Pazar, Mayıs 17, 2015

Still Alice (2014)

Sağlığına dikkat eden, harika bir kariyer, evlilik ve 3 adet pırlanta gibi çocuk büyüten Alice, farkettiği bazı değişiklikler yüzünden doktora gider ve o yaşta ender rastlanmasına rağmen Alzheimer olduğunu öğrenir. Film, hızlı birşekilde herşeyi unutmaya başlayan Alice'in yaşadıkları üzerine şekillenir.

Etkileyiciydi. Bir kere herkesin başına gelebilecek birşey. Bir kere gerçekten çok acı bir gerçek. Özellikle kadının "kazandığım, sahip olduğum herşey, anılarım, unutmamak için çabaladıklarım ellerimden kayıp gidiyor" dediği yerde koptum. Bu hayatta kazandığı parayla maddeden çok anı biriktirmeyi seçmiş biriyim ben. Gezdim tozdum, harika insanlar tanıdım, harika ve unique bir çok anım var Allah'a şükür. Onları kaybediyor olmak, OMG! Tarif edilmeyecek bir acı olurdu benim için. Bu durumda koca bir ALLAH KORUSUN! diyorum. Bu arada Alice'in şanslı olduğunu düşünüyorum. Maddi durumları iyi, Alice'in çevresinde ona sahip çıkacak, koruyacak insanlar var. Ya onlar olmasaydı, ya kadını bir kenera atsalardı.. Of Of zor durumlar. 

Harika konu ve Julianne Moore'un dehşet başarılı oyunculuğu yanında, ısrarla gözüme camdan çapak misali giren ve rahatsız veren şey ise Kristen Stewart'in berbat oyunculuğuydu. Ay bide tiyatro oyuncusu mu ne olmuş rol gereği. Yahu bu kızın berbat rol yeteneği bir tek bana mı berbat geliyo acaba... İkinci başarısızlık ödülünü ise Alec Baldwin e vermek istiyorum. Yada; acaba Julianne Moore çok mükemmel oynadı da diğerlerinin oyunculuk başarısı artık başarı olmaktan çıktı mı? 

Özetle Lisa Genova'nın romanını baz alan Still Alice, dram içerse de insanı boğmuyor. Olayın gerçekleşebiliritesinin yüksek olması, artı harika oyunculuk; tavsiye ederim..

Director: Richard Glatzer, Wash Westmoreland
Cast: Julianne Moore(Alice Howland); Kate Bosworth(Anna Howland-Jones); Alec Baldwin(John Howland); Kristen Stewart(Lydia Howland);
Country: USA, France
Runtime: 101 min.
imdb detail