Pazar, Mayıs 22, 2016

No Escape (2015)

İş nedeniyle ailesini alıp bilmemne ülkesine gelen Jack, daha ikinci günde başlayan bir darbenin ortasında kalır. Sonrasında başlayan kovalamacada adamın tek derdi ailesini güvenli bir şekilde ülkeden çıkarabilmektir.

Filmi listeme almamıştım lakin bir arkadaşımın güssel demesiyle izlemeye karar verdim. İyiki de izlemişim. Film baştan sonra action. Lakin beni esas etkileyen karakterlerin karakterleri oldu. Çocuklarına -fazlasıyla iyi- davranan vefakar ve cefakar amerikan ailesi görünümünü kenara koyarsak, adamın baba ve koca alarak paniklemesi, güdülerine göre hareket etmesi, arasıra bocalaması, korkması; kadının kadın olarak eşini desteklemesi, dürtmesi, kendine getirmesi, Lake Bell'ın harika oyunculuğu dehşet başarılı. Özetle sevdim.

Bir sahnede kadın gecenin bir vakti kalkmış banyoda ağlamaktadır. Adam gelip bu iş ve mekan değişikliği nedeniyle özür dilemeye başlayınca kadın "şuan seni rahatlatamayacağım" diye cevap verir. Varya yazarın yönetmenin oyuncu Lake Bell'in anlından öpücem. Çoğu tanıdığım kadının -zamanında benim de- iş tanımında kendini güçsüz, ezik hissedip çocuk gibi vızıldamaya başlayan erkeği pohpohlamak, egosunu yükseltmek, iyi hissettirmek var. Hatta bunu çoğu zaman kendi iş debelenmelerimizi, üzüntülerimizi, memnuniyetsizliklerimizi öteleyerek ve gülümseyerek yapıyoruz. Aslında belkide sadece gizlice gözyaşlarını silmeden "şuan seni rahatlatamayacağım" denmeliydi.

Director: John Erick Dowdle
Cast: Owen Wilson(Jack Dwyer); Lake Bell(Annie Dwyer); Pierce Brosnan(Hammond);
Country: USA
Runtime: 103 min.
imdb detail