Cumartesi, Ağustos 09, 2014

Paris 2014 Part - 3/4

Kereviz: ahahhahaha Ne! Yayında mıyız?! öhöm! Bloğu yeni açan okurkeşlere hoşgeldiniz dedikten sonra Dii hanımla sohbetimize kaldığımız yerden devam ediyoruz. Gezinin üçüncü günü neler yaptınız?
Dii: Önce fazla kasvetli bulduğum "Notre Dame de Paris", sonra malesef Pazartesileri kapalı olduğu için gezemediğim "Musee d'Orsay" binası, gösterişli "Place Saint-Michel, gotik bulup beğendiğim "Saint Severin" kilisesi, "Quartier Latin" bölgesindeki irili ufaklı hediyelik eşya satan dükkanlar, rengarenk çiçekli ama kötü kokulu "Jardin du Lexembourg" bahçesi, giriş katı eğlenceli alt katı tabut dolu olduğu için hüzünlü "Pantheon" binası, içi iskelet dolu eğlenceli "Museum National d'Histoire Naturelle", bahçesine bayıldığım "Grand Mosque", pek ilgi çekici bulmadığım "Passage Jouffroy" ve "Passage Panoramas", önündeki devasa kuyruk yüzünden üstüne çıkmaktan vazgeçtiğim "Eiffel Tower", keyifle kenarlarına oturup güneşin batışını izlerken çerezini, peynirini yiyip şarabını, içeceğini içen Paris'lileri seyrettiğim "Seine River", ünlü "Concorde" meydanı, yanında/içinde renkli ve izlemesi keyifli bir lunapark olan "Tuileries Garden", gece fotoğrafını çekmek için sabırsızlandığım "Louvre" binası... İşte üçüncü günü buraları gördüm!
Kereviz:...
Dii:...
Kereviz:...
Dii: Kapatınız ağzınızı Kereviz hanım, sinem minek kaçıcak. aha aha aha!
Kereviz: (??&%x^+') Ay çok pardon! Uyurken ağzım ister istemez açık kalıyor böyle.( aha aha aha!)
Dii: !!! ...
Kereviz: Bir sonraki gün peki?
Dii: Dördüncü günü Paris'te yaşayan arkadaşlarıma ayırdım. Japon olan arkadaşımla önce yürümesi keyifli "Le Marais" sokaklarını gezdik, sonra "Seine River Cruise" yaptık. İşte beğenimi kazanan ikinci eylem buydu. Harikaydı. Akşam saatlerinde ise Fransız arkadaşımla buluşup "Sacre Coeur" etrafında hediyelik eşya alışverişi yapıp, Paris sokaklarında yürüdük.
Kereviz: Ne güssel! Beğendiğiniz üç eylemi de öğrenmiş olduk. Peki ya son gün?
Dii: Patates cipsi yerken gezmesi çok eğlenceli "Champs Elysees" ve "Arc de Triomphe", oturup Eiffel Tower-ı izlemesi pek keyifli "Parc du Champ de Mars", acayip şatafatlı, tam fotoğraflık "Hotel de Ville", dışardan pek birşeye benzemeyen "Hotel de Soubise", ihtişamlı "Saint-Jacques Tower", Louvre yakınlarında bulunan güssel "Arc de Triomphe du Carrousel"! Sonrasında otele dönüp sabahtan hazırladığım bavulları kaptım veeeee...
Kereviz: Sizi dinlerken ben yoruldum.
Dii: Keyifle yapılan bir eylemin verdiği yorgunluk kadar enerji verici birşey olmadığını düşünüyorum!
Kereviz: Anlıyorum! (???????)
Dii: Elbette (:-))))))))
Kereviz: ... Dönüş yolu nasıldı? İlginç bir anınız var mı paylayabileceğiniz?
Dii: Opera binasının yakınından yine RoissyBus'ı kullanarak havalimanına vardım. Ama öncesinde iki adet Japon marketine uğrayıp alışveriş yaptım. Havalimanında Onigiri yerken sevinçten gözlerim yaşardı. Umarım yakında İstanbul'da da Japon yiyecekleri satan bir market açılır.
Kereviz: Rüyalarında Takoyaki gören birisi olarak dileğinize katılıyorum. Son olarak Paris'in sizde bıraktığı genel hissiyatı öğrenmek istiyorum. Ama önce kısa bir reklam arası. Dii hanımın Paris yorumlarını merak ediyorsanız: Stay Tuned )