Pazar, Kasım 23, 2014

Kimagure Orange Road (1987 Spring, 1988 Winter)

Özel güçleri olan annesi nedeniyle özel güçleri olan Kyosuke Kasuga, ikiz kızkardeşleri Kurumi ve Manami, babası ve kedileri Jingarou ile birlikte yeni bir muhite taşınır. Daha ilk gün merdivenlerin başında kırmızı şapkalı güssel bir kız görür, Madoka Ayukawa! Okulda da spor dersi sonrası özel gücünü kullanırken okulun popüler kızlarından Hikaru'nun dikkatini çeker. O günden sonra bu kız darling darling diye çocuğa yapışır. Her ne kadar Kasuga, Madoka'dan hoşlansa da siz değil çapkın olduğu için, ben diyim salak olduğu için bir türlü net davranamaz. Bu iki kız arasında pinpon topu gibi gidip gelir.

1987-1988 yıllarına ait bu seriyi izleme nedenim çok özel. Kendisi 1991-TRT sinde izlediğim ilk anime. Ek olarak ilk aşık olduğum anime karakteri de Kyosuke Kasuga! (ps: ağlamak istiyorummm)

Şimdiki fikrim ise çok farklı tabiki. Açıkcası izlerken; OMG! bu adamdan mı hoşlanmışımmmm diye çok sordum kendi kendime. Kafası karışık, korkak, ikiyüzlü, satıcı, aptal, salak, ikiyüzlü demiş miydim?! Yani tipi ve giyimi hariç kesinlikle hoşlanmayacağım biri. Lakin küçükken ben ne çok beğenmiştim ve bana ne çok güçlü gelmişti kendisi. (ps: ağlamak istiyorummmm II)

80 li yıllara ait olmasına rağmen serinin dehşet değerli bir özelliği var bu arada; ki bunu günümüz animelerinde bile zor görürsünüz. Karakterler sürekli kıyafet ve saç modeli değiştiriyorlar. Normalde animede bir karakterin bir bilemedin iki kıyafeti olur, tek saç modeli vardır, bu mangaka'nın işini kolaylaştırır. Lakin Kimagure Orange Road resmen 80 ler modasını takip edebileceğiniz çok kıymetli bir yapıt. Ek olarak o zamanların discolarını, motorcu çocuklarını, kasetçalarları görmek ayrıca keyifli...


İlgimi çeken bir başka konu ise Jingarou'nun başına gelenler. Hayvan hakları savunucuları bu seri sonrası ciddi boykot filan yapsınlar yani. Ah, ne çekti o pisicik!

Küçükken hastası olduğum Madoka Ayukawa'ya gelince: Erkek çocuk gibi büyümüş, kendisine birisi takılında ağlamak yerine yumrukları ile karşılık vermiş, hakkını aramış ama Hikaru gibi cır cır cırlamak yerine asil davrandığı için yankee gözüyle bakılan, iyi kalpli, cesur, birçok konuda yetenekli ve kesinlikle çok sabırlı biri! ps: Bakınız Kasuga konuşunda çok fazla anlayışlı! Hep ikinci plana atıldı, yalan söylendi, kullanıldı. Ama yine de ana gibi maşallah! Kasuya'ya ısrarla gel ne olursan ol, gene gel dedi.. 24. bölümde küçük çocuk böyle davranmaktan mutlumusunuz dediğinde Madoka'dan ciddi bir hareket bekledim ama gene olmadı. Harem edecekler ya illa, kızın kişiliğini batımışlar iyice. ps: Hikaru için birşey demiyorum, kızın zaten kaybedecek bir kişiliği yok.

- 11. bölüm, Dustin Hoffman ve Katharine Ross'un başrol paylaştığı The Graduate (1967) filminde gönderme yapmış. Çok beğendim...
- 13. bölümde olduğu gibi Madoka'nın saksafon çaldığı bölümlere bayıldım. Seri, iç theme'leri ve eş zamanlı clip tadındaki görselleri ile tam 80ler, harika.
- 43 deki Kasuga çizimlerine bayıldım. Çocuğu gayet cool ve sekshi çizmişler. Yüzündeki o ifade şimdinin animelerinde bile zor rastlanır cinsten.

Serinin diğer bir özelliği ise 80 lere ait ecchi olması... Memeler şimdiki gibi inek memesi boyutlarında değil, vücutlar daha gerçekçi, kıyafetler ise pek daha mutasıp! Ama konsept bildiğin ecchi:-)

İzleme Notlarım:
- Hikaru'nun çıkma teklifini kabul edip, yolda Ayukawa'yı görerek onunla zaman geçirip, sonra Hikaru'ya babama yardım ettim diye yalan söyleyen Kasuga'yı öldür Sebastian! Herkese mavi boncuk olayı!
- Ayukawa'dan yardım alarak ders çalışan, öğrendiklerini kendi biliyomuş gibi Hikaru'ya satan, Ayukawa'yu kullanan Kasuga'yı doğra Sebastian!
- Hikaru ile gününü gün ederken Ayukawa başkasıyla olucak veya Amerika'ya gidecek diye stres olan, onu sadece kendi hareminde isteyen bencil Kasuga'yı çiğne Sebastian!
- Madoka ile birlikte -UFO- gören, sonra ben görmedim diyerek milletin gözünde Madoka'yı yalancı durumuna düşüren adi, satışçı Kasuga'nın bağırsaklarını deş Sebastian!
- Oto poka ağlayan, cırlayan, darling darling diye çocuğun üstüne atlayan, o iğrenç ses tonuyla sinirlerimi hoplatan Hikaru'yu boğazla Sebastian!
- Seri boyunca masum, pozitif, iyi niyetli, saf gibi lanse edilen, ama karşısındaki ezebileceği biri mesela Yuusaku olunca şeytan kesilen pislik Hikaru'nun gözlerini oy Sebastian!

Özetle anısı olmasaydı daha ilk bir kaç bölümde keseceğim bir seriydi "Kimagure Orange Road". Çünkü echi, harem tarzı serileri pek sevmiyorum. Hele hele ana karakter adi herifin önde gideniyken hiçççççççç! İzlediğim için elbette pişman değilim, lakin serinni devamı olursa bakmam, OVA'larını Movie'lerini es geçerimmm

Son olarak serinin yıldızları kesinlikle Umao-san ile Ushiko-san! Süpperlerdii! :-)

First episode date: April 6, 1987
Final episode date: March 7, 1988

Türkiye de yayınlanma tarihi 1991 yazı
Kanal TRT-1

İsim: Portakal Yolu

Type: TV
Episodes: 48
Genres: harem, romantic, ecchi
Duration: 25 min.
Cast: Ayukawa Madoka(Tsuru Hiromi), Hiyama Hikaru(Hara Eriko), Kasuga Kyosuke(Furuya Toru)
myanimelist.net detail