Cumartesi, Temmuz 02, 2016

Japonyaya Gidiş, Narita

01 Temmuz 2016 Cuma - 02 Temmuz 2016 Cumartesi

Yaşanan üzücü Atatürk Hava Limanı olayı sonrası, az biraz endişeli olarak erken saatte havalimanına gidip, eşek gibi sırada %90 ı koreli insanların o güssel ciltlerini saçlarını inceleyip bunlar ne yiyor ne içiyor da bu kadar sağlıklı görünüyorlar diye düşünerek bekledim. :-)

Asiana ile yaptığım yolculuk başarılıydı. Koltuk iyi, filmler başarılı, yemekler lezzetli, birbirinden güssel ve hanımhanımcık hosteslerin hizmet kalitesi ise 10 numara. Daha önce japonyaya hep THY ile uçtuğumdan onları bir halt sanıyordum. Artık yurtdışı uçuşlarımda THY ile mecbur kalmadıkça işim olmaz. Çünkü gerizekalı uçuş ekibi acayip ukala. Eğer emir verir gibi konuşmaz kibar takılırsan çoğu türk gibi seni tınlamıyor, "eee bu kibarcık çıktı, bunu takmasakta olur" diyorlar. Onlara hayvanmışlar gibi davranıcaksın ki, önünde el pençe durdunlar. Asiana hostesleri öyle mi ya. Ben kibar onlar benden kibar. Gidişte de gelişte de gül gibi geçindik. Canlarım benim...

Incheon da bir süre aktarma için beklemem gerekti. Net hızı iyi, içerdeki dükkanlar tam gezilesi, sevdim. Ek olarak belirli aralıklarla geleneksel kıyafetler giymiş bir grup, müzik eşliğinde tıngır mıngır yürüyor. Tam videoluk.

Tokyo ya uçarken koltuk arkasındaki usp şarz ise aşık olduğumu söylemeliyim. telefonu şarz ederek o gün photolar çekebildim çünkü. Bu arada Atatürk Havalimanının o saçma bekleme, karmaşa olaylarından sonra Incheon da gördüğüm düzen beni benden aldı. Her zaman söylediğim gib; sırf ticari kaygı nedeniyle havalimanına kapasitesinden çok çok fazla iş yükleyen THY i sevmiyor, kendisine dünya markası olarak değil, günü kurtaran amatör kafası gözüyle bakıyorum. Ve bu -zorlama- sonucu 3.havalimanına destek vermiyorum. İstanbulda 3. bir havalimanı olması elbette iyi. Ama buna iyi deme nedenim asla ve asla THY nin şuan uuguladığı iğrenç ötesi bezdirme politikası olmayacak.

Öhöm neyse. Narita! Canım Narita. JR office bulup gerekli biletlerimi aldıktan sonra konaklayacağım hosteli buldum. Görevli çok hödüktü ama tek gece kalacağım için sorun etmedim. Yeniden merhaba Japonya! :-)




Hiç yorum yok: