Pazar, Haziran 21, 2015

Mutfak, Su ve Basma

Geçtiğimiz günlerde mutfağa bir girdim, dolaplardı, duvarlardı, her-bir-tarafı pırıl pırıl yaptım. Hatta akşam yatmadan önce şöyle bir kapıdan baktım. Beğendim, çıkardığım işle gururlandım. Ertesi sabah miss kokulu Türk kahvemi yapmak üzere kapıyı tekrar araladım. Küçük bir göl manzarası ile karşılaştım. Fazla suyu ortamdan uzaklaştırıp sinemaya gittim.

Dönüşte komşuma rastladım, durumu anlattım. Akşam balık ayıkladığını söyledi. Suyla birlikte mutfağımda yüzen koca balık pullarının nedeni belliydi. İçimden -yuh be kadın , lavaboda balık mı ayıklanır- dedim, dışımdan ses vermedim. Komşuyuz yüz yüze bakıcaz, ama şu bir gerçek ki; şahsı ve ben şişen dolap altlarım için bir süre kırgın kalıcaz.

Suyun nereden geldiğini anlamadığım için net üzerinden tesisatçı aradım. Buldum, eve çağırdım. Açıkçası daha önce mahalle tesisatçıları ile iş yapmış, mecburiyetten beni kazıklamalarına bile bile lades demiştim. ps: İşte bu nedenle adam gibi işini yapmayan, üçkağıtçı esnaftı, mahalle adamıydı DESTEKLEMİYORUM. Haaaaaaa özenle yap işini, pek sevgili kasabım gibi, o zaman helal olsun derim, 5 yıldızlılar yerine senden alışveriş ederim.... öhöööömm sadete gelelim.

Su tesisatçıları geldi. Gayet hazırlı olan arkadaşlar hem yardımcı oldular, hemde detaylı olarak durumu anlattılar. Sevgili komşumun bulaşık makine hortumu içeri fazla sokulduğu için, su benim mutfağıma geri basmış. İlgili önlemleri aldılar, vedalaştılar. Açıkçası çok memnun kaldım. Bu nedenle ihtiyacı olanlarla paylaşmaya karar kıldım. Eh, mahalle tesisatçısına göre daha maliyetli belki, ama iş usta eli. İşte web adresi.  http://www.istanbultesisat.org/

Allah kimsenin başına vermesin diyor. Olursa şayet, karşınıza dürüst ustaların çıkmasını diliyorum.



Hiç yorum yok: