Pazar, Temmuz 17, 2016

Kyoto

17 Temmuz 2016 Pazar

sabah kalkıp bir güssel giyinip süslenip gion matsuri geçiti için Shijo caddesine yürüdüm. yaklaştıkça kalabalık öyle bir arttıki anlatamam, geçit Karasuma - Shijo kesişmesinden başlayıp, Shijo üzerinden Kawaramachi ye kadar ilerliyor. Sonrasında Kawaramachi den yukarı Oike ye çıkıyor. Son olarak Oike den ilerleyip Karasuma - Oike kesişmesinde sonlanıyor. Japonlar birbirini ittiren, ittirirken faydalanmaya çalışan kişiler değil, yine de o kalabalık o sıcakta beni baydı ve Kawaramachi den sonrasını izlemedim. Shijo boyunca yürüyerek daha önce gyu niku ile yapılan okonomiyaki dükkanini buldum. Oh, afiyetle yedim. Adı Issen-Yoshoku. Shijo caddesi üzerinde Kamo River ı ve Gion Shijo station ı geçtikten sonra, ikinci sokak başında solda kalıyor. Yazıyorum. çünkü bir daha gelirsem, buraya kesin uğrucam. Gion matsuri geçit töreninden 23 farklı float geçiyor. herbiri bir şeyi sembolize ediyor. detayları tourism info dan elde edebiliyosunuz. ek olarak kyoto da yaşayan sevgili arkadaşımdan gion matsurinin 1 ay süren bir matsuri olduğunu, iş yerlerinin tatil olmadığını, bu sefer 17 Temmuz pazar gününe denk geldiği için bu kadar kalabalık olduğunu, geçit harici, bir çok yerde tera da jinja da etkinlikler düzenlendiğini öğrendim. hmmm..

okonomiyakimi yedikten sonra Kamo River boyunca yürüyerek, nehir kenarımdaki çiftleri aileleri ve ördekleri izleyerek oike caddesine çıkıp arkadaşımla buluştum. onu en son 2 yıl önce  paris te görmüştüm. birlikte paris i gezmiştik. bu seferde sağolsun hem konuştuk hem de bir sürü yeri görmemi sağladı.

Kiyomizudera Temple: arkadaşımla konuşa konuşa gezdik. daha önceden de gördüğüm için pek dikkat etmedim. Japonlar "Kiyomizu no butai kara tobioiru" (jumping off the Kiyomizu stage) diye bir sözde söylerlermiş. netten baktım "to take the plunge" gibi bir anlamı var. kyomizudera dan aşağı uçma yani , iyice düşünüp taşındıktan sonra işe giriş, bazı şeylerin geri dönüşü olmaz.... gibi gibi.

Chionin Temple: burası budizmin kollarından joudoushu nun main temple ıymış. ana kapı üzerindeki yazı ise 3 tatami büyüklüğündeymiş. cidden tahta kapının büyüklüğü karşısında etkilenmemek elde değil. budizmin bir sürü kolu varmış. ünlü olan diğer kolları ise zen ve joudoushinshu imiş.

Shorenin Temple: 500 yene girilen temple da aristokratlar yaşamış harika odalarında oturup harika bahçeyi izleyebiliyorsunuz, sonrada bahçedeki gonu çalabiliyorsunuz, gongun yanındaki bizden önce turistler ayakkablarını çıkardıkları için bende davrandım, ama arkadaşım gerek yok dedi.

Yasaka Jinja : 18:00 gibi başlayacak etkinlik nedeniyle deli kalabalıktı, heryerde beyazlar giymiş, gün içinde float ları taşımış kaslı japon erkekleri vardı. dahası, daha deli bir kalabalık resmen jinjaya doğru akıyordu. bir o tarafı bir bu tarafı denedikten sonra kalabalıktan sıyrılıp , gion sokaklarına daldık. Yasaka yı deli kalabalık nedeniyle iyi göremedim yani.

Marishi-sonten-do: ilginç bir şekilde bu minik jinja da hayvan figürü olarak boar vardı. yani Inoshishi. kendisini mononoke hime deki tanrılardan birisi olarak hatırlayabilirsiniz.

Kenninji: bu da Japon buddizminin Zen sect inin main tera larından biriymiş.

Sonra arkadaşım ile ayrıldık. Sanırım eve gitmesi gerekiyordu. Bu nedenle birlikte yemek yiyemedik. Bu onu üzmüş olmalıki, ertesi gün bana mesaj atıp öğle yemeği yemeyi teklif etti. Ama Fukuoka ya doğru yola çıktığım için gerçekleşmedi. Bir sonrakine sevgili arkadaşım... Neyse, arkadaşımdan ayrılmış otele dönerken deli bir yapmur başladı. Şemsiyem olduğu çin şanslıydım. Ivır zıvır birşeyler aldım ve Tv nin karşısında ryokan ın keyfine vardım. oh miss!



Hiç yorum yok: