Cuma, Nisan 04, 2014

Noragami (2014 Winter)

Geçmişin god of calamity'si değişmiş, insanlara yardım ederek kazandığı 5 yen ile harika bir jinja inşa etmeyi kafaya koymuş bir god'a dönüşmüştür. Bir gün rastlantı sonucu bedeni uykuya geçerken ruhu astral seyahat yapabilen Hiyori İki ile tanışır. Sonrasında ise Yukine'yi bulup onu Shinki'si yapar. Shinki ile god'ımız yani Yato birbirine kalben ve beynen bağlıdır. Yukine iyi ve sadık biri olmazsa, Yato'nun hali nicedir.

BAYILDIM.
İlk ilgimi çeken süpper ötesi Opening oldu. "Goya no Machiawase" by Hello Sleepwalkers. Sadece kiite yetmez, mite kudasai! :-) Yato harika çizilmiş, simsiyah saçları ve tarzı çok cool, ayrıca karakteri ne çok cırtlak, ne sıkıcı derecede soğuk. Çocuksu ama iyi, adaletli, merhametli, hmmm çekicii!:) 1. bölümde, kendisini övmesi ve bunu yaparken başkasını yermemesi çok hoşuma gitti. Böyle insanları seviyorum yaws. 3. bölümdeki dövüş scene lerine bayıldım. Bu esnada arkada çalan theme de gayet başarılı. Hiyori İki 'ye gelince başlarda nötrdüm. Sonra Yato'ya cırlamaya başladı. İlgi çekmek için cırlayan, kendini bir halt sanan kişileri sevmediğimden ve sevgili Yato'cuğuma kaba davrandığından tavır aldım ama akabinde akıllı, yardımsever, sevgi-dolu birine dönüştü. Aradaki bağlamalar ise başarılı. Yani Noragami akıllı beyinlerden çıkma bir seri. Yukine; süpper çizim, harika karakter işlenişi. İşte konunun 12 bölüme mükemmel dağıtımına örnek bir seri. Son olarak 9. bölüm kesinlikle favorim.

Özetle; umarım sezon 2 si olur!
ps: bu seriyi izlerken sanki çizen Niizuma Sensei gibi hissettim. Biliyorum; Niizuma, Bakuman anime serisinin bir karakteri ama onun çizimleri ile Yato arasında benzerlik hissettim. Güssel oldu ;-)

Tag: Noragami
Type: TV
Episodes: 12
Genres: Action, God, Shounen, Supernatural
Duration: 24 min.
Cast: Yato(Kamiya Hiroshi), Yukine(Kaji Yuki), Kazuma(Fukuyama Jun), Daikoku(Ono Daisuke), Rabou(Sakurai Takahiro)
myanimelist.net detail




Noragami OVA
2 bölüm olacak gibi görünen ova lardan ilkini izledim.
Canı sıkılan Yato, Hiyori'nin vücudunu kapıp okulun gözde öğrencilerinden birine dönüşür. Lakin Hiyori bu durumdan hiç memnun değildir. Aslında ova yı seriden önce izledim ve sevdim. Seriyi izleyince de bayıldım zaten. Ova da Opening'e, Yato nun giyimi ve çizimine tav olmuştum.

Bu da ikincisi: 
Sakura dönemi tatlı bir piknik organize eden Hiyori, serinin bütün kahramanlarını mekanda toplar. Birbirlerine kıl olan Bishamon ve Yato kızgınlıktan kendilerini içkiye vururlar. Sonuç; Bishamon, Yato'ya içini döker, Yato ilginç bir uslupla karşılık verip dayağı yer. Yukine ile çalışmaya Yato ile devam etmek istediğini beyan ederen Hiyori'yi sevindirir.
BA-YIL-DIM! Gülmekten öldüm yine, hele hele Bishamon ve Yato'nun resimlerini çekmeye başlayan Ebisu beni koparttı. Ateşli çemberler etrafına atlayıp zıplayan aslan da gayet komikti. Özetle arşivliyorums.