Cumartesi, Ocak 10, 2015

The Magdalene Sisters (2002)

Filme konu olan üç karakterden birisi evlenmeden çocuk dünyaya getirmiş, diğeri erkeklerle samimi havalara girmiş, beriki cinsel saldırıya uğramıştır. Bu üç kız kendilerini aniden rahibeler tarafından yönetilen Magdalene çamaşırhanesinde bulurlar. Çamaşırhanede kurallara uygun yaşayacak, eşek gibi çalışacak ve ses çıkartmayacaklardır.

Son Magdalene Çamaşırhanesinin 1996 tarihinde kapatıldığı düşünülürse -vurucu- filmlerden birisi derims. 
- Bebeğini bırakmak zorunda kalan Rose'un masum saf haline, tatlılığına bayıldım. 
- Crispina'nın uyurken gülümsemesi üzerine çaldığı kolyeyi geri vermekten vazgeçen Bernadette ve bunu sırf -kendi kafasına göre- Crispina'nın hak ettiği acıyı çekmesi için yaptığını söylemesi acayip düşündürücüydü. Ne zamandan beri küçük insan, kafasında yazdığı kitaba göre onu bunu cezalandırıyor. Ah! ben de yapıyorum bazen. Mesela zorunlu olmadığım halde yardım ettiğim birisi bana teşekkür etmezse, bir sonraki sefere yardım etmiyorum. Haketmedi diye. Kafam karıştı şimdi :-)
Özetle şiddetle tavsiye ederims.

Country: Ireland, UK
Duration: 119 min.
Director: Peter Mullan
Cast: Dorothy Duffy(Rose / Patricia), Anne-Marie Duff(Margaret), Nora-Jane Noone(Bernadette), Eileen Walsh(Crispina)
imdb detail