Pazar, Ağustos 17, 2014

Feshane - Rumeli Günleri

Rastlantı sonucu öğrenmem üzerine Feshane de başlayan Rumeli Günlerine katıldım. Saat 10:00'da başlayan etkinliğe vaktinde gitmemize rağmen kulağa hala elektirik süpürgesi sesi geliyor, in cin ortalıkta top oynuyordu. Bunun üzerine önce kahvaltı edip sonra uğramaya karar verdik. Öğle saatlerinde geldiğimizde kalabalık artmış, Boşnak Böreği fırına verilmişti.

Önce Trileçe denedim. Manda sütünden yapılan bu muhteşem tatlıyı elbette bayılarak yedim. ps: Keçi veya inek sütünden de yapılabiliyor. Sonrasında eşek kadar bir sıra bekleyip Patatesli Boşnak Böreğime kavuştum. Şöyle ki; aslında patatesli börek sevmem, ama böreğin adı içinde boşnak geçiyorsa güssel oluyormuş:-). İlk defa gittiğim Feshane içini beklentimden küçük buldum. Birçok belediye ve dernek stand kurmuştu. Yemek yemek için uğranacak toplamda 5-6 yer vardı ve buralar genelde Trileçe, Boşnak böreği, Boşnak mantısı, Unlu mamüller gibi şeyler satıyorlardı. Fiyatlar bana sorarsanız çok ama çok makuldü (Trileçe 4TL, Boşnak Böreği 5TL). Sahnede yer alan birisi yöresel şarkılar söylerken önündeki sandalyelere kurulmuş kişiler hem dinleniyor hem eğleniyorlardı. ps: bende omuzlarımı sallaya sallaya börek yiyordum mesela. Etkinliğin en çok hoşuma giden yanı ise yöresel ürünlerden satın alabilmek oldu. Ciddi bir boğaz enfeksiyonu vakası geçirdiğim için Antepten gelmiş ve içinde şeker bulunmayan karadut özünden(15TL) satın aldım mesela. Ek olarak ihlamur ve akasya balı(20 TL)... Arkadaşım ise yeşil kırma zeytin(10TL) ve ev baklavasından(25TL) aldı. Özetle mekandan midemiz, elimiz kolumuz dolu çıktık. Yüzümüde ise tatlı bir gülümseme....

Etkinliği düzenleyen, hazırlanmasında emeği geçen herkese çok ama çok teşekkür ediyor tekrarlanmasını temenni ediyorum.

ps: Trileçe yediğim "Küçük Vardar"-ın Eyüp ve Yıldıztabya da şubeleri varmış. Kesinlikle arasıra gidiyor olucams. Mekanist yorumları için...
ps: Bal aldığım yer ise Kırklareli'nin Vize ilçesinin belediye başkanlığı standıydı. Balın yanında bir paket ıhlamur hediye ettiler. Ihlamurun bezden paketi ve balı koydukları bezden çanta pek kaliteli ve temizdi. Çok hoşuma gitti.
ps: Hastası olduğum ve boğazıma gerçekten iyi gelen karadut özünü aldığım stand ise (ilginç ama) Gaziantep yöresine aitti. İstanbulda şubeleri var mı diye sorduğumda hayır cevabını aldım. Ama ilgilisi Osman Kudeş, telefonla ulaşırsak gönderebilirmiş. İlgilenenler e-mail ile ulaşırsa telefon numarasını verebilirim.