Cumartesi, Temmuz 05, 2014

Only Lovers Left Alive (2013)

İlerleyen zaman içinde hayatta kalmayı başaran Adam aslında melankolik bir adamdır ve sanki intihara meyillidir. Hayatta kalma amaçlı evrimleşen Eve ise kocasını sevmekte ve keyif almaya programlı yaşamaktadır. Bir gün eşiyle telefon konuşması yapar ve uçağa atlayıp onu görmeye gider. İki birbirini seven kişi, sessiz-sakin, kendi içine kapalı günlerini geçirirken Eve'in baş-belası kız kardeşi Ava onları ziyaret edip düzeni bozar.

hahahahaha , buyrun size bir Jim Jarmusch filmi. Jim Jarmusch, sevdiğim bir kaç yönetmenden biri. Filmleri gündelik hayatı işler ve o kadar su gibi işler ki meditasyon yapmış modda kalırsınız ekran başında. Ek olarak araya serpiştirilmiş espiriler pek tatlıdır; kahkaha attırmaz belki, ama gülümsetir. ps: favorilerim Down by Law  , Stranger Than Paradise , Mystery Train , Coffee and Cigarettes vb.. Jim'in müziğe olan tutkusunu biliyorum,  hal böyle olunca "Only Lovers Left Alive" çok tatlı bir melodi ile başlıyor ve film boyunca hoş tınılar minik minik insanın kalbine işliyor. Konu sıradan, az biraz ilginç (ps: Ava'nın ortamı bulandırmamasını, filmin sıradan gidip, sıradan bitmesini tercih ederdim)

Oyunculuklara gelince: Tom Hiddleston-ı zaten beğeniyordum, şimdi aşık oldum. ps: bu arada tanıdığım birisine acayip benziyor, filmin başında hele: -yuh artık, olabilir mi?- diye düşünmedim değil;) Melankolik, yalnız, yalnız kalmayı seven adamı çok güssel anlatmış Tom. Çok beğendim. Eve-i ise sevmedim. "Tilda Swinton" kötü oynamış demiyorum, ama Eve karakterini sevmedim. Çok konuşuyor, yargılıyor, salak gibi Ava'nın tavırlarını sınırlandırmıyor, gibi gibi. ps: film başında Tilda Swinton'ın ayaklarına ve bileklerine dikkat! çok çarpıcı.

Özetle izlerken sıkılmadım, ama daha önce izlediğim Jim Jarmusch filmleri kadar da zevk almadım. Zaten Jim, Dead Man (1995) ile birlikte ticari nedenlerle tarz değiştiriyor gibi. Gerçi dünya, bu yeni tarzı daha çok tuttu ama yine de ; ben eski filmlerini beğeniyorums. Filmi arşivleyip arşivlememek konusunda ise kararsızım. Çünkü TOM!:-) Sanırım şimdilik arşivlicems.

Genres: Jim Jarmusch
Country: UK, Germany, Greece
Duration: 123 min.
Director: Jim Jarmusch
Cast: Tom Hiddleston(Adam), Tilda Swinton(Eve), Mia Wasikowska(Ava)
imdb detail