Cumartesi, Ekim 17, 2015

Arslan Senki (TV) (2015 Spring, Summer)

Ailesinden pek ilgi görmeyen Arslan, bir prense göre fazla hoşgörülü, güleryüzlü ve beceriksizdir. Eş zamanla kılıcı iyi kullanamamakta, hırslı davranmak yerine yorgun argın bir kenara çekilmektedir. Bir gün savaş olur ve çocuğun hayatı değişir. Ülkesi elden gider, kendisi 5 adet sadık arkadaşı ile birlikte ülkesini geri almak için çalışmalara başlar. Lakin rakibi olan Hermes, sanki tahta daha bir layıktır.

_ Seriyi adı sanı için izlemek istedim. İlk bölümlerde Daryun'un harika dövüş teknikleri ve çizimler işin içine girdi, böylece bitirmeye karar verdim. 
_ Hermes'i "Kaji, Yuuki" seslendirmiş, ama nasıl seslendirmiş?! çok güçlü bir sesi var. Bayıldım. Lakin o karakter için biraz fazla iyi gibi hissettim. 
_ 5. bölüm 15 dakika harikaydı. Adamın ölmeyi dilemesi ve sonunda yüzünün gülmesi. İyi bölüm.
_ 24. bölümde Daryun ile Hermes kapışması şahane, Kesinlikle arşiv. 
_ 21. bölümde ise Arslan'ı dövmek istedim. Gieve'e hakszılık yaptı. Bir kere Gieve gerçekten doğruyu söylüyordu. İkincisi kendisini savunmakta haklıydı. Başından beri Arslan'ın sadık dostu olarak kaldı -ki arada hiç bir bağlantı olmamasına rağmen. Durum böyleyken terbiyesizlik edenlerin kazanmış olması, Arslan'ın -sadece- Gieve'i cezalandrması haksızlık. Rütbelilere daha çok önem veren ve haksızlık yapmaktan çekinmeyen bir kral olacak demekki. 
_ Hermes olayının arka planını merak etmedim değil. Babası kral, kendisi varis, 16 yıl önce babası öldürülüyor, kendisi yangında yaralanıyor. Peki bütün bunların arkasında -gerçekten- kim var?! 
_ Bir ara Hermes eşkiya çetesini yok ediyor. Çete liderinin kızı babası ölünce çıldırıp Hermes'e var gücüyle saldırıyor. Kızı Narsus kurtarıyor. İki dakika sonra kız Narsus'un kollarına atılmaya gönüllü güler yüzlü bir hatun haline geliyor. İşlenişin başarılı olmadığını söylemek zorundayıms. 
_ Gieve'in hastasıyım, becerikli, yetenekli ve sexi...
_ Toprağa giren çıkan adam konsepti hiç olmamış. Adam heryerden bitebiliyor, dahası yanında birilerini de götürebiliyor. EE, o zaman Hermes takımı her zaman çok daha avantajlı... 
_ Seri sorunda Etoile karakteri beni gerçekten şaşırttı.

Özetle konu standart, işleniş amatörce, çizimler bazı yerlerde çok iyi, seri heyecanla başlayıp sonlara doğru ciddi sıkıcı bir hal alıyor ama 24. bölümde toplayıp şık bitiriyor. Karakterlere ise pek bayılmadım, Arslan'ı hiç sevmedim. Daryun, Gieve, Hermes, ve Jaswant iyiydi. 24. bölüm başında devamı olursa bakmama kararı aldım. Lakin 24 deki dövüş beni çok etkiledi. Bu nedenle devamı olursa ilk 3 bölümüne şans vericems. 

Tag: The Heroic Legend of Arslan
Type: TV
Episodes: 25
Duration: 24 min.
Cast: Silver Mask(Kaji, Yuuki); Gieve(KENN); Daryun(Hosoya, Yoshimasa); Narsus(Namikawa, Daisuke);
myanimelist.net detail



Arslan Senki (TV): Dakkan no Yaiba (Jul 5, 2015)
İlk 13 bölümün özeti.
Hazırlarken başarılı bağlamalar yapamamışlar, derims.

Tag: Arslan Senki Episode 13.5
Type: Special
Episodes: 1
Duration: 34 min.



Hiç yorum yok: