Pazar, Ekim 11, 2015

Fairy Tail (2009 Fall , 2013 Winter)

Igneel isimli dinazor tarafından dragon slayer olarak yetiştirilen Natsu, 7 yıl önce ortadan kaybolan sensei-dinazoru'nu aramaktadır. Bu arada da Fairy Tail denilen bir organizasyonda görev alıp arkadaşları ile mission lar bitirir, dünyayı kurtarır filan.

Fairy Tail, Fairy Tail... 
İlk bölümleri sevdim. Espriler hoşuma gitti. Özellikle Happy beni çok güldürdü. İşte bu nedenle seriyi izlemeye karar verdim. Beklentim başarılı karakter gelişimi, konu, arkadaşlık ve en önemlisi gülmekti. İlk bir kaç bölümde istediğimi buldum ama sonrası; fiyasko. Adamlar işlenişe zerre özenmemişler. özenilen tek şey ticari kaygı. Bakınız; pat diye saçma salak bir karmaşa meydana geliyor, ses tonu yükseltilerek heyecan yaratılıyor. Sonra karakterlerden birisi yakalanıyor, acı çekiyor veya Fairy Tail binası yıkılıyor. Herkes gözü yaşlı, üzgün bedbahhhh! Arka müzik ise hüzünlü! Sonra ayağa kalkıp vazgeçmemekten, arkadaşlıktan bahsedip nutuk atıyorlar. sonra hepberaber düşmanı yeniyorlar. oleyyy...

Ek olarak salak ve uyuz Lucy'e sinir oldum. 27. bölümde evine dönmesi ve babasına rest çekmesi üzerine aferin dedim, sakinleştim ve izlemeye devam ettim. Lucy'in en kısa sürede karakter geliştirmesini ve güçlenmesini umdum. Ama hopppp ne oldu?! Kız deliler gibi çabalamadı, çocuğun birisi ona üstün yetenekler yükledi (54-72 ep arası)... Ayrıca seride Lucy'in vücudu hunharca kullanılmış. Mesela durduk yere kızı maid kıyafetleri içinde görüp fantezilerinizi yatıştırabiliyorsunuz. Veya düşman kızın vüdunu ele geçirip memişlerini millete gösteriyor filan.. Yazıkkk diyemiyorum çünkü Lucy'in karakteri de buna gayet uygun, milleti dişiliği ile etkileyip ilerlemeye çalışıyor filan. Ek olarak çok kaprisli; yapıp edip -ben bunu neden yapıyorummm- tarzı cırlamaları ise çok uyuz.   Diğer taraftan seride sadece kızlara değil erkeklere de özenilmiş. Gray'in başarılı vücudunu her fırsatta sergilemesi,,, itiraf ediyorum; eveetttt, artı puan. Erza'yı ise sevdim; güçlü akıllı, iyi, duygusal, yeri geldi mi herkesten daha dişi. Lucy'in sıkıcı halini Erza kapatıyor diyebilirim.

Ne diyordum?! Seriyi zaman geçtikçe sevmemeye başladım. Başlardaki başarılı espriler yok oldu. Lucy gerzeği çalışmadan başarılı olmaya başladı. Ortada göz dolduran yaşanmışlıklar yoken millet can ciğer kuzu sarması modda dolaştı. Seride özenilerek işlenmiş ne arkadaşlık, ne aşk var. Her tarafı ticari kokuyor. Çizerle Lucy'e ne giydirsek satar, nereye dram sokuştursak para yapar diye düşünmüşler kanımca.. Gray'in boynundaki haç ise ayrıca ilginç...

Özetle sevmedim. Hatta nasıl oldu da 72 bölüme katlanabildim, şaşırıyorum. Bu, 1 saat otobüs bekledim, 1 saat daha bekleyebilim psikolojisi ile oldu sanırıms. Iyykk.

İzleme Notlarıms:
1-2: Lucy, balık kızı çağırınca, balık kızın bir "chi" deyişi var. Koptum :-)
3: haha, 1000 sana 1000 bana gerisi Lucy'e! ama geriye birşey kalmıyor ki, ahah happy in satışçı tarzına çok gülüyorummm
4: Gray: kötü adamın özel gücü falcılık ahahahahah koptum yaaa... adam üç güne kadar diye başaladı.
40: natsu ile rakibinin dövüşü ve çizimler iyiydi.

Type: TV
Episodes: 175 (72 dahil izledim ve kestim.)
Duration: 24 min.
Cast: Dragneel, Natsu(Kakihara, Tetsuya); Fullbuster, Gray(Nakamura, Yuuichi); Scarlet, Erza(Ohara, Sayaka);
myanimelist.net detail



Hiç yorum yok: