Cuma, Nisan 29, 2016

Shouwa Genroku Rakugo Shinjuu (2016 Winter)

Hapisteyken dinlediği, Yakumo'nun Shinigami isimli Rakugo'su üzerine Yakuzayı bırakıp Rakugo ile ilgilenme kararı alan Yotarou, Yakumo'yu ikna edip öğrenci olur. Yakumo'nun evinde kalan Yotarou, ortamda bulunan Konatsu isimli kızın Yakumo'ya dönüp "babamı öldürdün" demesi üzerine meraklanır ve sevgili Yakumo ikisine de tüm hikayeyi anlatır. Bon ile Shin aynı master dan eğitim almış tarzları farklı iki Rakugo sanatçısıdır. Bir gün geisha nın biri gelip Bon'a abayı yakar. İşine öncelik veren Bon'dan red yeyince de intikam almak için en yakın arkadaşına sarar.

Çok sevdim, çok beğendim. Hislerimi ifade edebilmekte zorlandığım için hızlı hızlı hissettiklerimi düşündüklerimi yazıcams.
_ Rakugo dinlemeye bayıldım. Çat pat anlasamda o tonlama, o mimikler, anbians; resmen aşık oldum.
_ Seslendirmelere bayıldım. Herbiri birbirinden mükemmeldi. Lakin Kiku-San ı seslendiren Ishida, Akira-San a bir başka tav oldum.
_ Kiku-San a ben de abayı yaktım. Ne güssel, ne asil, ne düzgün bir adam gerçekten. Miyokichi'i suçlayamıyorum.
_ Kiku, elbette aşk yerine iş seçmekte özgür. Yine de kadına davranış şeklini beğenmedim. Elbette o devirdi kadına değer verilmiyordu. Hele geysha ise eminim hiç şansın yoktur. Yine de kadının intikam almak istemesini saçma bulmadım. Hele hele Bon'un kadını Shin ile bastığı sahnede, kadının gururunu kırarken Shin'in koluna girip içmeye gitmeleri cidden sinir bozucuydu. 
_ Miyokichi'ın intikamı tarzı cidden brütal. Bon'u Shin'den ayıramayınca, Shin'i Bon'dan ayırdı.
_ Shin'in sevdiği kadınla gitmesi, lakin onu anlamaması, koruyup kollamaması, çalışmaması, serseri gibi takılması esas sorun bence. Yoksa Shin adam olsaydı, kadınla mutlu mesut yaşarlardı. Son olay için Bon'da kusur bulmuyorum.

Özetle Kiku-san nın sıfatına, karakterine, sesine aşık olduğum. Mest olarak izlediğim bir anime oldu. Arşivliyorums. Action yok, bol Rakugo anlatımları, sakin sessiz geleneksel Japonya görüntüleri var.

Tag: Showa and Genroku Era Lover's Suicide Through Rakugo
Type: TV
Episodes: 13
Duration: 26
Cast: Yuurakutei, Yakumo / Kikuhiko, Bon(Ishida, Akira); Yuurakutei, Sukeroku / Hatsutaro, Shin(Yamadera, Kouichi); Yotarou(Seki, Tomokazu);
myanimelist.net detail



Hiç yorum yok: