Pazar, Temmuz 13, 2014

Peace Maker Kurogane (2003 Fall, 2004 Winter)

Babaları öldürüldükten sonra Tetsunosuke intikam almak üzere kendini geliştirmek için, abisi Tatsunosuke muhasebeci olarak Shinsengumi'ye katılır. Tetsu kendisini geliştirir mi bilinmez ama babasının katili ile karşı karşıya gelir.

15 yaşında Shinsengumi'ye katılan esas oğlanımız Tetsunosuke'nin karakter gelişimi berbat. Seri sonunda ortalığı profesyonelce toparladılar, alkış, yine de ilk bölümde nasılsa son bölümlerde de benzer modda cırlayan, duygusal, saçma-salak tepkiler vermeyi sürdüren Tetsunosuke karakterine, 10 üzerinden 1 veriyorum. Hele hele alternativi olmadığı halde kavgacı modda yorumlar yapan ve daha tutmasını bilmezken kılıç isterim de isterim diye bağırıp çağıran çocuksu halleri aklıma geldikçe -1 veriyorum. ps: 22. bölümde ateşlerden nasıl kurtuldu bu arada?!

Adının geçtiği her seride harikalar yaratan "Okita Souji", "Peace Maker Kurogane"-de de bence harika. Sexy serine feminen ve şirin görünen Okita, daha ilk bölünde kana olan susuzluğunu belli ediyor, ek olarak öksürmeye başlaması bence harika düşünülmüş bir detay. Seride emeği geçenler gerçekten iyi.

Bir numaralı Shinsengumi üyem Saitou Hajime, bir kaç bölümde görünüyor ve göründüğü yerde beni güldürüyor. Seride yine cool, eş zamanlı biraz tuhaf bir adam. Ama her zaman olduğu gibi dövüşte mükemmel. ps: Saito-mu ilk 4.bölümde gördüm.

Sese aşık olabilen ben için kötü adam "Yoshida Toshimaru" -ki bence kötü değil, kendi davası için ölmeyi göze alabilen bir adam- ve sexy Ninjamız "Yamazaki Susumu" harikaydı. Susumu'nun bulunduğu bir çok bölümü arşivledim, yani o derece:)

Özetle çok değil ama iyi bir seriydi. Sonlara doğru (15.bölüm itibariyle) keyif almaya başladım. Ama ilk bölümlerde -mesela 5.sinde- çok sıkıldım. Hatta bırakmayı bile düşündüm, lakin iyiki bırakmamışım yoksa sevgili Ayumu ablanın bölümlerini kaçırırdım. Tavsiye ederim ama 15 ve sonrasını :-) ps: devamı, ovaları filan olursa bakıcams çünkü; Susumu :-)

Type: TV
Episodes: 24
Genres: Shinsengumi, Samurai, Shounen
Duration: 24 min.
Cast: Yamazaki Susumu(Sakurai Takahiro), Okita Souji(Saiga Mitsuki), Hijikata Toshizo(Nakata Jouji), Saitou Hajime(Matsuyama Takashi), Toshimaru Yoshida(Suwabe Junichi)
myanimelist.net detail