Pazar, Haziran 15, 2014

Witch Hunter Robin (2002 Summer, Fall)

15 yaşındaki Robin, büyücüleri yakalayarak polise destek olan bir organizasyona çaylak tadında katılır. Grubun lideri konumundaki Amon, patronun emriyle kızı izlemeye başlar çünkü Robin, aynı zamanda büyücüdür. Gel zaman git zaman organizasyon Robin hakkında yakalama kararı çıkarır. İş arkadaşları ve emir kulu Amon, bu durumda bakalım ne yapacaklardır? Ek olarak böyle bir karar durduk yere niye çıkmıştır?

"Ergo Proxy"-yi sevdiyseniz bu seriye bayılacaksınız bence. Çünkü ben "Ergo Proxy"-yi sevmediğim halde beğendim. 2002 yapımı serideki çizim incelikleri çok hoşuma gitti. İlk bölümlerde bilgisayar kurdu Michael-ın telefona uzandığı pek mini bir kare var mesela. Detaylar süpper. Çizeri tebrik ediyorums. Kız sesi beğendiğim enderdir. Lakin Robin'i seslendiren "Watanabe Akeno" harikalar yaratmış. Derinden gelen mırıltı tadındaki ses tonu, karakter ile bire bir uymuş. ps: bu arada "Watanabe Akeno"-i incelerken şoklara girdim çünkü major roldeki bir çok erkek karakterin çocukluğunu seslendirmiş kendileri. Tebriks. Gelelim Amon'a; ses ve tarz iyi. Ayrıca seri boyunca büyümüş Sasuke'yi izliyormuşum gibi hissettim. Yani süpperdi. Vurulduğum diğer bir nokta ise Opening: "Shell" by Bana. Seri içinde enstrümantal olarak çalındığı yerler dahil; çok başarılı.

Serinin başlangıç bölümlerini beğendim. Çünkü içinde sır vardı. Amon'un Robin'i izlemesi, bakışları ile yangın çıkarak Robin'in güçlerini iyi kullanamaması, Amon'un Touko ile görülmesi gibi incelikler merak uyandırıcıydı. Ekip her bölümde hemen hemen 1 konu çözüyor ve seyirci, aralara sıkıştırılmış ipuçları ile tatlı tatlı, sakin sakin oyalanıyordu; ki 26 bölümlük serinin ortalarına yaklaştıkça (13.bölüm filan) sıkılmaya başladım. İşleniş başarılı başlasa da başarılı devam etmedi yani. Robin'in kim olduğu ile ilgili bölümler örneğin, nedense vurucu olmamış. Bunu yine konunun değil, işlenişin başarısızlığına vuruyorums. Keza karakerler ve çizim çok başarılı. Konu iyi.

ek notlar:
- 7 de araçları büyük -küçük çocuk- ürkünçtü cidden.
- 8 deki doktoru sevdims.
- 15 deki yakınlaşma sahnesi şıktı. sanırım arşivliyiciğim...
- Serinin başından beri torpilli izlenimi verilen Yurika 'nın mazeretini cidden merak etmiştim. Ay o kadar fos çıktı ki beğenimin yarısı uçtu gitti. İşleniş gerçekten kötü. 
- Ek olarak bir bölümde polisin uyarmasına rağmen Robin suç mahalinden bir ampulu yanına alıyor. Durumu fark eden Yurika kızınca - ayi niyeki alamaz mıyım" gibi salakça bir yanıt veriyor. İşleniş ve karakter gelişimi yok.

Özetle ne demiştim: "Ergo Proxy"-yi sevdiyseniz bu seriye bayılacaksınız bence.

Type: TV
Episodes: 26
Genres: Dark, Mystery, Magic, Police
Duration: 25 min.
Cast: Sena Robin(Watanabe Akeno), Amon(Takewaka Takuma), Sakaki Haruto(Fukuyama Jun)
myanimelist.net detail