Pazar, Şubat 22, 2015

Whiplash (2014)

Ülkenin / şehrin en iyisi olarak bildiği müzik okuluna giden Andrew, -zaten- deli gibi çalışmakta ve branşında bir numara olmayı istemektedir. Bir gün ünlü öğretmen Fletcher tarafından seçilir. İşte gerçek eğitim şimdi başlamıştır.

OMG! BAYILDIM ve ETKİLENDİM! 
Hatta iş yerinde çalışırken flashback'ler yaşıyorum o derece... Fletcher'ın dandik bir çocuğu değil zaten çalışan bir çocuğu eğitmesi fikrine bayıldım. O, zaten top olan birşeyin daha da top olabileceğini gösterdi resmens. Bazı sahneler abartı gibi geldi başta ama sonra bunun yönetmenin tarzını yansıttığını ve Andrew'un azmini kararlılığını izleyiciye aktarma biçimi olduğunu gördüm. Hoşuma gitti. Başarılı olduğunu hissedince özgüveni tazelenen çocuğun kıza çıkma teklif etmesi, babası gibi olmamak için özgüvene gerek duyması işte bu nedenle başarılı olması gerektiğini bilmesi ve gitmek yerine vazgeçmeyip geri dönmesi ; harikaydı.

Özetle son zamanlarda izlediğin en vurucu filmlerden. Kesinlikle arşivliyorum. Azim, çalışkanlık, kararlılık içerikli filmleri seviyorsanız, eh bir de jazz dinliyorsanız şiddetle tavsiye ederims.

ps: film sonundaki Fletcher ve Andrew performansı çok iyiydi. Sadece müzik kısmınından bahsetmiyorum. Fletcher'ın biliyordum dediği andan itibaren; çok iyyidi.

Country: USA
Duration: 107 min
Director: Damien Chazelle
Cast: Miles Teller(Andrew), J.K. Simmons(Fletcher)
imdb detail