Pazar, Kasım 02, 2014

Kingdom (2012 Summer - 2013 Winter)

Küçük yaşlarından beri tahta kılıçlarla çalışıp bir gün dünya tarihine isimlerini yazdıran generaller olmayı amaçlayan iki çocuktan birisi, Piao, ölür. Başlarda intikam ateşiyle yanan Li Xin, zamanla kralın yakın dostu olur. Eş zamanlı savaşlarda boy göstermeye, hünerleri ile yavaş yavaş general olma yolunda ilerlemeye başlar.

Çizimler ilginç. İncelikli bir çalışma olduğu çok belli. Gözlerin çizimi bakışlardaki derinlik acayip hoşuma gitti. İşleniş harika, sahne bağlamaları başarılı. Karakter gelişimi çok iyi. Sanırım 3 te Ying Zheng milletle muhattap olmadan, istifini bozmadan ateşi alıp yürümeye devam ediyor. Tam da bir kral adayının yapması gerektiği gibi, soğukkanlı. 13. bölümde Ba Jio in muhteşem kaslarını ve dövüşünü izliyorum ve bu bölümü arşivliyorums. Bazı bölümlerde fazla uzun konuşmalar can sıkıyor ama hemen akabine şık bir action var. Böylece beklediğine değiyor. 27 sonundaki ok sahnesine ve akabindeki bağlamaya bayıldım. Dehşet başarılıydı. 27 ve sonrası bölümleri arşivliyorum. Sun tszu nun savaş sanatı kitabının animesini izliyor gibiyimdim resmen, heyecanım dorukta, hiç beklemediğim şekilde bayıldım bu animeye. Çocuk zeki tavırlar sergilemeye strateji geliştirmeye başladı. Zeki, dahi değil ama yavaşta olsa öğreniyor, ince ince gelişiyor karakteri. İlk ağlamam 32 de oldu. Sonraki bölümlerin bazılarında da ağlamaktan gözlerim şişti. Çok üzüldüm ah ah!!:-( hele sarışın adamın saygı duruşunda dururken üzüntüden ellerini kanattığı yerde  hıçkırmaya başladım. Valla hiç anlamam Xin!!! Mu Li denen o adamı öldüreceksin. İntikamını alacaksın. Yoksa seriye sızıp yolucam saçını başını...


35. bölüm sonunda muhteşem Wang Qi nin aslında ne romantik ve aslında ne de güçlü, yani tam da evlenilecek erkek olduğuna tanık oluyorum. İçim gidiyor desek :-)

Serinin ilk arc ında(yani ilk 13 bölüm gibi) Li Xin çok fazla cırlıyor. Bazı bölümlerde ciddi ciddi başımı ağrıttı. Allah-tan Ying Zheng sakin, az konuşan bir karakter ki ortam dengeleniyor. 4. Episoda Muta isimli obez ninja o dapdar alandan nasıl geçipte o vadiye girdi anlamadım. Orası olmamış. 9 gibi artık Li Xin iyice sinirimi bozmaya başladı. Ek olarak cığırtkan ve salak bir çocuğun yan karakterler tarafından paso pohpohlanması, izleyiciye reklamı yapılması sinir olduğum birşey. Ayrıca köle olan bir çocuğa göre fazla cüretkar. Okay, kral ile kanki moda girmiş olabilirsin ama yine de tavırlar bir köle için fazla haddini aşmış derims. Bu karakterin işlenişini sevmedim. Duydularına göre hareket eden fevri çocuğun arada yüksek sesle ağlamı ise mantıklı. Sonuşta duygularını kontrol edemeyen biri o. ps. nassı general olacak bu kafayla merak konusu yani.. 10-11 de orman kralı güssel küpeli kız ve adamları canları pahasına dövüşüyor. Kral olmayı uman çocuk ne yapıyor, elma topluyor. Zayıf olduğunu kabullendiğini biliyorum, güçlenene kadar risk almak istemediğini de biliyorum. Ama yine de o ortamda kazık gibi dikilmesi hoşuma gitmedi.

Özetle normal başlayan ve şahane bir şekilde biten muhteşem bir seriydi. Bayıldım. Hastası oldum. Ağladım, çok ağladım ama yine de vaktim olsa kesinlikle ikinci kere izleyeceğim bir seri.

Type: TV
Episodes: 38
Genres: War, Seinen, Dram, Historical, Shounen
Duration: 25 min.
Cast: Li Xin(Morita Masakazu), Ying Zheng/Piao(Fukuyama Jun), Ba Jio(Shingaki Tarusuke), Wang Qi(Koyama Rikiya)
myanimelist.net detail