Pazartesi, Temmuz 18, 2016

Fukuoka, Hakata

18 Temmuz 2016 Pazartesi

sabahleyin istemeyerekte olsa ryokan ı terk ettim. ah ah geleneksel japon odam benim. seni her daim özlicimm.. ama eşek gibi de pahalı olduğunu unutmiciğimm.

evlat acısı tadındaki shinkansen biletimi ve elbette bento mu alkıp nozomi ye bindim. yahu kyotodan hakataya 2.5, 3 saatte geldim desem. şaka gibi. deli hızlı bir şey bu shinkansen.

hakata'yı iner inmez sevdim. çünkü beni koca bir one piece gemisi karşıladı . 23 july movie vizyona giriyormuş. o nedenle heryerde afişler filan. station önüne de bir stand kurmuşlar. one piece şapkası takıyosunuz, koca geminin önünde resmini çekiyolar. (resim değil fotoğraf bi kere ihi ihi ihi) sonra starbucks a girdim. anam oradaki kız da dünya tatlısı çıkmasın mı, bana pc de çalışacağım ii bir yer buldu. pc ye geçirmem gereken şeyler vardı onlarla ilgilenip normalde yapmayacağım birşey yaptım. frappichino içtim. ay nasıl şekerli nasıl kalori birşey anlatamam.  bir daha içmem gayri.

sonra tıngır mıngır yürüyerek hostelimi buldum.  yerleştim sonra gene dışarı çıktım. hostelin yeri çok iyi. hemen yanında minik bir kanal var. ayrıca kendisi alışveriş alanı içinde. etraf ucuz market manav bento yeri restorant kaynıyor. tam benlik. hemde gitmek istediğim canal city hakata ya 5 dk mesafede. hakata ya gelince düz, geniş, sakin, insanları kibar ve sanki relax yaşamayı seviyorlar. sevdim burayı.

canal city hakata, bildiğin avm. zeminle birlikte 6 katlı. bugun 5 katını bitirdim.  daha sonra alışveriş için geleceğim yerleri işaretledim. sonra çıkıp yatai denen sokak lokantasında oden yemek için kanalın kenarına geldim. saat 20:30 olmasına rağmen ( 18:00 - 02:00 arası açık oluyolarmış) 5 , 6 tane açıktı ve haliyle tıklım tıklımdı. midem yapışmış modda biraz sağa biraz sola yürüdüm. sonra gözüme takılmış olan kaizensushi için canal city hakata ya geri döndüm.

bu arada hakata nın bu bölgesi gece yaşantısı için ideal sanırım. etrafta adult lar için ilginç mekanlar var. kadınları da düşünmüşler. çooook yaşıklı erkeklerin maid lik yaptığı mekanlarda gözüme çarpmadı değil hani.

canal city nin 4. katında acayip başarılı bir kaizensushi var. buraya yolunuz düşerse tavsiye ediyorum. keza 2010 yılında kaizensushi denemiş, sanırım eşek kadar wasabi yediğim için mi ne pek iyi anılarla ayrılmamıştım. şimdi, hazır görüntünün güsselliği gözüme takılmışken ve hazır midem açlıktan yapışmışken, tadı kötü de olsa yerim diyerek daldım mekana. BAYILDIM. neden?  bir kere çeşit bol. sadece çiğ balık yemek zorunda değilsinç keza ben avokadolu, yumurtalı, ton balıklı, mısırlı filan yedim de yedim (10 tabak kadar) ayrıca midye çorbası içtim, takoyaki yedim, inarizushi yedim. ve toplamda 1800 yen yani 50 tl gibi birşey ödedim. ucuz mu ? hem de çoookkk! bu arada görüntüye alışık olmayan japon ustalar şaşırdılar. el kadar kızın önünde boyu kadar tabaklar birikti hahahaahhha...  bu arada favorim marinated mackerel sushi oldu. bu balığı tokyo da yakitori lokantasında da yemiştim ve orada da aşık olmuştum.

sonra çıktım otele geldim...

ps: canal city hakata nın 5. katı ünlü olan hakata ramen e ayrılmış (raumen stadium adıyla geçiyor). içerde bir sürü ramen ci var. ama hakata ramen inde tavuk olsa bile suyunda domuz kullanılıyormuş. o nedenle yemedims. none problemo, nagano da bol bol tavuklu ramen yemiştim

ps: canal city içinde bulunan sinemada naruto afişi gördüm.. hemde live action. anam filmi mi var derken, şu live action tiyatro oyunu olduğunu anladım. 28 Ağustos 2016 tarihinde tokyo toho da sahne alacaklarmış.. uuhhhuuu bir gün ben japonyada iken denk gelir inşallah. yada dünya turu listesine Türkiye yi de alsınlar :-)