Pazar, Şubat 22, 2015

Higashi no Eden (2009 Spring)

Saki, Beyaz Saray(Washington DC) önünde dilek dilerken çıplak bir çocukla tanışıp ona paltosunu verir. Hafızasını bilinçli sildirdiğini öğrendiğimiz bu çocuk, yani Akira, elindeki -özel- telefon sayesinde edindiği bilgileri bir araya getirerek gerçekte kim olduğunu anlamaya çalışmaktadır. İşte bu aşamada, paltosunun cebinde pasaportunu unutan Saki ile Japonya'ya gitmeye karar verir. İlk öğrendikleri şey pek iç açıcı değildir. Adamın biri(Mr. Outside) 12 adet selecao dediği kişiye telefon ve yüklü miktarda para vermiş, sonra da bu ülkeyi(Japonya) kurtarın demiştir. Başarılı olan yaşayacak, diğerleri ise ölecektir(pöh!). Mesela Akira, bilmem kaç bin (twenty thousend) NEETs i toplayıp öldürerek, görevine başlamıştır. Bir diğer selecao ise, ülkeyi yıkıp baştan kurma hayaliyle orada burada şiddetli patlamalara neden olmaktadır.

Tam bir hayalkırıklığı. Açıkcası bu seri listemde yoktu. Sırf bir kaç top X listede gözüme çarptı diye izledim. Afişi görünce ve ilk bölümün akabinde beklentim romantizm oldu. Ama mümkünse karakterli karakterler arasında gelişen... Ne istediğini bilmeyen, hemen vazgeçen, poktan sebeplere ağlayıp zırlayan, kendisine karşı kibar insanlara öküz gibi sorumsuzca davranan, yetmez gibi yalancı bir kızın aşk durumu hiç ilgimi çekmediği gibi morelimi de bozabiliyor çünkü.

İzleme notlarım:
1. güsseldi, romantikti, çizimler hoşuma gitti. Çocuğun konuşan kızı dinlerken bakışları filan çok tatlı.
4. ülkesine faydalı olmak için güssel bir hastane yaptıran doktorun neden Mr. Outside ile karşılaştığını cidden çözemedim!!
5. ay ne salak bir seri çıktı bu. ps: Saki'nin saçma salak ağlamaları, bunalımları yüzünden gerilmeye başlamışım. Akira'nın öpücüğü bile kurtarmamış yani.
7. şimdide insanüstü güçleri olan tipler peydah olmaya başladı. Çorba gibi seri! Konuyu toparlayamadılar, panikle alınmış kararları uyguluyorlar. Kanatları çıkıp uçan, johnny kesen kadın mesela.
11. berbat seriye berbat son!

Özetle berbat, sevmedim, tam bir hayal kırıklığı... Mesela bazı bölümler bomboş. Hiç bir şey gelişmiyor, ne konu ne karakter (bakınız ep6)! Karakterler birbirinden mal. Yani bir tek Akira üzerine iyi çalışılmış ama konu o kadar saçma salakki kurtarmıyor. Iyykk!

Tag: Eden of The East
Type: TV
Episodes: 11
Duration: 23 min.
Cast: Takizawa, Akira(Kimura, Ryouhei)
myanimelist.net detail