Cumartesi, Ekim 24, 2015

Uchuu Kyoudai (2012 Spring - 2014 Winter)

Episode 1-24
Kardeşine laf söyledi diye müdürüne kafa atınca işinden olan Mutta, kardeşinin dürtmesi ile astronot olmak için Jaxa daki sınavlara girmeye başlar. Burada Kenji ile kanki olur ve "Itou, Serika"-dan hoşlanır.

Way be! Bu seriye ait ilk birkaç bölümü biriktirmiştim ama uzay temalı şeylerle aram iyi olmadığı için izlemeyi hep erteliyordum. Şimdi başladım ve iyiki de başlamışım. Harika çıktı. BAYILDIM.

Konunun ne olduğu seri sonunda belli olacak o nedenle hemen işlenişe geçiyorum; ÇOK İYİ! Komik ve duygusal kareleri güssel harmanlamışlar. Seride kötü karakter yok, herkes kendisine göre haklı, herkes özünde iyi. Fondaki müzik ise arasıra gözlerimi yaşartan cinsten. Seride arkadaşlık, dürüstlük, cesaret gibi bir çok erdemin yüceliğine değinilmiş. Samurai ruhlu ben için 10 numara işleniş yani. Karakterleri de sevdim. Dediğim gibi hepsi iyi, Mutta ise Kenji'ye özenmeleri dışında harika. Çok güldüm kendisine, çok takdir ettim. Hele hele abiyim ben modlarına girince 10 numara oldu gözümde. Özetle kesinlikle devam ediyorum....
ps: favori karakterim şimdilik Kenji.
ps: Kenji yarışmayı kazanamayacak diye ödüm kopuyor. Bu arada B isimli yere kapatıldıklarında diğer adam uyuzun önde gideni davranmış takımı bölmüştü resmen. Niye seçildi ki?! Kazananı takım seçti, aman aman çok mu sevmişlerdi sanki aksi adamı?! cık cık!

Devamı:
Akşamları ses kayıt cihazını kapıp doğanın seslerini dinleyen Hibito ve Mutta, vızıldayıp ışıldayarak dönen, sonunda aya doğru uçup gözden kaybolan bir obje görüp, uzaya gitmeye karar verdiklerinde, Zidan'da World Cup 2006 kapsamında rakibine kafa atmaktadır. Neyse, çocuklar büyük. Hibito uzaya gidip yaşadığı talihsiz bir kaza sonucu problemler yaşarken, abisi Nasa'ya kabul edilir ve teker teker sınavları geçmeye başlar. Bakalım kardeşler söz verdikleri gibi uzaya birlikte gidebilecekler midir?!

Boru değil, 99 bölüm. Neredeyse hiç sıkılmadım, sevgiyle nemlenmiş gözlerimle izledim ve seriyi bitirdim. Uchuu Kyoudai'da gündelik olayların tatlı ve şık esprili bir dille anlatılmasına bayıldım. Mutta'nın japonya nın yenildiği bir günde doğması nedeniyle kendisini şanssız ilan edişi, yine de elinden geleni iyi niyeti ile birleştirip yapması takdire şayen. Kardeşlik, aile, bağlılık kavramlarının hep hastası olmuşumdur zaten, keza seride Kenji ile Mutta nın harika arkadaşlığı da var. Mutta 'nın o sert görünüşü altında tatlı ve komik bir çocuk saklayan babasına değinmeden geçemicem. Bakınız Bölüm 34 de aya dönüp okuduğu Haiku:
Eating moon-viewing udon
While viewing my son on the moon.
Dii: hahahhahha

Bazı bölümler filler, yani boş, ana konuya hiç bir katkısı yok, yine de işleniş başarılı ve komik olduğundan can sıkmıyor. Seride sevdiğim bir diğer karakter sakin ve erdemli haliyle Sharon. Bu sabırlı ve bilgili kadın o tatlı sesi ve güler yüzü ile hayatları pozitif yönde etkileme becerisine sahip. Zor durumda kalınca "a piece of cake" demesi ise harika(*) Ek olarak 43. bölümde Hibito yüzünden heyecandan, 25 bölümde gaza gelip rocky modunda dışarı çıkan Mutta nın yağmuru görünce fikir değiştirmesine gülmekten öldüm.

Özetle işleniş o kadar güssel, karakterler o kadar tatlıydı ki (I love you Muttaaaa) seriyi arşivliyorums. Aile, kardeşlik, arkadaşlık, insanlık temalı gündelik yaşam animelerini seven, arasıra kahkaha atıp arasıra hüzünlenmek isteyen herkese tavsiye ediyorums.

(*) Küçüklüğümde izlediğim bir film beni derinden etkilemişti. Bakınız : Champions: A Love Story (1979) Filmi TRT de 1 kere izledim. Ama başroldeki kızın, son scene de, o zor duygusal durumunda, "çok kolay" demesini hiç unutmadım... İşte bu seri beni, küçüçük halime geri götürdü ve bu filmi yeniden hatırlayıp, izlenecekler listeme almamı sağladı. Yazarına çizerine Arigatou Gozaimasu diyorums :-)

Tag: Space Brothers
Type: TV
Episodes: 99
Duration: 24 min.
Cast: Nanba, Mutta(Hirata, Hiroaki); Nanba, Hibito(KENN); Makabe, Kenji(Katou, Masayuki); Nitta, Reiji(Hoshino, Takanori); Tomii, Ryuunosuke(Susaki, Shigeyuki / sesini çok beğendim);
myanimelist.net detail



Hiç yorum yok: