Cumartesi, Mayıs 14, 2016

Shokugeki no Souma (2015 Spring)

Babasının "yurtdışına gidiyorum, sen de şu okula git" dediği Souma, başlarda isteksizdir. Lakin yemek yapmayı seven kişilerle tanışıp arkadaş oldukça, birbirinden renkli yarışmalara katıldıkça, yeni şeyler öğrendikçe zamanında babasının da öğrenci olduğu okulu sevmeye başlar.

Seri yi ilk izlediğimde kesmiştim. Bakınız:
"Babası ile işlettiği restouranta düşkün Souma'nın hedefi harika bir ahçı olmaktır. Babası New York'a iş için gidince kendisi de ahçılık okuluna baş vurur. Lakin bu okula kabul edilmek için ilk testi geçmesi gerekmektedir. Yani bebekliğinde bile anne sütüne laf bulan gurme Erina'ya yemeğini beğendirmelidir. Çocuğun yemeğini tadınca orgazma bağlayan dişiler animesi. Poh! Çok daha tatlısını keyifle "Koufuku Graffiti" serisinde izlemiştim. O nedenle 24 bölümlük serinin sadece 2 bölümünü izleyip kestim."

Arkadaşlarımın tavsiyesi üzerine devam ettim ve iyi ki de etmişim. Yo yo seriye bayılmadım. Verdiği tariflere, öğrendiğim yeni şeylere bayıldım. Mesela Souma sayesinde hayatımın en lezzetli omletini yaptım, yedim, ohhhhhhh! :-) 

Seri ecchi, karakterlerinden Erina en sevmediklerimden, tam dayaklıklardan (yalancı, kıskanç, ezik, kaba, vb) yine de devamı olursa bakıcam. Nedenleri; yeni yemekler öğreniyorum, arada sırada olsa da başarılı esprilere gülüyorum ve Souma'nın babası çok kaslı! :-)

ps: Moe gibi görünsede Moe olmayan Megumi'yi sevdim. Baharat uzmanı Akira'ya yenilip ikinci olduğu için üzülen Souma'nın yanına gidip hal hatır sorması çok kibar bir davranıştı. Tebrikler. 
ps: Bölümlerden birimden Megumi elenmesin diye, Souma'nın meydan okuması ve arkadaşını yalnız bırakmaması hoşuma gitti. Vefa ve arkadaşlık benim için kıymetli değerlerden. 
ps: seri içinde pat diye ero ero sahnelerin çıkması, işten eve gelirken serviste izlediğim için beni zor durumlarda bırakıyor yaws:-) 
ps: 19 da cok güldüm. hahahaaha. "Shiomi, Jun"-un yumruk sahnesinin değişik kamera açılarından verilmesi; kesinlikle dahiyane.

3. boeuf bourguignon (french): eti bir saat bal ile marine ediyor. önlü arkalı mühürledikten sonra tencereye koyuyor. mantarları eklemeden önce yağda çeviriyor. sonrasında herşeyi tencerede 40 dk kısık ateşte pişiyor.
4. mackerel burger: yumurda, panko, kuru soğan tuz karabiber ve süzülmüş konserve mackerel ile hamburger yapıyor. pilav ile servis ediyor.
5.

Tag: Food Wars! Shokugeki no Soma, Shokugeki no Soma, Food Wars: Shokugeki no Soma
Type: TV
Episodes: 24
Duration: 25 min.
Cast: Yukihira, Souma(Matsuoka, Yoshitsugu); Yukihira, Jouichirou(Koyama, Rikiya);
myanimelist.net detail