Cuma, Mart 27, 2015

Karanlıkta Diyalog


Kıymetli bir arkadaşımdan öğrendiğim ve neredeyse bir senedir gitmek istediğim event için hafta içi Biletix'ten biletlerimizi aldık. Pazar günü mekana erken vardığımızdan bir miktar kapıların açılmasını bekledik. 12:00 de başlayacak event için kapılar 11:45 gibi açıldı. Çanta, telefon, saat, mont gibi şeyleri free olan kilitli dolaplara yerleştirip anahtarı boynumuza astıktan sonra yardımcı olan bayan bize gözleri görmeyen arkadaşların kullandığı sopalardan verdi. Akabinde sıranın en önündeki bana, zifiri karanlık mekana girebileceğimi söyledi. Kör arkadaşların deneyimlediği güzellikleri ve zorlukları tatmamız için düzenlenen event'ın devamında ise bize Harun bey yardımcı oldu. Harun bey doğumu sırasında görme yetisini kaybetmiş, yardımsever, sabırlı, şeker gibi bir insan. Ek olarak karanlıkta görüyor diyebileceğim kadar diğer duyularını geliştirmiş birisi. İçeride neler yaşadığımızı yazmayacağım. Orası gittiğinizde size sürpriz olsun. Lakin çıktığımda Allah'a sağlık ve sıhhatim için şükrettim. Öbür taraftan engelli birisini gördüğümde bundan sonra çok daha fazla düşünceli ve yardımsever olmaya ant içtim.

İçeride hissettiklerim: karanlık ortamları seven ben için başta her şey güssel hatta huzur vericiydi. Ama millet bana çarpmaya veya ben insanlara kazayla da olsa dokunmaya başlayınca işler değişti. Göremeyen insanlar için dokumak görmek gibi bir şey. Ben ise temas sevmeyen biriyim. Bu durumda hissettiğim huzursuzluğu tarif bile edemem. Allah'ım çok şükür görebildiğim için ve göremeyenlere de acil şifalar ve yaşamlarında kolaylıklar diliyorum.

_ Bileti önceden almanızı öneririm. Benim gittiğim gün hava buz gibi, pazar saat 12:00 ve kadınlar günü olmasına rağmen doluluk oranı gayet iyiydi.
_ Biletix çok saçma bir şekilde İnternet üzerinden yapılan alımlar için işlem ücreti alıyor. Bu durumda eğer mümkünse satış bayisinden bileti almanızı öneririm. Şahsen benim kazandığım parayı sokağa atmak gibi bir huyum yok. ps: Taksim Biletix: beyoğlu / halep pasajı giriş kat.
_ Gayrettepe metrosu sergi alanı Gayrettepe metrosu istasyonunda:-)
_ Gayrettepe metro sergi alanı bekleme salonunda wi-fi var. oley!:-)
_ Mart ayında katıldığım etkinliğe mont ile gittim. Ama içerisi hırkalıktı derims. Montu dolapta bırakmak iyi bir fikirmiş.
_ Kesinlikle düz spor tarzı ayakkabı giymenizi öneriyorum. Hem kendisiniz hem de ayaklarına bastığınız diğer kişilerin sağlığı için.
_ İçeri girerken yanınızda 10 tl ye yakın bozuk para olmasını, bu durumda mümkünce cepli bir şey giymiş olmanızı öneriyorums.
_ İçeride diğer takım arkadaşları ile sürekli diyalog halinde olmak ve yardımlaşmak çok önemli. Çekinmeden geldim gittim neredesin deyin ve sizde yardım edin.
_ Event tahmini 1.5 saat sürüyor.

Event a kadınlar günü gittiğim için bir de karanfil hediye ettiler, çok memnun kaldım. Tatlı sohbeti ve pozitif cümleleri ile bize yardımcı olan Harun beye ve bu Event a emeği geçen herkese, ek olarak bana haber ve bilgi veren sevgili arkadaşım Türkan'a çok teşekkür ediyorum.. :-)

Ve bende...
Eğer İstanbul'da bulunuyorsanız, haftanın 5 günü devam eden bu etkinliğe katılmanızı, görme harici diğer algılarınızı, sezgilerinizi kullanmayı deneyimlemenizi, görme engelli bir insanı anlamanızı ve sahip olduklarınız için şükreder hale gelmenizi tavsiye ediyorums.

Etkinlik ile ilgili Biletixten bulduğum bilgiler ve link aşağıdadır.
- Tam 28.00 TL İndirimli 19.00 TL

Sergiye Gelmeden Önce Ziyaretiniz için ipuçları...

"Sergide geçirmek için ne kadar zaman ayırmalıyım?"
Tüm ziyaretçilerden, biletlerinde mevcut olan sergi seans saatinden 30 dakika önce mekanda olmaları rica edilir. Ziyaretçiler bir rehber tarafından karşılanacak ve sergiye girmek üzere hazırlanacaklardır. Deneyiminiz okul grupları için yaklaşık 60 dakika, yetişkinler için ise 75-90 dakika sürecektir.

"Sergiye elektronik cihazlarla girmem mümkün mü?"
Sergi tamamen karanlık bir ortamda gerçekleştiği için, ışık veren saat, cep telefonu, kamera gibi tüm elektronik cihazlar ve de yine karanlıkta parlayabilecek mücevher, fosforlu giyim
ya da takının içeri sokulmasına izin verilmemektedir.

"Işık veren ya da parlayan eşyalarımı sergi boyunca muhafaza edebileceğiniz güvenli bir yer mevcut mu?"
Ziyaretçilere, hem yukarıda belirtilmiş olan ışıklı/parlayan eşyalarını hem de deneyim boyunca taşımak zorunda kalmamaları için cüzdan, gözlük, çanta, çakmak ve tüm diğer kişisel eşyalarını koyabilecekleri kilitli bir dolap ücretsiz olarak tahsis edilecektir. Bununla birlikte ziyaretçilerin sergi alanına girmeden önce yanlarında bir miktar bozuk para bulundurmaları tavsiye edilmektedir.

DEVAMI İÇİN TIKLAYIN