Pazar, Nisan 03, 2016

Batman v Superman: Dawn of Justice (2016)

Superman'in dünyayı kurtardığı sırada elbette birileri ölmüştür. Bunlar arasında Batman'ın sevgili yaşlı çalışanlarından biri de vardır. Aradan yıllar geçer ve bu yaşlı adam(yok yok ölen değil, Batman) Superman'in insanlar tarafından sevilmesini, her daim başarılı olmasını, ölümsüzlüğünü yaşlanmazlığını kıskanmaya başlar ki, durduk yere onu ben öldürücemmmm moduna gelir salak. Bunu -iyi- bir kahraman olduğu için -iyi- bir mazeretin arkasına saklamaya kalkışır: İnsanlık için yapacaktır. Ama Superman düşman değildir ki: Olsun, çok güçlü ya bir gün düşman olursaaaaa! İşte argo'nun yönetmeninden çarpık ve çıplak amerikan zihniyeti.

Bu arada aşkım Superman, ağıbaşlılıkla hareket etmekte, insan egosundan yoksun saftirik haliyle nerede yanlış yapmakta olduğnu düşünmektedir. Öhöm sonuç olarak Lex Luthor yüzünden ortaya bir yaratık çıkar ve Superman ortada başka kahramanlar olmasına rağmen kendisini feda eder.

İzlediğim en sinir bozucu filmlerden biriydi. Bol bol "bu ne len!" dedim. Kuzum senarist Chris Terrio pisliği! Bi kere Superman ölmez. Kimden nasıl bir izin alıp böyle bir iğrençliğe kalkıştınız bilmiyorum. Ama filmin her yanından ezik insan egosu akıyor. Ay çok mu içerlediniz, başka bir gezegenden gelen her konuda mükemmel adamın yapabildiklerine, dahası ölümsüzlüğüne ve yenilmezliğine. İyi ki kripton adında zayıf bir noktası var yani bastırın, yetmez, öldürün. POH! Yani filmi Superman izliyormuş gibi izlemedim. Ayrıca sexy Henry Cavill yerine neden yaşlı Ben Affleck in iğrenç şişirilmiş vücudunu izlemek zorunda bırakıldığımı merak ediyorum. Batman'in sonunda "ona karşı birleşmeliyiz!" "neye karşı?" "bilmiyoomm" tadındaki boktan konuşmada da kusmadıkysam midem boş olduğu içindir. Edilecek çok küfür var. Lakin genel hissiyatım hayalkırıklığı bile değil.

Director: Zack Snyder
Cast: Henry Cavill(Clark Kent / Superman); Ben Affleck(Bruce Wayne / Batman); Amy Adams(Lois); Gal Gadot(Diana Prince / Wonder Woman); Jesse Eisenberg(Lex Luthor); Jeremy Irons(Alfred);
Country: USA
Runtime: 151 min.
imdb detail



Hiç yorum yok: