Pazar, Ekim 26, 2014

Festival: Komşumuz Japonya Hisset! Dene! Japon Festivali (Matsuri)

26 Ekim 2014, Pazar Saat 13:00-17:00 arası gerçekleşen etkinliğe katılmak için Baltalimanı Japon Bahçesine gittim.

Ana sahnede gerçekleşen Cosplay yarışması harikaydı. Arka fonda çalan anime müzikleri ile çoştum, yarışmaya katılan sevdiğim anime karakterlerinin kılığına bürünmüş kişileri görünce sevindim, mutlu oldum.

Geleneksel Japon çalgısı Koto ile müzik dinletisi: güsseldi.

Japon müziği DVD gösterimi: Bir ara dışarı çıkmıştım, bu etkinliği kaçırdım sanırım :-(

Iaido gösterisi: Japonya'nın geleneksel kenjutsu'larından birisi olan Iaido yu izlemek harikaydı.

Çay odası: çok ama çok kalabalık olduğu için geleneksel çay törenini izleyemedim.

Bonsai sergisi: harikaydı.

Japonya  tanıtım standınta ise Kendema, Vanage ve Origami'nin tanıtımı yapılıyordu. ps: Keşke satılsaydı da. Keza ben Kendama oyuncağını almayı çok istiyordums.

Özetle ana sponsor Daikin'e ve emeği geçen diğer kuruluşlara, kişilere sonsuz teşekkürlerimi sunar, tekrarlanmasını bütün kalbimle temenni ederim.

Broşürde geçen bazı bilgiler:
* Cosplay Yarışması: Japon anime ve manga karakterlerine benzeyen amatör kostüm mankenlerinin kostüm yarışması.
* Koto Konseri: Geleneksel Japon çalgısı Koto ile geleneksel ve modern Japon müziği dinletisi.
* Japon Müziği DVD Gösterimi: Japon davulundan pop müziğe kadar günümüz popüler Japon m üziği. 
* Iaido Gösterisi: Japonya'nın geleneksel kenjutsu'larından biri olan Iaido gösterisi.
* Çay Töreni Gösterisi: Japonya'nın geleneksel kültürü Çay Tören Akışı gösterisi, Japon Çayı ve Şekerlemesi sunumu, bu esnada Koto dinletisi.
* Bonsai Sergisi ve Workshop: Mini ağaç sanatı olan Bonsai sergisi ve Bonsai yetiştirme.
* Japonya Tanıtım Standı: Kendama oyunu, Vanage oyunu, Japonca isim yazma, Origami, Japonya tanıtım dergilerinin dağıtılması.
* Türk Japon Kadınları Dostluk ve Kültür Derneği: Derneğin tanıtımı, çalışmaları.

Baltalimanı Japon Bahçesi Hakkında:
İstanbul Büyükşehir Belediyesine ait Baltalimanı Japon Bahçesi'nin inşası, İstanbul ile Yamaguchi ili Shimonoseki şehrinin kardeş şehir olması (16 Mayıs 1972) vesilesiyle 2003 yılında, Japonya'da düzenlenen Türkiye Yılı döneminde tamamlanmıştır.

İstanbul Pamukgül Koto Grubu: 
"2010 Türkiye'de Japonya Yılı"-nda kurulmuş, geniş yaş yelpazesine hitap eden grup, İstanbul'da Japonya'nın geleneksel çalgısı olan Koto'nun tanınması için faaliyet göstermektedir. Örnek koto parçaları: matsuri , hanaikada , kotori no uta , tsumikusa , tanima no suisha , hana no temari , sakura...

Çay Töreni Gösterisi:
Japonlarda çay seremonisi SADOU ismiyle bilinmektedir. SADOU anlam olarak Çay ve Yol sözcüklerinden oluşup, Çaya giden Yol anlamına gelmektedir.  Japonlar için SADOU, Türkiye'deki çay anlayışından oldukça farklı bir seremoniye sahiptir. İnsanlar muhabbet etmek için değil, ruhlarını dinlendirmek, dinginleştirmek için sadou ile uğraşırlar. Çayı özenle hazırlayan, servis eden ve misafirlerden oluşan bu seremoni Japon kültürünün çok önemli bir parçası olmuştur.  Çünkü bu sanatta Japon saygısını, disiplinini, kurallara itaatini ve bunları yaparken huzur bulunduğunu görürüz. 
Sadou; çok ince detaylara sahip ve sadeliğe dayanan bir sanattır. Özel olarak tasarlanan CHASITSU adı verilen çay odalarında yapılmaktadır. Çay sunan ve misafir olarak gelen kişilerin bilip uyması gerken pek çok kural vardır.  Kaseyi tutuştan çayı karıştırmaya, çay koymadan peçetenin kullanımına kadar her hareketin derin bir felsefi anlayışı vardır.  Çay seremonisini tam anlamıyla ve başarıyla gerçekleştirebilmek için uzun yıllar eğitim almak ve tecrübe edinmek gereklidir.