Çarşamba, Ağustos 13, 2014

How I Live Now (2013)

Asi modlarda takılan ve self kontrolünü iç sesleriyle sağlayan Elizabeth, ergen olmanın verdiği gazla cool görünmeye kasmaktadır. Daisy ismiyle çağrılmak ister mesela. Annenin yoğun çalışma temposu yüzünden kendi başlarına bırakılmış üç yeğeninin yanına, babası tarafından gönderildikten sonra hayatı değişir. Birincisi aşık olur. İkincisi Londra'ya atılan nükleer bomba yüzünden kendisini savaş ortamında bulur.

Meg Rosoff'un romanından uyarlama olan filmi pek amatörce, fazla sıkıştırılmış buldum ve sevmedim. Öküz kızları sevmediğimden Elizabeth (seni asla Daisy diye çağırmıcam, hıh!) karakterini beğenmedim. Havalar 2500 dolaşırken erkek görünce değişmesine ne demeli. Aşık olma kısmı kitapta kim bilir kaç bölüm, ama filmde çok ama çok aceleye getirilmiş. O kadar ki sonrasındaki adanmışlık hiç gerçekçi gelmedi. Küçük kız Piper ise tam dayaklıktı. Yine de tramvatik bir olay sonrası ormanda yollarını bulmaya çalışırlarken Elizabeth'in Piper'a davranış şekli, onu hiç tınlamaması, arkada bırakması bana "kızı yanına almasan daha iyimiş yani" derdirtti.

Özetle işleniş çok başarısız. O nedenle sahneler, karakterlerin ruh hallerinin aldığı durumlar birbirinden çok kopuk görünüyor. Sevmedim.

Genres: gençlik filmi, durağan
Country: UK
Duration: 101 min.
Director: Kevin Macdonald
Cast: Saoirse Ronan(Elizabeth), George MacKay(Eddie)
imdb detail