Pazar, Temmuz 20, 2014

Neden Kpop?!

İlkokul yıllarımda siyah beyaz ve sadece TRT1 i gösteren televizyonumuzda, irice açılmış gözlerim ve ağzımın kenarlarından akan hayranlıkla izledim Tina Turner konserini. İzlediğim ilk konserdi!

ps: sevgili ebeveynler, çocuğunuza izleteceğiniz ilk konser konusunda seçici olun lütfen. sonra attan inip eşşeğe binmek zorunda bırakıldıklarında ciddi travmatik vakalar gündeme gelebiliyor. yavaştan ısındırın müzik dünyasına. serdar ortaç filanla başlayın mesela. zeminden tepeye çıksın , sindirsin müziği.. benim gibi açılışı divalarla yapıp akabinde "hadi yine iyisin, iyisin iyisin" dinlemek zorunda bırakılıp, girdiği bunalım sonrası kendisini heavy metal-e, gotic kültüre vermesin!!! ps: gerçi hiç pişman değilim. keza metal, akabinde gotic, akabinde japonya doğdu benim için. güssel oldu... Ay ne diyecektim , neler diyorum!!!! Kpop konusuna giriş yapmalıyım evet!

Açık konuşayım. pop müzik sevmem! Kulağımdayken zevkten silindir olduğum müzik türü çok çok başka! Bir NIN var mesela, uwwww diyorums!

Kpop ile bilinçli olarak 2000 in başlarında tanıştım. Japon hayranlığımı bilen bir arkadaşım japonca sanıp bir çoğunuzun bildiği Kiss-Because I'm a girl parçasını benimle paylaştı. Parça japonca değildi ama pek güsseldi. İşte Kore diliyle ve sonrasında merak edip klibi izlemem akabinde kore güzelleriyle ilk tanışmam böyle oldu.

Sonra devam etmedim çünkü hayranı olduğum dil  Japoncaydı, kulağımda Malice Mizer vardı filan. Yıllar sonra tamamen rastlantı olarak 2am-in bir parçasını dinledim. Bayıldım, ama bilerek ne olduğunu araştırmadım. Japoncamı ilerletiyordum ve kulağımın başka bir dili dinlememesi gereken zamanlardı. Ah, o geceyi dün gibi hatırlıyorum. Sabaha kadar uyuyamadım. Aşk gibi birşeydi. O tınıyı dinlemeliydim. Yoksa yiyemezdim içemezdim uyuyamazdım... Ertesi gün işe gidince explorer history den parçayı buldum (2am-i did wrong). Günlerce dinledim. Böylece ilginç bir şekilde pop dinlemeye başladım. Kısa bir süre için.... Çünkü dediğim gibi kalbimi harekete geçiren tınılar farklı benim...

Şuanki durum nedir? Kpop dünyasını takip ediyorum, hatta bazı grupların fanı sayılabilirim. Ama hala oturupta kpop dinlemiyorum. Sadece koşarken veya spor yaparken kanımı alevlendiren bir kaç parça var, bulundukları playlisti run ediyorum...

Bu kadar laklak tan sonra ana noktaya geleyim!! Kpop dünyasında çalışan hemen hemen herkese kalpten saygı ve sevgi besliyorum. Ve bizim kendine sanatçı diyen, 1 okul bitirip 2 kaset yapıp show programlarında aman aman kimseleri beğenmeyen, götü göbeği yağ bağlamış uçkuru nerde belli değil tiplere inat, Kpop dünyasındaki idollerin alınlarından teker teker öpüyorum.

Eşek gibi çalışıyor çocuklar. Sadece para kazanmak için değil, sevenlerin kalplerinde yer edinmek için idol olabilmek için, hareketlerine, yediklerine içtiklerine, konuştuklarına, giydiklerine sürekli dikkat ediyorlar. Kimi zaman uzun süre aileleri ile görüşmüyorlar. Dans provalarında terliyor, et morartıyorlar. Konserlerde ise saygıda kusur etmiyorlar, tam vaktinde sahne alıp, harika bir şov sergiliyorlar. Eğiliyorlar, sevenlerine teşekkür ediyorlar.

Son olarak beni çok çok duygulandıran iki olay var, onlardan bahsetmek istiyorum. Birincisi fanı olduğum 1 numaralı girl band After School ile ilgili. After School-un First Love klibini bir çoklarınız gibi hayranlıkla izledim, izliyorum. Sonrasında bu klip için çalışan kızların bacaklarındaki morluklarla ilgili bir haber okudum. Aman Tanrım. Buradan bakınca oh ne güssel dans ediyorlar demek kolay ama o hareketlerin 100 de birini yap yapabiliyosan. Geceli gündüzlü çalışıp mosmor etmişler kendilerini. Bu azime çalışanlığa idealizme şapka çıkartmamak elde değil.

Diğer olay ise bu yazıyı yazmama ve bu kadar uzun tutmama neden oldu. Shinee nin "2013 Best Artist of The Year Award" ını alışını izledim. Key, öncelikle bu ödül için çok çalışan grup arkadaşlarıma teşekkür ediyorum derken göz yaşlarına boğuldu. Bu çocuklar 20-li yaşlarında ve deli gibi çalışıyorlar! OF! Duygularımı ifade etmekte zorlanıyorum!

Özetle pop dinlemem, pop benim müziğim değil! Ama Kpop farklı, Kpop sadece pop değil! işte bu nedenle sadece bu nedenle, 2013 de yaptığım gibi giderim konserlerine, desteklerim tüm kalbimle! Ek olarak şuna inanıyorum. Ne amaçla dinlediğinden bağımzız olarak kpop dünyasından -sürekli- keyif alan birisi, bilinç altında çalışkan, idealist biridir, öyle olmak isteyen biridir, harekete geçtiğinde öyle olacak biridir.

ps: uzun oldu yazı, buraya kadar okuduysanız valla tebrik ediyorum, ayrıca teşekkürler :-)