Salı, Temmuz 12, 2016

Kamikochi bölüm 2, Takayama

12 Temmuz 2016 Salı

Sabahın köründe kalkıp norikura için aktarma yapacağım durağa -honokidaira- gittim. Orada tanıştığım bayan bana yarı ingilizcesi ile bu kıyafetle olmaz dedi. alpler dahil son dağa çıkışlarımda hava gayet sıcaktı oysaki... abartıyor sandım lakin aldandım. 2702 m yüksekteki norikura cidden acayip esen ve soğuk esen biryermiş. özetle geldiğim otobüsle geri döndüm. hava soğuksa, bütün planlarımı acımam yakarım yani...

sonra indiğim otobüs şöförünün hatalı platforma yönlendirmesi nedeniyle takayama otobüsünü kaçırdım.. o zaman ne yaptım? kamikochiye bir daha gittim. çünkü dünden hatırlarsanız 1 saatlik hiking trail im eksik kalmıştı. tamamladım. takayama ya geldim.

ps: kamikochi ikinci etapta, "taishoike bus stop" ta inip "teikoku hotel mae bus stop" a kadar yürüdüm. otobüse oradan binip hiroya onsen e geçtim. ama otobüs az daha beni görmeden gidiyodu. kamikochi için en iyi route. taishoike bus stop kara miyojin bashi made, ato de , miyojin bashi kara tashiro bashi made, ato de tashiro bashi kara kappa bashi made to kamikochi bus terminal derims. kappa bashi den kalkan otobüs, 7 dakika sonra 3. durak olan "taishoike bus stop" a varıyor, bilgine.

ps. bugun kamikochi de çok ilginç bir şekilde iki kelebek ve bir yusufçuk bana poz verdi. tabi bende onları ürkütmeden hareket etmek için elimden geleni yaptım. çok seviyorum sizi ve bu güssel çalışma için çok teşekkkür ediyorum. canlarım benim, mucuk mucuk :-)

ps: bugun gölden bir ördek çıkarak korkmadan kıyıda bir yay çizip tekrar göle döndü. bu süre içinde japonlar ürkütmemek için çok yavaş eğilip, yaklaşarak sessizle photusunu çektiler. bende uzakta eğilmiş kıpırdamadan photusunu çekiyodum. bana doğru yaklaştı ve sağolsun yanımdan geçti. ilerledi. yan tarafta çinli bir çift vardı. kadın poz vermiş erkek photosunu çekiyordu. kadın ördeği görünce onu korkutmak için eliyle hareket yapıp böö diye bağırdı. al işte öküzün önce gideni gerizekalı milletten insan örneği. salak karı neden oyle bir hareket yaptın şimdi?! az ilerde de çinli çocuklar göle taş atıyolardı. ya bizim memleketlilerden görgüsüz ve çevreye duyarsız olmasınlar da çinliler cidden çok iticiler.

ps: hirayu onsen bus stop un fanı oldum. hida ya ait bütün güsseller burada. bugün "bun with hida beef", "grilled hida beef skewers" , "hida milk soft icecream", "hida beef croquette" ve sıcacık "mitarashi dango" yedim. vaktim olsa "hida chuka" ve "hida soba" da  yicektim .. insallah yarın artık :-)

ps: takayama nohi bus center da çok güssel timetable lar var, bilginize.

takayama da "yasugawa street" ten yukarı çıkıp önce "the museum of history and art" ı buldum sonra "shiroyama koen" e gittim. (ps: müze free bu arada zamansızlıktan içeri girmedims) elimdeki harita iyi değildi, parktaki işaretler kanjiydi, hislerime güvenerek yol aldım. amacım the higashiyama walking course denilen trail i bitirmek. Shiroyama için, yıldız parkı gibi koca bir park düşünün, ama içinde araç yolu yok, yürümek için yollar yapmışlar. yorgun olduğumdan bitsede gitsem modunda takılırken tepeye kadar çıktım. birde ne göreyim. "sayın gezgin ayı olabilir dikkat!!" ulen , bu şimdi mi söylenir. ayrıca tamam kocaman büyük park ama şehrinin göbeğinde, ayının ne işi var burda. yükse sesle gulhuvallahu okuyarak hızlı adımlarla inmeye başladım. neyse az kaldı!! sonra yine elimdeki harita iyi olmadığı için zar zor temple yolunu buldum. arasıra aynı yollarda dolandığım oldu filan. ama sonuç sakurayama hachimangu shrine dahil bitti. tabi ayaklarımda bitti. sırada yemek yemek vardı ve canım acayip hida beef li ramen veya soba çekiyodu. saat 18:00 gibiydi ve o da ne... her yer kapalı. kapısı aralık olanlar bile kapatıyoruz canımm, deyip içeri almıyolar. üüüüüüü! gün boyu hayalini kurmuştum oysa. bende gidip family marttan kareage ve inarizushi, ki ikiside favorim alıp yedim. doymadım tabi. sonrada zar zor mc donalds ı buldum bir ebiburger set yedim. sonra otele gelip bacaklarımda kalan son derman ile duş alma, çamaşırları yıkama gibi işleri halletim. sanırım bu yazıyı yazarkende bayılıp gidicem...

ps: bugunku takayama gezimde hida kokubunji temple, shorenji temple, soyuji temple, zennoji temple, hokkeji temple, sogenji temple, tounin temple, daioji temple, unryuji temple ve sakurayama hachimangu shrine gördüm.



Hiç yorum yok: