Salı, Temmuz 14, 2015

Omoide no Marnie (2014 Summer)

Astım hastası olan buzdolabı kılıklı Anna, kendisinden nefret ettiği için çevresindekilere öküz gibi davranmaktadır. Temiz hava alması için halası tarafından gönderildiği köyde sarışın tatlış bir kızla tanışır. Kız, gündüzleri hayalet ev görünümlü yerde geceleri yaşamakta, hizmetçileri tarafından anne baba farketmeksizin şiddete maruz kalmaktadır. İki kız gizli gizli buluşmaya, konuşmaya ve anılar yaratmaya başlarlar. Lakin bir gün Marnie, sayounara demenin vakti geldi der. Peki, normalde kimsenin yaşamadığı bu ıssız evde geceleri ortaya çıkan Marnie kimdir?

Studio Ghibli çıkışlı filmde çizimler güssel, konu güssel, işleniş güssel. Lakin aman aman bayılmadım. Bunun major nedeni Anna. Kendisini sevmeyen, aldığı nefese hürmet etmeyen, üstüne üstlük iyi davranan kişilere küstahça cevap veren insaları sevmem. Diğer taraftan Anna, hayran kaldığı Marnie'nin sorunları olduğunu öğrenince /seni işte bu nedenden dolayı çok seviyorum/ diyor. Nasıl yani? Kendini beğenmiyor ve sevmiyorsun? Benzer hatta daha beter ruh hali içinde olan birisini görünce egonu şişirip mutlu oluyorsun. Bu nedenle onu daha çok seviyorsun. Sana seni iyi hissettirdiği için. İşte en sevmediğim huylardan birisi.

Ben benden daha zayıf birisi ile anlaşamam. İstiyorsa, ona yardım ederim, gerekli hürmeti gösteririm. Ama çevremde sık sık gözlemlediğim gibi, sırf egoma iyi gelsin diye benden kötü durumda, benden az kazanan, benden çirkin olan, benden az sosyal, benden az mutlu kişilerle dostluk kuramam. Kuranlara lafım yok, lakin itirafsa tam olsun: içimden yazık! diyorum. Önce 1 olun sonra 2 ye bakın.

Öhöm! Neyse, artık yaşlandım ve gerçekten umrumda değil.

Filme dönelim. Hayao Miyazaki 'yi çok seviyorum. Çünkü karakterleri güçlü. Ritme uyum sağlayabilecek kadar güçlü. Ritme uyum sağlayabilecek kadar güçlü. Ritme uyum sağlayabilecek kadar güçlü. Üç kere yazıyorum ki üç kere okuyun. Bu iş hiçte kolay değil. Yaradılışınızda yoksa ciddi ciddi çabalamak gerekiyor. Bu filmdeki karakterler ise tam tersi; uyumsuz, isyankar. İşte bu nedenle aman aman bayılmadım. Özetle Ghibli'den ne çıksa izlerim, ama ne çıksa sevmem!

Tag: When Marnie Was There
Type: Movie
Episodes: 1
Duration: 1 hr. 43 min.
myanimelist.net detail