Pazar, Ağustos 31, 2014

Aoi Bungaku (2009 Fall)

Beş adet arc'tan oluşan serinin barı arc'larını sevdim bazılarında ise sıkıldım.

Ningen Shikkaku(eps 1-4)
İsim yapmış bir ailenin şımarık çocuğu ne yapacağını bilmez modda rüzgarda savrulan yaprak misali dolanmaktadır. Bunalım bunalım dolanırken kendisine iyi davranan kadınların hayatlarını mahvetmekten de geri durmaz. Birinci bölüm iyiydi; karaydı, şık cinsellik vardı, ama sonrasında sıkıldım. 4. bölümde yazarın karısının başına gelenler ve evdeki erkeklerin buna tepki -göstermemesi- ise acaip ilginç, iğrenç! Ciddi ciddi dark bir hikaye.

Sakura no Mori(eps 5-6) 
Soygun yapıp dağda yaşayan bir adam bir gün güsel bir kadın görür. Aşık olup önce kadının kocasını öldürür. Kadının, "kocamı öldürürken iyiydi, kendi karılarını da öldür bakalım" demesi üzerine mağaradaki karılarını da öldürür. Sonrasında iş zıvanadan çıkar; kadın ister, adam öldürür. Sevmedim.

Kokoro(eps 7-8)
İnşaatta çalışıp okumaya çalışan arkadaşını parasını verip yaşadığı eve davet eden Sensei zamanla pişman olur. Çünkü evin kızı ile bu yeni gelen adam arasında sanki birşeyler vardır. Yeni gelen adam, yani K karakterine hasta oldum. Bayıldım. Özetle bu iki bölümü arşivliyorum. Dark romantizm seviyorsanız izleyin derims.

Hashire(eps 9-10)
"is it painful to be the person who waits? or is it more painful to be the person who makes others wait?" Yazar, "Run Melos" isimli hikayesini yazarken geçmişe gidip bir numaralı arkadaşı ile ayrılmalarını düşünüyor. Nasıl beklediğini, nasıl güvendiğini ve nasıl hayal kırıklığına uğradığını anımsıyor. Ama bilmiyor ki, onu bekleten arkadaşının çektiği ızdırabı ... Kesinlikle güssel bir hikayeydi. Beğendim.

Kumo no Ito & Jigoku Hen(eps 11-12)
Birinci hikayede acımadan insan öldüren bir katilin sonu, ikinci hikayede ise halkı acılar içinde yaşarken kendisini kandıran bir kralın hali işleniyor. Kralın güsel ülkesini resmetmesini istediği ressam, yeter artık diyerek gerçekleri çiziyor. Sevmedim, izlerken sıkıldım.

Özetle seriyi bazı hikayelerine bayılarak, bazılarında sıkılarak bitirdim. Devamı olursa kesinlikle izlerim. Çünkü konuların hepsi hitap etmemiş olsa bile işleniş şekillerini çok sevdim.

Type: TV
Episodes: 12
Genres: drama, horror, mystery, psychological
Duration: 24 min.
Cast: K(Kokoro arc; eps 7-8)(Rikiya Koyama), Moerus(Hashire arc; eps 9-10) Ouba Youzou(Ningen Shikkaku arc; eps 1-4) Ryoushuu(Kumo no Ito arc & Jigoku Hen arc; eps 11-12) Sensei(Kumo no Ito arc; Kokoro arc; eps 7-8, 11) Shirimaru(Sakura no Mori arc; eps 5-6) (Masato Sakai)
animenewsnetwork.com detail (ilginç ama myanimelist te bulamadım.)