Pazar, Mayıs 10, 2015

The Water Diviner (2014)

Çanakkale'de yitirdiği 3 oğlunun bedenlerini alıp memleketinde gömmek isteyen bir baba, çıktığı serüvende Avustralyalılardan çok Türklerden yardım görür.

İzleme Notlarım:
_ Annenin melek gibi adama haddinden fazla sert tavırlarını sevmedim.
_ Ayşe rolündeki Olga Kurylenko'nun oyunculuğunu sevdim. Asil, gururlu bir Osmanlı kadınını elinden geldiğince iyi oynamış. Ek olarak diyaloglarda zorlanılmasın diye basite kaçılmaması artı olarak hoşuma gitti. Kadın izdivaç dedi örneğin, aferinnnn...
_ 3 oğlanla ilgili savaş sahnelerine bayıldım. Çok iyiydi. O sahneleri izleyipte içi cız etmeyen insan olamaz herhalde. Yönetmen koltuğundaki Russell Crowe gerçekten iyi iş çıkartmış. Abartıya başvurmadan yalın olabiliriteyi gözden kaçırmamış, ekrana başarılı yansıtmış. Adamı sevmem, ama hakkını yemicem. Bravo Russell...
_ Emrah bakışlı Yilmaz Erdogan'ın oyuncuğulu gayet başarılı. Sonuçta filmin başında da belirtildiği gibi babacan bir komutan o...
 _ Cem Yılmaz'a ise bayıldım. (şarkı söylediği yer hariççç :-)) Özellikle "Kavga arıyorsan, git, Kuvayı Milliye’ye katıl!" repliki harikaydı. Zamanında ojesinin kurumasını beklerken veya tütününü sarmış içerken sosyal medyada "Türkiye güneyde savaşa girsin" diye cırcır ötenlere ne de yakışırıdı bu laf!
_ Major Hasan'ın sağ kolu niteliğindeki adamı kaybedince verdiği tepkiyi fazla cılız buldum. Because he is e gayet babacan komutandı hani.

Özetle filmi sevdim. Russell Crowe anti fanlığım gitti bile diyebilirim. Keza "Taken" denen salak ingiliz filmi gibi bizlere saman altından hakaret eden bir yapıt değil gayet saygılı bir film yapmış. Ek olarak oyuncular derslerine iyi çalışmış. Arşivliyorums.

Director: Russell Crowe
Cast: Russell Crowe(Connor); Olga Kurylenko(Ayshe); Yilmaz Erdogan(Major Hasan); Cem Yilmaz(Cemal);Jai Courtney(Lt Colonel Hughes); Ryan Corr(Art)
Country: Australia, Turkey, USA
Runtime: 111 min.
imdb detail