Pazar, Mart 08, 2015

Donnie Darko (2001)

Uykusunda yürüyen, bazen etrafa zarar veren ve koca bir tavşanla konuşmaya başlayan Donnie, halihazırda terapi görmektedir. Dışarı çıkıp tavşan ile muhabbet ettiği bir gece yatağına uçak motoru düşer. Mucize eseri kurtulan Donnie sonrasında aşkı tanır ve zamanda yolculuk üzerine araştırmalara girişir. However, olaylar öyle bir gelişir ki sevdikleri tek tek kaybolmaya başlar.

Ya da; filmi izledim ve ben bunları anladım... hahahaha..:-) Bu filmi yıllar yıllar önce yani 2001 de bazı aksiliklerin üst üste gelmesi üzerine izleyememiştim. Belki o zaman, yani gençken izlesem etkilenirdim. Lakin bu olgun yaşımda beğenmedim bile.
Aklıma takılan ise şu oldu (spoiler, ps: film 2001 e ait. spoiler ı mı kalmıştır yaws!!:-)):
_ Donnie gelecekte yaşananlar nedeniyle kendisini suçlayıp, yaşamda olmamayı mı seçti?
_ Donnie geleceği beğenmediği için içinde yer almamaya mı karar verdi?
_ Jim Cunningham 'ın çocuk tacizcisi olduğu artık ortaya çıkmayacak mı yani?

"Jake Gyllenhaal" harika oynamış. Ama ben babası rolündeki "Holmes Osborne"-a bayıldım. Sakin, sessiz, pozitif: harika bir koca ve baba. Anne rolündeki "Mary McDonnell" de gayet başarılıydı. Özetle merak ettiğim için zaman kaybı diyemicem. Ama bana ve yaşıma uygun bir movie değildi... Sevmedims.

Country: USA
Duration: 133 min.
Director: Richard Kelly
Cast: Jake Gyllenhaal(Donnie Darko), Holmes Osborne(Eddie Darko), Mary McDonnell(Rose Darko), Maggie Gyllenhaal(Elizabeth Darko), Patrick Swayze(Jim Cunningham)
imdb detail