Pazar, Ağustos 16, 2015

Slam Dunk (1993 Fall - 1996 Winter)

Aşık olduğu kızları basketbolculara kaptıran serseri kılıklı Sakuragi, basketbol oyununu küçümsediği için okul takımının kaptanı Akagi tarafından mini bir duelloya davet edilir. Maçı kaybeden Sakuragi, takıma dahil olur ve doğal yeteneği sayesinde kısa zamanda iyi işler çıkarır.

İzleme Notlarım (spoiler içerir):
_ 23-24: Mitsui spor salonunu basıp Ryota'yı pataklamak istediği zaman, herkes mal mal bakarken birtek Rukawa babayiğit modda ortaya çıktı. Hastası oldum.
_ 27: Çok sevdiği sensei'sini görünce göz yaşları içinde aslında basket oynamak istediğini dile getiren Mitsui beni de ağlattı.
_ 28: Basket kulübü dağıtılmasın diye dövüşün sorumluluğunu üstüne alan Youhei, beni kendisine aşık etti.
_ 33: Gece vakti salona uğrayan Sakuragi, Rukawa'nın çılgınlar gibi çalışmasına tanık oldu ama değişmedi, hırslanıp azimle çalışmaya başlamadı, mal olarak kaldı.
_ 35: Kavga etmeyeceğine söz veren Mitsui, kendisine saldırsalar bile karşılık vermedi ve Anzai sensei'e, kavga etmedim şeklinde açıklama yaparak beni yine ağlattı.
_ 39: "Fujima, Kenji" maçta harika hareketler sergiledi.
_ 44: Mitsui çok yorulunca daha da gaza gelen bir tipmiş gibi lanse edildi. Güssel. Ama sonraki hiç bir bölümde bu özelliğine değinilmedi. Yorulunca yoruldu yani.
_ 49: Ayağı sakat bir çocuğun basket oynamasına destek çıkıldı. Ya ayağında kalıcı bir hasar olursa diye, erkek milletinden kimse endişelenmedi. Bazen istemesen bile bırakma ta erdemdir.
_ 54-59: Kainan ile yapılan karşılaşmada Akagi'nin ayağı sakatlandı ve maç sonuna kadar o ayakla devam etti. Oyuncu değişikliği yapılmadı. Bu olay bana -basket dünyası bu kadar acımasız mı ya- diye düşündürttü.
_ 66: Zamanında Sakurag'nin eve gelip babasını kalp krizi geçirirken görmesi ve yardım için sokağa fırladığında daha önce dayak attığı kişilere rastlayıp dayak yemesi beni etkiledi. Ek olarak bu kadar tramvatik bir olay sonrası serseriliği bırakmayan Sakuragi'nin salak olduğuna olan inancım sağlamlaştı.


 Genel olarak:
_ 101 bölümlük seri, action dolu maçlar nedeniyle gayet sürükleyiciydi, neredeyse hiç sıkılmadım ve çoğu bölümde heyecanlandım.
_ Seride harika karakterler var. mesela Rukawa! Adamın cidden hastası oldum. Amacına ulaşmak için geceli gündüzlü çalışıyor olması, az laf çok iş yapıyor olması beni büyüledi. Cool bakışlar ise 10 numara.
_ Bir diğer bayıldığım karakter Youhei. Sakuragi'nin iyi arkadaşlarından biri. Yiğit, güçlü, akıllı, cesur, iyi kalpli. Çok sevdim. Harika bir arkadaş.
_ Gelelim sakin yapısı ile mükemmel işler çıkarak "Sendou, Akira"-ya. Adam güle oynaya yeniyo, güle oynaya kaybediyo. Ama her halükarda elinden gelenin en iyisini yapmaya gayret ediyor. Hayran kalmamak elde değil.
_ Sakuragi, Hanamichi: 38 bölüm izledim hala zerre kadar karakter gelişimi yok. Rukawa'nın çılgınlar gibi çalıştığını görmesine rağmen kısa yoldan başarılı olmanın hayallerini kuran, kıskanan, haset eden uyuz ötesi bir yaratık. 60 bölüm bitti; mal, hala mal. Rukawa sayıları arttırdıkça sinir krizleri geçiriyor, iş çalışmaya gelince kaytarmanın yollarını arıyor, hiç azim etmiyor. Ve nihayet; 62. bölüm itibariyle Sakuragi özel antreman yapmaya başladı. Özetle main karakter Sakuragi'yi hiç ama hiç sevmedim. Salak olduğu için değil, hasetlik ettiği için. Ek olarak son bölümde bile sırf inadına Rukawa'ya pas vermedi ve takımına sayı kaybettirdi. Bir temiz dayağı hakediyor.
_ Ortalıkta dolaşan Aya chan ne işe yaradığını anlamadım. Takıma yeni katılan Sakuragi ile uzun bir süre ilgilenmedi mesela. En azından faul nedir? Nasıl yapılmaz öğret ama di mi?!
_ Bazı bölümlerinde action dan çok yorum vardı. O bölümlerde sıkıldım. İki hareket görücem diye kalp kiriz geçirirken, seyircilerin uzun uzun yorumlarını dinlemek hiç değil.
_ Bazı bölümlerde salak Sakuragi'ye haketmediği iltifatlar giydirildi. Mesela neymiş; seyirciyi çoşturan Saguragi imiş. Yok öyle birşey. İlla main karakteri seyirci gözüne sokucaz diye uydurma sahnelere gerek yok. Keza maçlarda Rukawa sayesinde o kadar sayı alındı, Akagi sayesinde o kadar az sayı kaybedildi.
_ Kuroko no Basket, bu seriden çok etkilenmiş kanımca. Mesela bir sınavlara çalışma sahnesi var. İkisinde de aynı. İki main karakterde de saçlar kırmızı gibi gibi.

Özet olarak; Slam Dunk serisini sevdim, hem de çok. Lakin bayılmadım. Keza 90 lara ait seriyi, 2015 de izliyorum, hem de Kuroko no Basket'ten sonra. Unutmadan basketbol terimleri hakkında çok şey öğrendim. O açıdan güsseldi. Heyecanlı basket karşılaşmaları izlemek, basketbol hakkında birşeyler öğrenmek ve Rukawa, Sendou-San gibi harika karakterler görmek isteyenlere tavsiye ediyorums.
ps: yan tarafta Sakuragi'den bahsediliyor:-)

Type: TV
Episodes: 101
Duration: 23 min.
Cast: Rukawa, Kaede(Midorikawa, Hikaru); Akagi, Takenori(Yanada, Kiyoyuki); Mitsui, Hisashi(Okiayu, Ryotaro); Miyagi, Ryota(Shioya, Yoku); Sakuragi, Hanamichi(Kusao, Takeshi); Mito, Youhei(Morikawa, Toshiyuki); Sendou, Akira(Ootsuka, Houchuu);
myanimelist.net detail