Cumartesi, Ekim 03, 2015

Hibike! Euphonium (2015 Spring)

Değişmeye kararlı Kumiko yeni başladığı lisede yeni tanıştığı iki arkadaşı sayesinde yine müzik klübüne dahil olur ve -yine- Euphonium çalmakla görevlendirilir. Orta okulda sevdiği bir arkadaşını competition nedeniyle kaybeden Kumiko, Euphonium çalmaya da ablasına özenerek başlamıştır. Şimdi ise kafası karışıktır. Gerçekten istediği bu mudur?! Bu aşamada orta okulda hüngür hüngür ağlamasına bir neden veremediği sert görünümlü Reina ile yolları kesişir. Aralarındaki yakınlaşma Kumiko'yu değiştirir; daha net, daha cesur ve daha azimli kılar.

İlk bölümü izledikten sonra çizimleri sevdiğim ve kız arkadaşlığı konusunu beğendiğim için devam kararı aldım. Beklentim azim ve Kumiko ile Shuuichi arasında başlayacak aşktı. Kumiko'nun Shuuichi ile konuşurken takındığı tavrı ve ses tonunu çok tatlı buldum. Beklemediğim ise ritmi düşük işleniş, öküz kız karakterlerdi. 

Sonuç; ilk üç bölümü izlerken çok sıkılsam da pes etmediğim için mutluyum. Full seriyi aman aman çok sevmedim ama bazı sahneler beni benden aldı. Bunlardan ilki 7. episode daki gözlüklü Tanaka'nın lafı:

Tanaka: Come on, wipe your tears. 
President: I can do it myself.
Tanaka: That isn't good. You have to do something about your emotional instability. Didn't Kaori tell you before? The president has to be imposing_ 
President: Then you be president! It's because you refused that I ended up having to do it. 
Tanaka: Then... Then you should have refused, too. Right?!
President: .......

Diğeri 12. bölümün başındaki konuşma:

Kumiko: Hey,Reina... 
Reina: Hmm?
Kumiko: I want to improve. I want... I want to be special like you. 
Reina: Then I'll become even more special. 
ps: Bu dialog benim için çok önemli. Ömrüm boyunca, kendisini benim gibi geliştirecek, haset etmek  yerine azim gösterecek, vazgeçmeyecek arkadaşlar aradım durdum. Ama ne oldu; başlarda bana özenen, ama çabalamadığı için yerinde sayan, zamanla haset etmeye başlayan kişiler geldi geçti yaşamımdan...O nedenle bu dialog benim için çok özel.

Ek olarak: 
Zeka ve yeteneği ile mükemmel kabul edilen Asuka'nın işte bu nedenlerle çevresi tarafından ihtiyaç duyulması ama sevilmemesi vurucu. Namiko'nun değişimi de çok hoşuma gitti. Seri, olayları tatlılıkla birbirine bağladı ve drama queen ler oluşturmadı. İşleniş 3. bölümden sonra gayet başarılı ilerledi. Sonu ise tatmin ediciydi. Namiko'nun acıdan bükülüyken gözyaşları içinde zamanında Reina ile yaşadıklarını hatırlaması, gözden kaçmayan detaydı derims; sevdims. Özetle devamı olursa bakarıms. 

Tag: Sound! Euphonium
Type: TV
Episodes: 13
Duration: 23 min.
Cast: Katou, Hazuki(Asai, Ayaka); Oumae, Kumiko(Kurosawa, Tomoyo);
myanimelist.net detail



Hiç yorum yok: