Cuma, Nisan 18, 2014

Blue Jasmine (2013)

Film, lüks içinde millete hava atıp kendi yakınlarını bile yererken, kocasını kaybedip meteliksiz kalan Jasmine'in, yeni bir yaşam kurmak için akıllıca ama beceriksiz çabalamasını konu alıyor.

Monolog takılan Jasmine'i daha ilk (uçak-havalimanı) karelerde çok sevdim, kendisine pek güldüm. Var böyle insanlar! Film, -tercih ettiğim- action içerikli olmasa da sonuna kadar izlenilesi. Bu kesinlikle Cate Blanchett-in başarısı. Kadın kafayı yemiş görünsede bir süre sonra OMG, aslında acayip kurnaz diye düşünmeme neden oldu. Bakınız; zor durumda kaldığı için sığınmak zorunda kaldığı ablasının evinde alfa olma girişimleri. Yalan dolanla zengin bir adamı kapaklaması filan. Haahahah evlenmek için arayış içinde olanlar fikir sahibi olabilir.

Özetle; var böyle insanlar! Kendi dertlerini sırf cırlayarak, ağlayarak, sinir krizleri geçirerek herkesin derdinden ulu sayanlar, bu uluuuuu dertlerini bahane edip artı ilgi, şefkat ve yaptıkları ahlaksız, adaletsiz kaybaplıklar için affediliş bekleyenler. Var böyle insanlar; iş yerinizde, arkadaş çevrenizde ve belki de evinizde! Aman dikkat!

ps1: Ginger rolündeki "Sally Hawkins"-i de beğendim.
ps2: İlk defa bir Woody Allen filmi beğeniyor olabilirim. Ya film iyi, ya da ben yaşlanıyorum;)

Genres: Character, Comedy, Drama
Country: Amerika
Duration: 98 min.
Director: Woody Allen
Cast: Cate Blanchett(Jasmine), Sally Hawkins(Ginger), Alec Baldwin(Hal)
imdb detail