Pazar, Kasım 08, 2015

Yowamushi Pedal (2013 Fall, 2014 Winter, Spring)

Yaşadığı yenilgi üzerine çılgınlar gibi antreman yapan okulun popüler çocuğu Imaizumi, kan ter içinde bir yamacı tırmanırken "hime hime" diye şarkı söyleyip sakince yol alan bir çocukla karşılaşır. Anime klübü kurmaya kasan ve arkadaşı olmayan bu çocuk sanki bisiklet kullanmak için doğmuş gibidir. Kafasına takılan soruları gidermek için Imaizumi, çocuğa yarışmayı teklif eder. Böylelikle road racing ile tanışan Onada, çok sevdiği Akihabara'da tanıştığı ikinci bisiklet aşığı Naruko sayesinde anime klübünden vazgeçip kendisini bisiklet klübünde bulur. Inter High için yenilmez bir takım oluşturmayı hedefleyen klüp kaptanı Shingo'nın zor eğitiminden geçerler ve ikini sınıfları yenip yarışmaya kazanmak için hak elde ederler. Inter High zordur. Özellikle karşılarında şampiyon Hakone High ve zamanında kurnazlık yapıp Imaizumi'yi yenen Midousuji, Akira nin bulunduğu Kyoto ekibi varken.

_ Onada çelimsiz ve panik atak. Ama yaz mevsiminde hergün bisikletle 45 km yapıp Akihabara'ya gittiğini es geçmemek gerekiyors.
_ Onada'yı ve arasıra cırtlayan sesini sevmedim. Azim ve çalışkanlık hastası ben için, çılgınlar gibi çalışan Imaizumi'nin değil de, dünkü bebe Onada'nın tepeye önce varması hoşuma gitmedi. (bakınız; klübe kabul edilmek için katıldıkları 60 km'lik yarış). Üzgünüm ama normal insanlar üstün insanları geçince sevinen ezik seyirci kitlesinden değilim.
_ İlk bölümün sonunda cool karakter Imaizumi'nin hime hime diye şarkı söylemesine koptum. Bu serinin ending leri akabindeki minik parodiler de çok tatlı.
_ Kaptan Shingo'nun tok sesi ve karakteri harika. 19. bölümde sergilediği hareketler ise 10 numara.
_ Her ne kadar main karakteri ve onu pohpohlayan sistemi sevmesemde işeniş eğlenceli, içerdiği action beni seriyi bitirmeye ikna etti.
_ Yavaştan yavaştan Hime hime diye takılmaya başlayan Imaizumi'yi çok tatlı buluyorums. Yarışlarda önde olmayı sevmesini, yalnız olmaya bağlamasına ise tav oldum Çünkü trekking te hızlı hızlı yürüyüp en önce geçmemin nedeni bu. View da başka insan olmadan doğanın tadını çıkartmak.
_ 4 günde 1000km yapma antremanına gelelim. Hadi Naruko ile Imaizumi'nin başa baş gitmesi normalde, Onada'ya ne oluyor?! Bu hırslı olmayan, çabuk pes eden, fazla duygusal çocuğun Akihabara'ya hergün gittiğini aklından çıkartma Diiiiii! Kılıf bulmaya çalışıyorums. :-)
_ Inter Hing in yapılacağı parkur için bir vido izlediler. merka ediyorum yarış süresince bunun bir anlamı olacak mı yoksa yazar çizer ekibi cidden amatör mü?! ps: bunların hepsi fazla Naruto izlemekten işte. :-)
_ Road racing sporu yapanların fizikler 10 numara ama bu spor bana göre dğeil. Bir kere hızdan dolayı doğanın farkına varamıyosun, ikinci olarak ayakların yere basmıyor.
_ 24. bölümde Andy ve Frank ile konuşan "Izumida, Touichirou"-ın çizimlerine bayıldım. Şık vücut!
_ Ya çok gereksiz bir şekilde Midousuji'yi iğrençleştirmişler. Adam diliyle sinek yakaladı ve yedi ya. Ne bu uzaylı mı?. Çocuk kötü mü kötü. Abartıp adamı uzaylıya çevirmeye gerek yok.

Özet olarak main karakteri sevmedim, Onada'nın hırsla gece gündüz kasmadan birinciliğe oynaması hoşuma gitmedi, seri en azından bana bu hissi vermedi, onun dışındaki yan karakterleri çok sevdim, yeşil saçlı Makishima'nın sesine duruşuna, aynı şekilde kaptana vuruldum, seri bana amatörce geldi, road racing bana göre değil ama içindeki action sürükleyici, ek olarak end theme sonlarındaki komik scene ler kaliteli. Yani devam ediyorumsss... 

Tag: Yowapeda
Type: TV
Episodes: 38
Duration: 24 min.
Cast: Imaizumi, Shunsuke(Toriumi, Kousuke); Fukutomi, Juichi(Maeno, Tomoaki); Kinjou, Shingo(Yasumoto, Hiroki); Makishima, Yuusuke(Morikubo, Showtaro); Shinkai, Hayato(Hino, Satoshi);
myanimelist.net detail



Hiç yorum yok: