Cumartesi, Nisan 23, 2016

Tokyo Ghoul (2014 Summer)

Tokyo Ghoul (2014 Summer)
Çocuğun biri hoşlandığı kızdan nihayet bir randevu koparır. Buluşma sırasında kız bunu yemeğe kalkar ama -bir kaza sonucu- ölür. Bu sırada bazı organları çocuğunkilerle yer değiştirir. Çocuk, insan yemek isteyen ghouls isimli yaratığa dönüşür. İnsan avlayıp yemek istemediği için bayağı zorlanır. Sonuna insaları seven, onları yemek olarak görmeyen bir organizasyona katılır.
Serinin ilk bölümü beni etkiledi. Kanlar, insan yiyen yaratıklar filan. Her şey brütal tam benlik. Esas karakter Kaneki hariç ! Ayy ay, ne ağlak ne muğlak bir çocuk çıktı bu Kaneki. Sürekli ezik modda ağlama, özür dileme halleri filan. Touka isimli kızda bunu fırsat bildi, selam vermek için bile çocuğa tekme atıyor. Aslında işleniş tam benlik ama çocuğun bu sünepe haline daha fazla katlanamıcam. Özetle 12 bölümlük serinin sadece 3 bölümünü izleyip kestim.




Sonra da arkadaş hatrı için devam ettim:

Hoşlandığı kızdan randevu koparan Kaneki mutludur. Güssel bir günün ardından kızı eve bırakırken, ısırılır. Onu yeme çalışan kız -Rize, ilginç bir kaza sonucu ölür. Doktorlar çocuğun hayatını kurtarmak için bazı organlarını Rize'nin kiler ile değiştirirler. Artık Kaneki yarı bir Ghoul olmuştur. Anteiku kafede iş yaparken önce açlığı ile savaşır, sonra çevresinde bulunan zararsız Ghoul'ların isnanlar (CCG isimli silahlı bir örgüt) tarafından acımasızca katledilmesine tanık olur. Hep arada kalan, ne insanım ne Ghoul'um  diyerek drama yapan Kaneki, arasıra da yalnızımmmm diye göz yaşı dökmektedir. Bir nedenden dolayı Rize ye işkence yapmak için yanıp tutuşan Jason isimli bir manyak, Kaneki 'yi kaçırır.

Seriyi yukarda belirttiğim gibi izlemeyi kesmiştim ama devam ettim. İyiki de etmişim. Sevdim. Seriyi ikinci defa en baştan izlemeye başladım ve yine Kaneki nin o ağlak muğlak haline, o iğrenç "boku wa, boku waaa" inlemeli sesine uyuz oldum. Seri ilerlerken Kaneki ye uyuz olmayı sürdürdüm. Hele hele küçük Hinami'nin annesi Ryouko'nun başına gelenlere sadece seyirci kalması, acayip sinir bozucuydu. Lakin serinin sonu beni mest etti. Beklentimin üstünde çıktı. Kaneki nin annesine olan yakarışı; keşke beni seçseydin demesi, bu başkalarının acı çekmesi anlamına gelse bile beni seçseydin diye inlemesi, ve nihayet artık ne olduğuna karar vermesi: Çok az anime vardır ki, son bölümü bu kadar başarılı olsun. Tebrikler.

Seri gayet kanlı. Çizimler iyi. Dövüş sahnelerin takibi zor, hızlı ilerliyor ama güsssel. Kaneki'nin muhteşen karakter gelişmini de eklersek kesinlikle devam ediyorums.

Type: TV
Episodes: 12
Duration: 24 min.
Cast: Kaneki, Ken(Hanae, Natsuki); Nagachika, Hideyoshi(Toyonaga, Toshiyuki); Nishio, Nishiki(Asanuma, Shintaro); Uta(Sakurai, Takahiro); Amon, Koutarou(Konishi, Katsuyuki);Kirishima, Touka (Amamiya, Sora); Kirishima, Ayato(Kaji, Yuki);
myanimelist.net detail