Cumartesi, Ocak 10, 2015

Monster (2004 Spring, 2005 Summer)

Adil davranıp beleye başkanı yerine bir çocuğu ameliyat ettiği için kariyer fırsatını ve nişanlısını kaybeden Dr. Kenzo Tenma, önüne engel koyanların ilginç bir şekilde ölmesi üzerine eline geçen fırsatı değerlendirir ve çalıştığı hastanede güzel bir konuma yerleşir. Aradan 9-10 yıl geçer. Dr. Tenma, ameliyat ettiği bir hastasını takip eder ve onun öldürülmesine tanık olur. Katil, kaçmaya veya şahit konumundaki Dr. Tenma'yı öldürmeye tenezzül etmez. Onun yerine kendisini tanıtır. Johan, Dr. Tenma'nın yıllar önce ameliyat ederek hayatını kurtardığı çocuktur. Yaşanan bir kaç olaydan sonra Tenma, polis tarafından zanlı olarak aranan bir kaçak olur. Gayesi yaşama döndürdüğü Monster-ı öldürerek diğer hayatları kurtarmaktır. Bu aşamada, zamanında çocukla birlikte hastaneye getirilmiş olan ikiz kızkardeş Anna ile irtibat kurar. Anna, zamanında kardeşi Johan'ı kafasından vuran kişidir. Şimdi ise yarım kalan işini tamamlamak için yeniden harekete geçmiştir. Detektif Lunge ise, Johan adıyla ikinci bir karakterinin olduğunu düşündüğü -katil- Tenma'nın peşinde ilerlerken, olayların hiç te göründüğü kadar basit olmadığı fark eder. Kök, zamanında Almaya'da toplanan ve üzerlerinde deneyler yapılan çocukların nasıl beyinlerinin yıkandığına kadar gitmektedir. Bütün kurgunun arkasında ise çocuklar için yazılmış gibi görünen bir dizi resimli kitap ve kitapların çizeri vardır.

Ana düşüncem; özellikle son bölümlerde yaptıkları gibi olayı gereksiz yere uzatmasalar ve salak Anna/Nina karakterine yoğunlaşmasalar kesinlikle MasterPiece derdim. Ama stratejik bir hata yapmışlar. Konu ve işleniş dehşet başarılı, Anna hariç karakterler harika iken daha da ilgi çekmek için midir nedir, sakız gibi uzatmışlar bazı şeyleri. Hele son bölümlerde iyice ıykk dedim. Hele angut Nina'nın kafasını tutup tutup -ay ne acı şeyler gördüm, ne korkunç şeyler yaşadım- deyip deyip bayılmaları yok mu?! Al kafasını vur duvara!

Tenma ise son bölümlerde çok ağır aksak hareket etmeye başladı. Acele edip birisine yardım etmesi gerekiyo örneğin; elinde silah, sallana sallaha gidiyor mekana. Ben tırnaklarımı yiyorum bu arada tabi. Angut adam! 

_ Dr. Gillen tarafından hipnoz edilen Anna, ikinci bir karakteri varmış gibi neden adamın boğazına saldırıyor. Havada kalan soru 1. 
_ İki karakterli gibi lanse edilen ve oraya buraya "Help me" tadında notlar bırakan Johan-ın bu durumuna neden ilerleyen bölümlerde hiç değinilmiyor?
_ Johan-ın tam olarak derdi ne cidden?! Kardeşi ile kendisinin çizilen resimlerine baka baka niye ağlamış mesela. Of, bu da havada kaldı! :-( 

Yukarıdaki durum dışında seri harika :-) Merak uyandırıcı, sürükleyici, Johan, Grimmer, Martin gibi karakterler hayranlık uyandırıcı; derims.

Liebert Johan: O kadar sakin ve dengedeki, onu gören insan olmadığına inanıp tapınmak yerine monster diyor. ahahahaha, yani ben çok sevdim! Ek olarak parmağını bile kıpırdatmadan sırf sözleri ile bir kişiyi manipüle edebiliyor. Kızkardeşini sevdiği için kafayı kırdığını düşünüyorum ayrıca. Son bölümde Tenma'ya sorduğu soru ise düşündürücü.

Heinemann Eva: Tenma'nın nişanlısı. Aslında kendi kaşındı ama yine de cesaretini tebrik etmek istiyorum. Ek olarak Martin ile olan muhabbetleri güsseldi. Martin, höt höt bir adam. Ama özünde merhametli. Ah, Martin'li bölümler çok romantikti.

Grimmer, Wolfgang: Tanıştırıyım. Evlenmek istediği adam :-) Güler yüzlü, akıllı, cesur, güçlü, açık sözlü! Bayıldım. Grimmer'lı bölümler de çok güssel ve dramatikti:-(

İzleme Notlarım:
_ 17: "Heckel, Otto" denen kafasına lazerli epilasyon yapılası adam yüzünden Türk mahallesi yok oluyodu az daha. O halıyı yediricem ben sana, dur sen!! ps: filmde türklerle ilgili bayağı bir olay geçiyor. bizi sempati ile anmışlar :-)
_ 38: Yahu Johan süper zeka değil, siz o kadar salaksınız ki adam zeki kalıyor. Bir türlü öldüremediler adamı birbirlerine seslenmekten!
_ 44: Yuh! Dumur oldum resmen. İzlerken bir de düşünüyorum; kıza bak, abisi gibi. nasılda huzur veriyor bana... ahahhahhhaa! işin aslını görünce çenemi yerden toplamak üzere seyre ara verdim...
_49: Annesini arayan küçük çocuklu bölüm. Brutaldi.

Sadete gelirsen. Baba gibi 74 bölüm. Eleştireceğim noktalar var. Ama kesinlikle izlediğime değdi. Polisiye, gizem seviyorsanız bu sürükleyici seriyi şiddetle tavsiye ederims.

Type: TV
Episodes: 74
Duration: 24 min.
Cast: Liebert Johan(Sasaki Nozomu), Tenma Kenzo(Kiuchi Hidenobu), Lunge Heinrich(Isobe Tsutomu) Grimmer Wolfgang(Tanaka Hideyuki)
myanimelist.net detail



Monster Extra (2004 Fall)
Seriden önce yayınlanmış Special, serinin trailer-ı gibi. Herşey havada kalıyor ve merak uyandırıyor. Seriyi izlediyseniz buna bakmaya gerek yok derims. Seriyi henüz izlemediyseniz fikir vermesi açısından inceleyebilirsiniz.

Type: Special
Episodes: 1
Duration: 24 min.