun
Bungou Stray Dogs
ReLIFE
Watashi ga Motete Dousunda
En romantik anime serileri
Nijiiro Days
Fruits Basket
Kono Bijutsubu ni wa Mondai ga Aru!
12-sai.: Chicchana Mune no Tokimeki
Honobono Log
En aksiyon dolu anime serileri
Mobile Suit Gundam: Iron-Blooded Orphans
Mobile Suit Gundam: Iron-Blooded Orphans 2nd Season
Ajin
Boku dake ga Inai Machi
Kiznaiver
Koutetsujou no Kabaneri
Ushio to Tora
Boku no Hero
En dram
Orange
Shouwa Genroku Rakugo Shinjuu
Mobile Suit Gundam: Iron-Blooded Orphans 2nd Season
91 Days
Joker Game
Saraiya Goyou
En iyi spor
Days
Yuri!!! on Ice
Haikyuu!!: Karasuno Koukou VS Shiratorizawa Gakuen Koukou
Prince of Stride: Alternative
En yakıcı dişiler
Dagashi Kashi / Shidare, Hotaru
En vurucu eriller
Bungou Stray Dogs / Dazai
Kuzu no Honkai / Awaya, Mugi
Shouwa Genroku Rakugo Shinjuu / Yuurakutei, Yakumo
En harika ses olur mu?
Kiznaiver / Yuta, Tsuguhito(Shimazaki, Nobunaga); Agata, Katsuhira(Kaji, Yuki);
Shouwa Genroku Rakugo Shinjuu / Kikuhiko, Bon(Ishida, Akira)
Mobile Suit Gundam: Iron-Blooded Orphans 2nd Season / Augus, Mikazuki(Kawanishi, Kengo)
En yakıştırdığım çiftler
Adashino, Benio & Enmadou, Rokuro (Sousei no Onmyouji)
En iyi opening
Ajin
En büyük hayal kırıklığı
Berserk
Re:Zero kara Hajimeru Isekai Seikatsu
Trickster: Edogawa Ranpo "Shounen Tanteidan" yori
En saçıbaşı yolunası karakter
Kuzu no Honkai / Minagawa, Akane
Mobile Suit Gundam: Iron-Blooded Orphans 2nd Season / Itsuka, Orga



Pazar, Haziran 18, 2017

Sully (2016)

Yılların deneyimli pilotu, kuşlar yüzünden motorlarını kaybedince uçağı nehire indirmeye karar verir. Kulenin, geri dönmesini veya en yakın havaalanına yönlenmesini söylemesine rağmen dediğini yapar ve herkesi kurtarır. Lakin akabinde sigorta şirketinin baskısına maruz kalır. Çünkü yapılan simulasyonlar ve incelemeler uçağı havaalanına indirebileceğini göstrermektedir.

Gerçek bir olaydan ele alınarak işlenen konu harika. Tom Hanks'ın oyunculuğu ise muhteşem. Sigorta şirketi ile yaptığı o süpper ötesi konuşma cidden tarihe geçicek cool lukta. Bayıldım. Sigorta şirketi simulasyonda gerçek pilotlar kullanmış ama showa çıkmadan önce olayı 17 kere denemişler. Ek olarak kuş çarpmasından hemen sonra havalimanına geri dönüş yaparak başarılı oluyorlar. Gerçekte ise Sully makineleri filan kontrol ediyor, ne yapacağını düşünüp karar vermesi gerekiyor. Sonuçta elinde kalan süre az. İşte o süre ile simulasyon yapınca uçaklar yere çakılıyor ve Sully in haklı olduğu alenen belli oluyor. Filmde bir tek Sully in karısı ile olan sıkıcı telefon görüşmelerini eleştirebilirim. Sanırım süre doldurmak için gerek duyulmuş. Özetle, harika oyunculuk ii işleniş ve ii konu.

Director: Clint Eastwood
Cast: Tom Hanks(Chesley 'Sully' Sullenberger); Aaron Eckhart(Jeff Skiles);
Country: USA
Runtime: 96 min.
imdb detail



Cumartesi, Haziran 10, 2017

The Mummy (2017)

Arkadaşı Chris ile birlikte tarihi eser kaçakçılığı yapan Nick, rastlantı sonucu mısırlılara ait bir tomb bulur. Bu mezar zamanında kıskançlık yapıp kara büyülerle uğraşan ve öz babasını öldüren prenses Ahmanet e aittir. Kız, ülkenin yönetimi, başka bir anneden doğan erkek kardeşine geçecek diye hiddetlenmiş, ölüm tanrısı set ile işbirliği yaparak lanetli bir canavara dönüşmüştür. Anlaşması üzerine Set'i dünyaya getirmek için adamın birini öldürecek yakalanmış ve canlı canlı mumyalanmıştır. Ahmanet kendisini bu engin karanlıktan kurtaran Nick i farkeder ve kulağına seçtiğim kişi sensin şeklinde fısıldar. Sonrasında Nick ve tarihi eserlerle ilgilenen Jenny, Ahmanet ve lanetlerinden kaçmaya başlarlar. Bu aşamada Nick, Jenny nin manyak patronu Dr. Henry Jekyll ile tanışır. Adamın niyeti hastalık olarak gördüğü kötülüğü insanlık tarihinden silmektedir. Bu nedenle Nick in ölüp Sete dönüşmesini, sonra da vücut bulan Set i öldürmeyi planlamaktadır. Özet olarak Nick kaçar kaçar kaçar, lakin sevdiği kişiler zarar görmeye başlayınca kaderine razı olur !!! mu acaba.

Sinemada gerim gerim gerilerek izledim. Yani çok sevdim :-) Yaşlanan Tom Cruise oyunculuk gücünü masaya koymuş ve harika olmuş. Özellikle karakter değiştirmeye başlayan Dr. Henry Jekyll karşısındaki korkmuş ifadesi beni benden aldı. Bayıldım. Nike in en mükemmel kızı Sofia Boutella ise bizi kendisine aşık etti resmen. Mükemmel bir mısır prensesi olmuş. Güselliği, oyunculuğu herşeyi harikaydı. Konu güssel, oyunculuk şahane, action ve görsellik başarılı. Gelelim işlenişe. Filmlerde action dolu sahneler sonrası seyirci bir nefes alsın diye yavaşlama olur. Bu filmde böyle bir ara yok. Action bir başlıyor bitene kadar. Ay bir ara baktım sinema koltuğunda kasılmaktan bir hal olmuşum. Özet olarak çok sevdim. Kesinlikle sinemada izlenmeli derims :-)

_ kargaların uçağa saldırma sahnesi iyiydi.
_ Ahmanet "mısırın kumları hareketi geçin" dedikten sonra kumdan yapılan camların parçalanıp Nick i takip etmeleri harikaydı.
_ tek paraşütü bana verdin diyen kıza Nick in verdiği cevabı çok sevdim. Başka türlü bir cevap fazla gerçekdışı olup filmi action dan çıkarır sindrellaya döndürürdü. Yönetmeni kutluyorums.

Director: Alex Kurtzman
Cast: Tom Cruise(Nick Morton); Russell Crowe(Dr. Henry Jekyll); Annabelle Wallis(Jenny Halsey); Sofia Boutella(Ahmanet); Jake Johnson(Chris Vail);
Country: USA
Runtime: 110 min.
imdb detail



Ajin 2nd Season

Birinci sezonda yaşananlardan sonra sakin hayatına devam etmek gayesi güden Nagai, yanına Nakano'yu da alarak Tosaki-San a gidip işbirliği teklif eder. Diğer taraftan Satou-San hazırladığı 15 kişilik listede adı bulunanları teker teker öldürmektedir. Bizimkiler hazırladıkları planlarla adamı durdurmaya kasarlar. Lakin takımda salak çok olduğundan bir türlü başarılı olamazlar. Sonuç olarak Satou hem 15 kişiyi öldürür hem de öldürücü gaz silahlarını ele geçirir. Bu aşamada artık ona, Japon devletinin Ajin ler için verdiği minik ülke bile yetmemektedir. Sonuç olarak yandaşları adamın tek derdinin oyun oynamak olduğunu, Ajin lerin geleceğini umursamadığını anlarlar ve Nagai yi ararlar. İşbirliği işe yarar gibi görünsede, yakalanan "Tanaka, Kouji" ve "Satou" yu Amerika ya taşıyan uçak havada infilak eder.

_ Sevdim. Ama ilki daha brütaldi. 
_ Nagai nin çevresi cidden gerizekalılarla çevrili. Çocuğun hayalkırıklığını hissedebiliyorum.
_ Nagai nin yerinde olsam ilk hamlem dönüp "Nakano, Kou" yu öldürmek olurdu herhalde. Hayatımda gördüğüm en hem salak hem de sinir bozucu modda bağırıp duran uyuz bir tip. Herşeye cırlıyor ama sorsan fikri de yok. Nagai siz bir halt yapamaz ama ona da kaba davranır filan. Aklıma Coriolanus daki halk betimlemesi geldi bak. 
_ "Shimomura, Izumi" salağına ne demeli. "Tosaki, Yuu" yu kurtarmak için bildiği önemli bilgiyi sakladı ve listedeki bilmem ne başkanının ölmesine neden oldu.
_ Olay: Amerikadan gelen ajan ile ona yardım eden aslında Ajin olan sarışın bir kadın Tosaki yi kaçırır ve ondan, herkesin öldü bildiği Doktor "Ogura, Ikuya" nun yerini öğrenmeye çalışırlar.
_ Tanaka san ve diğer Satou yandaşları aslında özgürce yaşamak istiyorlar. Bundan adama yardım ediyorlar. Ama adamın derdi oyun olduğu için Japon devletinin açtığı kapıları tek tek kapatıyor. Diğerler herhalde bir bildiği var diye düşünüyolar. Aslında seçenklerini teker teker Satou öldürdüğü için böyle düşünmek zorunda kalıyorlar. Sonuç olarak Tanaka fazlasıyla sadık çıkıyor.
_ Bir bölümde özel tim geliyor. Ajinlere bakıp "bunlar standart adam, işlerini bitiririz" diye düşünüyolar. Ama Satou meğer 10 numara combat biliyomuş. Hahahahaha , özel tim önce dumur sonra ölü oluyor. Satou harika biri ya, hem zeki hem yetenekli hem kurnaz hem pratik hem esprili. Tek kötü yanı var; kötü biri :-)

Özet olarak elbette devam. Bir sonraki sezon ve ya movie de uçakta ölen Ajin Satou nun kendisine ihanet eden Ajinleri bulmak için dönmesini ve teker teker temizlemesini izlicez bence. Haydi bakalım.

Tag: Ajin: Demi-Human 2nd Season
Type: TV
Episodes: 13
Duration: 24 min.
Cast: Nagai, Kei(Miyano, Mamoru); Satou Ootsuka(Houchuu); Tosaki, Yuu(Sakurai, Takahiro); Nakano, Kou(Fukuyama, Jun);
myanimelist.net detail



Cumartesi, Mayıs 27, 2017

Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales (2017)

Babasının üzerindeki laneti kaldırmak için Poseydon un mızrağını arayan Henry, şeytan üçgeni denilen yerde Salazar isimli korkunç adam ile karşılaşır. Adam huyu gereği her gemide bir yaşayan bırakmakta, ona olanları anlatmasını salık vermektedir. Çocuk hayalini gerçekleştirmek için Captain Jack Sparrow u bulur. Bu aşamada ekibe babasının kendisi ile birlikte yetimhaneye bıraktığı kitabın izinden giden Carina isimli bir kız katılır. Diğer taraftan Captain Hector Barbossa, Salazar ile işbirliği yaparak ona, intikam alabilmesi için Captain Jack Sparrow u getireceğine söz verir.

_ Salazar korsanların korkulu rüyası bir askermiş. Ama genç kaptan Jack, onu kandırıp gemisinin şeytan üçgeninde batmasına ve üzerine lanetler gelmesine neden olmuş. Adam işte bu nedenle intikam ateşiylen yanıyor.
_ Carina nın babası Barbossa imiş. Bu arada yetime kitabın üstündeki kırmızı yakutu nedense kullanmamış. Dürüstlükleri gerçek olamayacak kadar saçma.
_ Henry Turner, Will Turner ve Elizabeth Swann ın oğlu. Yani Henry, Will üzerindeki laneti kaldırmak için kasıyor.
_ Barbossa kızı için kendini feda ediyor olması beni hüzünlendirmedi. Kabul edelim adam şefersiz. Hmmm ama başta Jack Sparrow olmak üzere hangi korsan şerefli ki!. Hepsi zoru veya parayı görünce birbirini satıyo.

Özet olarak sevdim. İzlerken çok güldüm. Aralarda 10 numara açık-gizli espriler vardı. Aksiyon espri ve başarılı oyunculuk. Daha ne olsun. Sinemada izlemek ayrıca ii fikirdi.

Director: Joachim Ronning, Espen Sandberg
Cast: Johnny Depp(Captain Jack Sparrow); Javier Bardem(Captain Salazar); Geoffrey Rush(Captain Hector Barbossa); Brenton Thwaites(Henry Turner); Kaya Scodelario(Carina Smyth); David Wenham(Scarfield);
Country: USA
Runtime: 129 min.
imdb detail



Perşembe, Mayıs 18, 2017

Alien: Covenant (2017)

Yaşanan ufak çaplı bir kaza sonrası Covenant isimli uzay gemisi mürettabatı, varacakları noktaya daha 7 yıl varken uyandırılır. Lakin işte tam bu aşamada geminin kaptanı ölür ve komuta ikinci kaptan Oram a geçer. Adam rasyonalistim diyerek bir kaç kare ego sergiledikten sonra bilgisayarda beliren dünya benzeri bir gezegene iniş kararı alır. Bunun nedeni gezegenden şarkı sinyali almaları ve tekrar uyku kapsüllerine dönmek istememeleridir. İkinci kaptan Daniels, hakkında hiç birşey bilmedikleri bu gezegene inmeyi ve görevleri olan koloni kurma işini burada yapmayı desteklemez. Lakin kaptana itaat eder. Parka çıkan çocuklar edası ile gezegene çıkan -akıllı- bilim adamlarından ikisi, etrafta mal mal dolaşırken kaptıkları enfeksiyon nedeniyle yaratık doğururlar. Gezegene daha önce gelen bir başka uzay gemisinin yapay zekalı robot sorumlusu David, bunlara yardım eder. Lakin ilk modellerden olan David, Walter yani Covenant ın yapay zekalı robot sorunlusuna göre çok daha fazla -insan- dır.

Beklentimi korkucam modunda yükselterek gittiğim filmde hiç korkmadım. Arasıra ürktüm ama korkmadım. Film özet olarak bir grup -geri zekalı bilim adamının- mantıktan uzak duygusal kararları sonucu nasıl geberdiklerini anlatıyor. Bir yerden sonra sürekli karanlıktan geçmeye başlayan film, 12 yaşındaki çocuklar da izler edası ile resmen sansürlenmiş ve ölüm sahneleri detaylandırılmamış . Yaratık kadını yiyor ama nası yiyor kamera göstermiyor. Sadece olay bittikten sonra yerde kanlı ceset görüntüleri. pöh! Bilinmeyen bir gezegene tedbirsiz inmeleri ve arka bahçede keşif yapan çocuklar gibi güvende hissedip davranmaları ise çok salakça. Yönetmeni, senaristi, herkesi kınıyorum yani. Bir düzine insan öldükten sonra duşta sevişmeyi düşününen çifti ise ayakta alkışlamak istiyorum. Özetle korkmadım ve sevmedim. Konu mantık hataları ile dolu ve berbattı, işlenişe sıkılmadığım için kötü diyemicem, oyunculuklar normal. Bu arada filmin başında Michael Fassbender ve Guy Pearce i görünce acayip heyecanlandım. Guy Pearce filmde 2 dk görünüyo ama o iki dakkada oscar lık oyuncluk sergiliyo. Canım bebegim benimmm..:-)
ps: Oram 'ın daha önce hiç görmediği bir canlı formuna sırf David yaklaş dediği için sokulması da bir başka saçmalıktı. Olmadı Ridley! Olmadı!!!

Director: Ridley Scott
Cast: Michael Fassbender(David / Walter); Katherine Waterston(Daniels);
Country: USA, Australia, New Zealand, UK
Runtime: 122 min.
imdb detail



mekan: Ranchero Restaurante Mexicano, Nişantaşı

Nette yaptığım, İstanbul'da Meksika mutfağı nerede tadılır konulu araştırmam sonrası top listede Ranchero da vardı. Sonrasında arkadaşlarımdan biri gitti ve bayıldığını söyledi. Bunun üzerine iki arkadaşla beraber güssel bir akşam yemeği yemek niyeti ile vardık mekana. Dekoru sevdim. Garsonlar o eski tatlı esnafımızın güler yüzünü taşımıyorlar ama işlerinde iyiler. Zaten sanırım Nişantaşı da böyle olmasını gerektiren bir yer. Yemeğin geliş hızı standart iken sunumu gayet gösterişli idi. Et harika pişmişti, lezizdi. Ama o fiyata Lunchbox ta çok iyi ebatlarda bir t-bone steak yiyebileceğimin de altını çizmek isterims. Özet olarak birine yemek ısmarlamak istersem veya arkadaşlar ile değişik tatlar denemek istersem gideceğim bir yer. Kalabalık olduğunda, tek başına gidip yemekten keyif alarak takılacağım bir yer değil.

konum: ii (vali konağı, abdi ipekçi üzerinden düz ilerle, kırıntı filan geç, milli reasürans içinde.)
dekor: ii
hizmet: güleryüz yok, işlerinde iyiler.
ne yedim: tampiquena (no:58) "özel tabağı içerisinde marine edilmiş bonfile et üzerinde salsa gravy ve maydanoz yanında ızgara sebze, rajas ve çeşnili patates kızartması."
servis hızı: standart
sunum: ii
lezzet: ii
fiyat: normalin çok az üstü. (46 tl, 2017 mayıs)
diğer dünya mutfakları ile kıyaslama: 1.korean  2.hint 3.meksikan



Tiyatro: Coriolanus

2 perde
2 saat 30 dakika
Yazan : WİLLİAM SHAKESPEARE
Çeviren : ÖZDEMİR NUTKU
Yöneten : MALCOLM KEİTH KAY

Savaştaki başarılarından sonra soylular tarafından siyasete bulaştırılmak istenen Coriolanus, düşüncelerini dile vurma konusunda gayet cömerttir. Hal böyle olunca halk tarafından şehirden sürülür, çünkü doğru söyleyen dokuz köyden kovulur. Dövüşmekten büyük keyif aldığı eski düşmanı, dostu olur ve Corniolanus, Roma'ya savaş açar. Lakin Corniolanus un erdemleri başkalarına erdemsizliklerini hatırlattığı için ... oyunun sonu tatlı bitmez.

Daha önce "Caius Martius Coriolanus" rolüyle " Ralph Fiennes" izlediğim için sevgili Tolga Evren çok hızlı konuşuyor gibi geldi bana, raharsız etti. Ama yapacak bir şey yok, 10 numara konu ve dialogları kısıtlı bir zamana sığdırmak zorundalar. Halkın sesi olan iki adamın oyunculukları şahaneydi. Özet olarak Shakespeare in bu oyununu çok sevdiğimden keyifle izledim. Coriolanus un halk hakkındaki düşünceleri ve sahip olduğu erdemler, atlanmadan perdeye güssel bir şekilde aktarılmış. ps: Oyunu beğendiyseniz filmini de izlemenizi tavsiye ederims.

"Soylu bir savaş kahramanı olan Coriolanus, suç işlemediği halde utanç verici duruma düşürülerek, politikacılar ve halk tarafından cezalandırılır. Erdemlerine saplantılı denebilecek ölçüde bağlı olan Coriolanus'un bu özelliği, "suç"unu oluşturur, ancak o yine de inandıklarını dillendirmeye devam eder. Roma'nın sözde demokrasisinin eğitimsiz ve aç halkı, başlarında güzel ama boş vaatlerde bulunan politikacılarla Coriolanus'un karşısına dizilirler. Fakat karşılarında savaş yaralarını gösterip oy toplamak varken onları küçümseyen bir general bulurlar." (http://www.devtiyatro.gov.tr/ web sitesinden alıntıdır.)

OYUNCULAR
TOLGA EVREN (Caius Martius Coriolanus)
D.ULAŞ TANSEL ÖNGEL (Tullus Aufidius)
ECE OKAY (annesi)
EYLEM YILDIZ (eşi)



Pazar, Mayıs 14, 2017

Taboo (2017)

Afrika kıtasından babasının cenazesi için dönen James, miras olarak kendisine kalan toprakları nasıl değerlendireceğini düşünmektedir. Ölmüş annesinin doğumyeri olan afrikadaki bir kara parçası, ingiltere ve amerika ülkeleri için politik açıdan acayip değerlidir. James' e ait bu toprakları elde etmek için ingiltere kamarası önce tatlı dil, sonra para, sonra da şiddet kullanır. Aklı ve cesareti ile herşeyin üstesinden gelen James, topladığı adamlarla birlikte bir gemi ayarlar. Bu sırada zamanında aşk yaşadığı üvey kızkardeşi artık evli olmasına rağmen James e karşı birşeyler hissetmektedir. Dayanamayıp kocasını öldürür ve James 'in kollarına koşar.

_ 1,75 boyuna rağmen Tom Hardy yi severim.
_ Seride birbirinden emektar ve başarılı bir sürü mükemmel oyuncu var. Kamara üyeleri, amerikan casusu gibi gibi. Hepsi de beni büyüledi.
_ Seri griler, kahverengiler ve çamurlar içinde geçiyor. Gizem ve harika oyunculuk olmasa çekilmez.
_ Konu nedir tam bilmiyorum ama işleniş gizemli ve başarılı.

Renksiz ve pis ortam bir süre sonra beni sıkmaya başladı. Daha doğrusu ruh halime iyi gelmemeye başladı. O nedenle kesme kararı aldım. Eğer vaktim bol olsa, ruh durumum çok iyi olsa izlerdim. Keza konunun nereye bağlanacağını merak etmiyor değilim.  Özetle 6 bölüm izleyip kestim. En son gemisi kamara tarafından patlatılan James, içip içip çamurlar içinde sızmış, sabah kendisine gelince de yan tarafında 13 yaşındaki Winter ı görmüştü. Kızın boğazı kesilmiş.

Creators: Chips Hardy, Tom Hardy, Steven Knight
Cast: Tom Hardy(James Keziah Delaney); Oona Chaplin(Zilpha Geary);
Country: UK
Runtime: 59 min.
imdb detail



Sense8 (2015)

Kanlar içindeki kadın, kafasına silahı dayayıp tetike basmadan önce dünyanın çeşitli ülkelerindeki çeşitli insalara görünür. Ölümü akabinde mekana gelen biri, "az önce doğum yapmış" der. Sonrasında kadını gören bu kişiler birbirleri ile ilgili hisler duyumsamaya başlarlar. Bu kişiler:
Will Gorski: amerikada polis olan çocuk.
Nomi Marks: lezbiyen. rahatsızlanınca katı ailesi tarafından zorla hastaneye kaldırılıyor. beyninde hasar olduğu bu nedenle halüsilasyonlar gördüğü söyleniyor. sevgilisi Amanita yani Freema Agyeman çok güssel kadın.
Sun Bak: ringe çıkıp adam pataklayan, aslında bir iş kadını olan güzel bir koreli.
Kala Dandekar : aile gelenek görenek yüzünden hindistanda sevmediği bir adamla evlenmek üzere olan bir kızcağız.
Riley Blue: dj. sevgilisi ile gittikleri biryerde herkes birini öldürünce kafayı sıyırdığını düşünüyor.
Wolfgang Bogdanow : arkadaşı ile elmas hırsızlığı yapan biri.
 Lito Rodriguez: kızların hastası olduğu yakışıklı bir aktör. Aslında gay.
Capheus: Afrikada hasta annesine bakmak için otobüs şöförlüğü yapan genç bir çocuk.

Seri ilginç başladı. Kadının (Daryl Hannah canlandırıyor) kendini öldürmesi. Bu sırada bir yanında kötü olduğu hissettirilen Mr. Whispers ın, diğer tarafında iyi biri gibi gösterilen Jonas Maliki in bulunması başarılıydı. Sonrasında kadının göründüğü karakterlerin yaşamlarına baktık. Nasıl göründükleri ve aslında kim oldukları gibi. Akabinde bağlantılar başladı. Dj kız klupte eğlenirken polis müzik sesleri duyar, Wolfgang takıldığı kıza ilişki istemiyorum derken evlenmek istemeyen hintli kız Kala yı görüp etkilenir. Capheus dayak yiyecekken Sun Bak gelip milleti pataklar filan. İlginç gibi di mi? Haliyle henüz anlamadığım konu fevkalade olabilir ama işleniş berbat. Bana göre berbat. çünkü izlerken çok sıkıldım. (ps: sıkıldım değil bak, çok sıkıldım) Ben işten eve gelince koltuğa çöküp öleceği günü beklerken zaman geçsin diye patates cipsi yiyip mal mal ekrana bakan bir amerikalı değilim. izlediğim şeyin beni yakalaması lazım ki izleyeyim. Her bölümü 1 saat olan bu seri, 3 bölümünü izlememe rağmen beni yakalamadı. Kıymetli vaktimi vaktini daha iyi değerlendiren dizilere harcamak üzere kesiyorums.

Creators: J. Michael Straczynski, Lana Wachowski, Lilly Wachowski
Cast: Terrence Mann(Mr. Whispers); Naveen Andrews(Jonas Maliki); Doona Bae(Sun Bak); Jamie Clayton(Nomi Marks); Tina Desai(Kala Dandekar); Tuppence Middleton(Riley Blue); Max Riemelt(Wolfgang Bogdanow); Miguel Ángel Silvestre(Lito Rodriguez); Brian J. Smith(Will Gorski );
Country: USA
Runtime: 60 min.
imdb detail



Cuma, Mayıs 05, 2017

Shouwa Genroku Rakugo Shinjuu: Sukeroku Futatabi-hen (Winter 2017)

Sanatında ilerleyen Yotarou, eşi Konatsu ile birlikte çocukları Shinnosuke yı büyütürler. Yotarou çocuğun babasını bir çete reisi sanmaktadır, oysa?!. Diğer taraftan aslında Sukeroku ve Miyokichi, Yakumo'nun anlattığı şekilde değil başka bir türlü ölmüştür. Ölümlerini meydana getiren kazanın ateşleyicisi minik kız Konatsu dan başkası değildir. Lakin kızın zihni bu kötü olayı tramvadan dolayı silmiştir.

Rakugo dinlemeyi yine sevdim. Çizimlerin harikalığı, anlatılan hikayenin karakterleri ile kurulan empati, o güssel müzik tınısı, o güselim sakura havası... Bayılarak, eriyerek, huzur dolarak seriyi bitirdim. Bir ara ah dedim keşke Sukeroku dan da birşeyler dinleyebilsek. Oldu. Yotarou saf duygusal ama yiğit bir adam. Konatsu nun ona öküz gibi davranmasını sevmedim. Ama ikisinin de ayrıca çocuklarının olması güsseldi. Unutmadan yine Konatsu nun sesini sevmedim. Kaba tonlu bir ses. Hiç kadın gibi değil. Gerçi karakter de pek kadın gibi değil, tomboy. Shinnosuke, tatlı bir çocuktu. Büyüdükçe babasının bakışını, tavrını, tarzını aldı resmen. Çok beğendim. 

Özet olarak terapi gibi animeydi. Sakin sakin esen meltem gibi beni yaladı temizledi gitti. Arşivliyorum ve devamı olursa izliyorum.

Tag: Descending Stories: Showa Genroku Rakugo Shinju, Shouwa Genroku Rakugo Shinjuu 2nd Season, Showa and Genroku Era Lover's Suicide Through Rakugo 2nd Season
Type: TV
Episodes: 12
Duration: 24 min.
Cast: Yotarou(Seki, Tomokazu); Yuurakutei, Yakumo(Ishida, Akira); Yuurakutei, Sukeroku(Yamadera, Kouichi);
myanimelist.net detail



Mobile Suit Gundam: Iron-Blooded Orphans 2nd Season (Fall 2016)

"Fareed, McGillis", çocukluk hayalinin peşinden gidip Gjallarhorn da devrim yapmayı planlamaktadır. Tekkadan a müttefik olmalarını teklif eder. Hızlı bir şekilde amacına ulaşmak isteyen Orga, salaklaşıp kime ve neye yardım ettiğine bakmaksızın teklifi kabul eder. Bu uğurda Turbines ve Teiwaz ile bağlarını koparan Tekkadan, McGillis ile birlik olup "Elion, Rastall" ile kapışır. Lakin işler beklendiği gibi gitmez.

_ "Augus, Mikazuki" her zaman ki gibi çok karizma. Az öz konuşması, ses tonu, çaylaklardan "Hash", "Atra"'ya el kaldırınca çocuğun kolunu tutup gözlerine ters ters bakarak uyarıda bulunması; perfection. Evet, bazen boy hiç önemli değil!
_ "Bernstein, Kudelia Aina" ın olgun tavırlarını seviyorum. Kız cidden hanım, akıllı, pozitif, çözüm bulucu ve insanlara yardım etmek için yaşayan biri. Daha iyi çözümler bularak yol alma kararını destekliyorum. Benim de böyle düşüncelerim var. Henüz pratiğe dökememiş olsamda. 
_ Karar verirken kafasında hangi parametreler var bilemediğim Orga'nin "McGillis"in teklifini kimselere danışmadan, düşünüp tartmadan kabul etmesini hiç beğenmedim. Adam iyi mi kötü mü, savaşacakları, hayatlarını tehlikeye atacakları şey ne? fikirleri bile yok. Tek derdi kendi amacı. Ama işte klavuzu karga olanın?! Orga, bu kararın yüzünden birileri zarar görürse sana olan derin sevgi hissim derin bir nefrete dönüşecek.
_ Tekkadan içindeki bir hain yüzünden dünyada bulunan çocuklar saçma salak bir savaşın içine girdiler. "Takaki", düşünmeden hareket eden salağın önde gideni ve maalesef Aston gibi iyi çocukların bulunduğu ekibin lideri. Dahası bu salak beni hüngür hüngür ağlattıktan sonra Tekkadan ı bırakıp huzur içinde yaşama kararı aldı. Pislik. Neymiş, kız kardeşini üzmek istemiyomuş. Aston un katili seniii!
_ Tekkadan güç gösterisi yapmak için Mars ta bulunan insansız ve çok güçlü bir robotu yeniyor. İşte bu uğurda Mika'nın vücudunun yarısı felç geçiriyor.
_ Üzüntüden kahroluyorum. Tekkadan ın salaklığı yüzünden gemisine yasadışı silah bulunan Naze suçlu bulunur ve yapılan savaşı kaybeder. Çalışan kadınlar kurtulmayı başarırlar ve Naze nin babasına ait şirket Teiwaz a geçerler. Lakin sevgili "Frankland, Lafter", aşkını itiraf edemeden öldürülür. Bunların hepsi senin yüzünden Orga! Seni asla ve asla affetmeyeceğim.
_ McGillis in arkadaşı "Bauduin, Gaelio" meğer ölmemiş. Kapışıyolar. Bu arada McGillis çocukken çok tatsız şeyler yaşamış. Erkeklerin oyuncağı olmuş ve yanlış anlamadıysam çocuğu evlatlık alan Gaelio un babası da bunlardan biri. Bence McGillis hala çocuk, büyüyememiş. Tavırları ne kadar büyüklere has görünsede amacı çocukça, aşık olduğu kadın da çocuk. Üzücü bir yaşamı olmuş.
_ "Gilmerton, Yamagi" nin sevgili "Shino, Norba" sı öldü. Ağlamaktan gözlerim şişti. Aklıma geldikçe kahroluyorum. Mükemmel çizimler ve Orga, seni asla ve asla affetmicem.
_ Criminal olmamak için Naze yi yalnız bırakan Tekkadan yasadışı örgüt oldu. Orga, öldürüldü. Mikazuki, Orga nın son emri geçerlidir dedi ve Akihiro ile birlikte geri de kaldı. Diğerleri istemeseler de kaçtılar.

Çizimler harika, vücutlar çok iyi çizilmiş. Karakter, konu, konudaki bağlamalar, amaçlar, amaçlar için yapılan çabalar, işleniş, mantıklı sonuçlar. Herşey on numara bayıldım. Hem bayıldım hem de çok ağladım. Özetle bu seri 1.sezon ve 2. sezon 2017 nin en iyilerinden.

Tag: Mobile Suit Gundam: Iron-Blooded Orphans 2nd Season, Kidou Senshi Gundam: Tekketsu no Orphans 2nd Season, G-Tekketsu 2nd Season
Type: TV
Episodes: 25
Duration: 24 min.
Cast: Augus, Mikazuki(Kawanishi, Kengo); Itsuka, Orga(Hosoya, Yoshimasa); Altland, Akihiro(Takumi, Yasuaki); Altland, Aston(Kumagai, Kentarou); Shino, Norba(Murata, Taishi); Turbine, Naze(Toriumi, Kousuke);
myanimelist.net detail



Lucifer (2015)

Tatil için dünyaya insan formunda gelip klüp işletmeye başlayan Lucifer, kimliğini saklama zahmetine girmeden çevrede dolaşmaktadır. Bir gün yardımcı olduğu kızın biri öldürülür. Davaya bakan detektif ile tanışan Lucifer, artık kendisine yeni bir eğlence bulmuştur. Detektif Decker a olaylar sırasında yardım eder ve bu aşamada ölümlü gibi yaralanmanın adrenalini ile başı dönüp keyiflenir.

Iıyyykk!! Bik bik bik konuşan, paso konuşan bir şeytan. Çok az çekici cidden. Sevmedim. Hatta izlerken sıkıldım. Adamın yani Tom Ellis ın tipi hoş, konu güssel. Ama karizmatik olması gereken ana karakter çok konuşuyor. Detektif Decker'ın domates güsseli modunda suçlular arasına tek başına dalıp "eller yukarı! polis!" demesine ise hastayım. ps:Hülya Avşar ın gençliğine çok benziyor yalnız. Lucifer, cehennemden sorumlu olduğundan cehennemlik olan suçluları cezalandırmaktan da ayrıca keyif alıyor gibi. Kadınların görünce manyak bakışlarla üstüne atladıkları Lucifer, ek olarak detektifi bir türlü baştan çıkaramıyor. Adam, özel yeteneği ve ölümsüzlüğü ile suçluları buluyor. Beynini kullanması gerekmiyor yani. Özetle Mentalist i mumla aratacak, zeka belirtisi hiç göstermeyen bir dizi. 6 bölüm izleyip kestim.

Creator: Tom Kapinos
Cast: Tom Ellis(Lucifer Morningstar); Lauren German(Chloe Decker); Lesley-Ann Brandt(Mazikeen);
Country: USA
Runtime: 42 min.
imdb detail