Cumartesi, Nisan 18, 2015

Akatsuki no Yona (2014 Fall, 2015 Winter)

Şatafatlı yaşantısı içinde tek derdi aşık olduğu Su-won'u daha sık görebilmek olan prenses Yona, bir gece savaşı, silahı sevmeyen ve korkak olduğunu kabul eden babasının öldürülmesine tanık olur. Yapılan ihtilal sırasında öldürülecekken koruması olan Son-Hak tarafından kurtarılır. Karşılaştığı kişilerin yönlendirmesi ile zamanında insanlarla birlikte yaşamaya başlayan, yaşadığı ihanetlere rağmen insanları sevmeye devam eden kızıl ejderin soyundan geldiğini, diğer 4 ejderin kendisini korumak için yemin ettiğini ve onların soyundan gelen kişileri bulması gerektiğini öğrenir. Nakama-larını bulmak için yola çıkan Yona, bu sırada güçlenmeye ve zamanı gelince ülkesini geri almaya kararlıdır.

_ Yona'yı sevdim. Başlarda saçma salak davransa da (kafasına estiği gibi davrandığı için Hak-ı yılan soktu mesela) karakter gelişimi gayet başarılıydı derims. Artık avını vurmaktan çekinmeyen birisi o.
_ Son-Hak'ın hastasıyım. Yona'ya arasıra asılması, Yona'nın söylediği bazı şeyler karşısında utanması, bazen sevinip hahahah diye gülmesi filan; çok tatlı.. Seri kesinlikle hem komik, hem romantik! 
_ En az Son-Hak kadar sevdiğim diğer kişi ise Su-won. Korkak bir kralın arkasında kalmış sefil bir ülkeyi eski haline getirmek için çalışan adam, bende sadece hayranlık duygusu uyandırabilir. Artık gerçeklerle yüzleşen Yona'nın bu durumda intikam peşinde koşup koşmayacağını merak ediyorum.... Umarım kısa sürede ikinci sezon başlar yahuuuu :-)

İzleme Notlarım:
_ 5: Prenses "Seni istiyorum" deyince Hak-un aldığı hal çok tatlıydı...
_ 7: Yun'un teşekkür ile ilgili Yona'nun kulağını çekmesine bayıldım. Serinin yazarı çizeri kesinlikle incelikli biri.
_ 11: Ki-ja ile Hak'ın atışmalarına koptum yahu. Çok tatlılar.
_ 15-16: Su-won'lu şık bölümler.
_ 18: Yona'nın Hak'ın dibinden ayrılmaması, onunla konuşurken kızarması filan çok tatlı. 19 daki ballı sahneye ne demeli ?! :-)
_ 22: Yona güsel oldu bee!! Gayet şık gelişmiş karakter. ps: bölüm sonu acayip iyidi.
_ 24: Ejderleri toplayan kız okçuluk yanında kılıç kullanmayı öğrenmeye başlıyor. Yorgunluktan bitap düştüğünde ise Hak onu anlından bir güssel öpüyor.. aaaaaaaaaaaaaaaaaaa wallpaper'lık scene :)

Erkekleri zaten sevdim de, seriyi beğenmemde etkili olan kişi kesinlikle Yona. Eğer karakteri gelişmeseydi. hala o şımarık, cırtlak hali ile kalsaydı, kendi kafasına saçma salak davranıp milleti zor durumda bırakmaya devam etseydi izlemeyi kesebilirdim. Seri beni hem güldürdü, hem duygusal scene lerde ağlattı, hem de aşkı hissettirdi. Özetle arşivliyorums.

Tag: Yona of the Dawn
Type: TV
Episodes: 24
Duration: 24 min.
Cast: Su-won(Kobayashi, Yuusuke); Yona(Saito, Chiwa); Son, Hak(Maeno, Tomoaki); Ki-ja(Morita, Masakazu); Shin-ah(Okamoto, Nobuhiko); Jae-ha(Suwabe, Junichi); Zeno(Shimono, Hiro); Min-soo(Yamamoto, Kazutomi); Ik-su(Kanemaru, Junichi); Tae-woo(KENN);
myanimelist.net detail