Cumartesi, Ekim 11, 2014

Edge of Tomorrow (2014)

Hiç aklında yokken kendisini savaş alanında bulan Cage, özel bir uzaylı tarafından öldürüldüğü için zamanı bükmeye, geçmişe gidip belli bir andan itibaren tekrar yaşamaya başlar. Söylediklerine inanan Rita ile birlikte Omega adlı dişi uzaylıyı öldürerek dünyayı kurtarmayı hedefleyen Cage, ölüp ölüp dirilerek adım adım hedefine yaklaşır.

Başarısız Oblivion-dan sonra açıkcası ürkerek izlediğim Tom Cruise'un bu yeni filmini sevdim. Çünkü beni güldürdü. Askere gitmemek için elinden geleni yapan Cage'nin korkmuş hali, tekrar dirilince olanları millete anlatmak için çabalaması ve aldığı tepkiler (ağzını bantlamışlar adamın:-)), milyon kere öle öle usta bir asker halini alması, Rita vurmasın diye -iyiyim ben ciddeennn- şeklinde uğraşları gayet iyiydi.

Hele hele şınav çekerken arabanın altına giricem diye öldüğü yerde ben de gülmekten öldüm. Üssünün cesedin başına gelip "aklından ne geçiyordu ki!" demesi. hahahahahha harikaydı.

Master Sergeant Farell: What the hell where you thinking?
[after Cage/Cruise gets killed rolling under the truck]

Özetle dünyanın amerikalılar tarafından uzaylılardan kurtarıldığı gri filmleri hiç sevmem. Buna rağmen "Edge of Tomorrow" beni gülümsetti. Fena değil Tom, hiç fena değilll! :-)

ps: beceriksiz ingiliz Emily Blunt-ı sevmezdim, hala sevmiyorum. kötü oyunculuk!

Genres: war, alien, robot, sci-fi
Country:  USA, Australia
Duration: 113 min.
Director: Doug Liman
Cast: Tom Cruise(Cage), Emily Blunt(Rita)
imdb detail