Pazar, Temmuz 03, 2016

The Martian (2015)

Mars görevini tamamlayan ekip geri dönüş için gemiye binecekleri sırasında bir aksilik yaşarlar ve ekip arkadaşlarından Mark'ı kaybederler. Mark kendisine geldiğinde mekiğin çoktan gittiği kendisinin koca gezegende yalnız kaldığını görür. Hemen umut ile pozitif yönünü harekete geçirip aklını kullanır, yaşamda kalmak için elinden geleni yapar. İşler bazen yolunda bazen ters gider. Çalışkan ve çözüm odaklı Mark, depresyona girmek yerine amacına ulaşmak için hemen başka bir yol denemeye başlar. Artık keskin zekası sayesinde NASA marsta bir astranot olduğunu bilmektedir.

_ Kaptan Melissa(Jessica Chastain)-nın fırtınanın geçmesini beklemeden, -sanırım görev aşkıyla- mürettabatı tehlikeye atmasına eksi puan veriyorum.
_ Matt Damon'ın ses tonunu beğendim. Güçlü ve güç veren. Enerji tüketen, ağlak ve muğlak bir ton değil.
_ Sıkılmadım ama filmin uzun sürdüğünü hissettim.
_ Sean Bean'ın oyunculuğunu beğenmedim. Göz teması kuramıyor, yaşlılar gibi titriyor, parkinson hastası mı olmuş nedir?!
_ Matt Damon tek başına ve genelde tek renk ortamda harikalar yaratmış. Güssel oyunculuk, canlı enerjik performans, oscarı Leonardo Dicaprio'nun almasına bir kere daha tüh tüh!
_ Ne kadar zayıfladığını göstermek için banyadon çıplak çıktığı sahneyi beğenmedim. Çünkü wow dedirtecek kadar zayıflamamıştı. Zayıflamak; The Machinist filminde Christian Bale'in yaptığına denir.

Director: Ridley Scott
Cast: Matt Damon(Mark Watney);
Country: USA, UK
Runtime: 144 min.
imdb detail