Pazar, Şubat 07, 2016

Insurgent (2015)

Annesi kollarında ölen Tris bir sabah kalkıp içine Mehmet Tatlı kaçmış modda saçlarını keser. Ay yakışmış mı beğendin mi gibi gereksiz sorular sonrası Four ile öpüşür. Sığındıkları kabile bunların peşindeki askerler tarafından basılır ve bir çok kişi öldürülür. Caleb, söz konusu kendi canı olunca aslan kesilir, ama ablası tehlikedeyken kılını kıpırdatmaz, sonra da "ben sizin gibi değilim" diğerek ayrılır. Zorda kalınca  kendisini  "Tobias Eaton" olarak ilan eden Four, annesi seslenince "bana Tobias deme" diye cırlar. Başka bir kabilenin doğruyu söyleten ilacını alma konusunda isteksiz olan ateşli kızımız, sonuç olarak Will'i öldürdüğünü itiraf eder. Sonrada, elindeki gizemli kutuyu açmak için bir divergent'a ihtiyaç duyan Jeanine'nin tehtitleri nedeniyle teslim olur. Four ve Peter sayesinde kurtulur lakin geri zekalımıdır nedir illa kutuyu açıcam diyerek sisteme tekrar bağlanır. Kutudaki mesaj divergent lar iyidir, duvarları aşın, gelin! filan tarzındadır. Millet duvarlara doğru koşmaya başlar. Jeanine ise savaş meraklısı olarak lanse edilen Four 'un annesi Evelyn'in gazabına uğrar.

Sevmedim. Tris öküze dönmüş resmen; saldırgan ve kaba. Filmin işlenişinde ise bol bol drama bindirme var. Ölen anne imajı çok sık kullanılmış mesela, gına geldi. Ek olarak karakteri haketmediği halde, sırf başrol olduğu için Tris'e yapılan biatlar canımı sıktı. Bu filmde de herkes Tris diyor başka bir şey demiyor. Özetle kitabı filme sığdıralım demişler, bu nedenle karakter gelişimleri hızlandırılmış, ortaya "bu şimdi niye böyle yaptı ki" tadında sorular peydah olmuş. Kitabı okumuş olsaydım, belki o boşlukları kendim doldururdum. Ama okumadım. Zorunda da değilim. Eğer kitap bir filme sığmıyorsa bölsünler, yüzüklerin efendisi gibi profesyonelce iş yapsınlar. Özetle devamı olmayacak gibi ama olursa bakmam.

Director: Robert Schwentke
Cast: Shailene Woodley(Tris); Theo James(Four); Miles Teller(Peter); Kate Winslet(Jeanine); Naomi Watts(Evelyn); Jai Courtney(Eric);
Country: USA
Runtime: 119 min.
imdb detail



Hiç yorum yok: