Pazar, Mayıs 24, 2015

Cross Ange: Tenshi to Ryuu no Rondo (2014 Fall, 2015 Winter)

Mana kullanamayan Norma'lara insan gözüyle bakmayan prenses Angelise, Norma olarak doğduğunu ve o yaşına kadar kendisini çok seven kral ve kraliçe tarafından korunduğunu öğrenir. Abisinin başını çektiği kişiler yüzünden Norma olduğu dünyaya duyurulur ve Norma'ların gönderildiği cehenneme gönderilir. Bu hengame sırasında annesini ve babasını kaybeden Ange, gittiği yerde hiç te hoş bir muamele görmez. Başlarda bocalayan prenses tamamen yalnız bırakıldığını ve yaşamının söz konusu olduğunu kavrayınca karakterini geliştirir, annesinin hediye ettiği yüzük sayesinde efsanevi Villkiss robotunu kullanarak ejderhaları öldürmeye başlar. Lakin zaman ilerledikçe ejderhaların nereden geldiklerini, gelme nedenlerini ve Embryo isimli kişinin rolünü öğrenir. Artık dengeler değişmiştir.

Notlarım:
_ Seri hiç te haz etmediğim şâşâlı çizimler eşliğinde başladı. Tam da Moe + Ecchi kızlardan oluşan safsafa diyecekken Episode 1, brütal bir şekilde bitti ve bana koca bir WOW dedirtti. ps: bu koca wow-da harika ötesi ending theme'nin de payı var; "Rinrei" by Eri Kitamura.
_ Çevresindeki herkese iyi davranan başarılı prensesin söz konusu Norma'lar olunca, -karşısındaki bir bebek bile olsa- acımasızlaşması ve sonrasında kendisinin Norma çıkması; Bebeği elinden alınan annenin, prensesin Norma çıkışını gözyaşları içindeki buruk bir sevinçle izlemesi; yemin ederim yazar-çizer kimse onu öpmek istiyorum. :-)
_ 2 ve 3 sonrası seriyi kesinlikle izleme kararı alıyorum. OMG! Brütallik süpper, ek olarak ecchi kaliteli.
_ hahahahaha 4. bölüm sonunda Tusk ile tanışıyor ve kahkahayı basıyorum. Bu seri çok iyi çıktı yaws. Ek olarak Ange karakterindeki gelişmeler gayet başarılı.. ps: çocuğu banyo yaparken izlemesi ve bunu fark eden çocuğun hareketi; ne demiştim; öpcem ben bu yazar-çizer kimse... :-)
_ 6. bölüm itibariyle moe bir hizmetçi peydah oldu. Süpper gidişat, memeli, carcar bağıran moe-li, kalitesiz ecchi-ye dönüşecek diye korkuyorumm :-(
_ Korktuğum gerçekleşmedi, ilk 4 bölümdeki süper brütal sahneler artık yok evet, ama Ange karakerini o kadar karakterli buldum ki keyifle izliyorum. Ek olarak 10. bölüm sonunda Hilda ile, kendilerine ihanet eden insanların dünyasını yok etmeye karar vermeleri ve bunu dile getirirken kırılan kalplerinin yüzlerindeki yansıması çok iyiydi.
_ hahahahha 24. bölümde koptum resmen. Tusk ile Embryo arasında geçen diyalog süper komikti...

Özetle çok sevdim. Aslında konu tarzım değil. Lakin işleniş çok başarılı. Karakter gelişimi keza yine çok iyi. Ange'ın salak kızkardeşi bile gelişti yahu daha ne olsun. Romantik sahneleri de cabası. Özetle devamı olursa kesinlikle bakıyorums. Beklentim, romantizm ve karakter gelişimi olacak. Beklentim olmayan ise moe li, memeli, sünepe erkekli ova lar specialler... :-)

Tag: Cross Ange: Rondo of Angels and Dragons
Type: TV
Episodes: 25
Duration: 23 min.
Cast: Tusk(Miyano, Mamoru);
myanimelist.net detail