Cumartesi, Haziran 13, 2015

The Good Lie (2014)

Köye yapılan saldırı sonucu aileleri öldürülen ve hatrı sayılır miktarda yol yürüyerek güvenlik bölgesine ulaşan 3'ü kardeş 4 Sudan'lı çocuk, büyüdülerinde Amerika'ya gidip yaşama fırsatı yakalarlar. Lakin kapitalist düzende insanların sahtekar, anlayışsız olmaları, Afrika'da insanlar açlıktan kırılırken ihtiyaçtan fazlasını alıp sonra çöpe atmaları bizim Sudan'lılara tuhaf gelir. Diğer bir dert ise kızkardeşlerinin başka bir eyalete gönderilmesidir.

Her ne kadar Carrie için neden -slut- bir karakter oluşturulduğunu anlamasamda filmi sevdim. Vurucuydu. Hele markette köpekler için yiyecek satıldığını öğrendiklerinde Sudan'lıların verdiği tepki gözlerimi yaşarttı. Bir diğerinin, aslanla ilgili anısını anlatırkenki ses tonu, mimikleri bana anının gerçekten yaşanmış olduğunu hissettirdi. Ürkütücü. Din yolunu seçip kendisini kiliseye adayan uzun boylu Jeremiah (Ger Duany) en beğendiğim karakter oldu. Keza gülümsemesi güneş gibi. Jack rolündeki Corey Stoll ise bir başka kel ama karizmatiklerden derims.

Özetle minimalist olucam diye kastığım, son 1 ay içinde bir evden koltuk takımı, dolap, masa, sandalye, bardaklar, ışıklar filan çıkardığım, hani arkadaşlarım gelince -bu ne böyle, ev bomboş dediği- benim se bayıldığım az öz yaşam tarzına iyiki geçiş yapıyorum dediğim bir filmdi. Madde tükemeyi oldum olası sevmedim zaten. Artık çok daha fazla seçici ve bilinçliyim. Zorlandığım zaaflarım yok mu? Var! Ama onlarda hallolacak zamanla. Bir Uchiha atasözünün dediği gibi: kim korkar hain kurttan?! Artı: İSRAFA HAYIR! :-)

Director: Philippe Falardeau
Cast: Reese Witherspoon(Carrie); Corey Stoll(Jack);
Country: Kenya, India, USA
Runtime: 110 min
imdb detail