Perşembe, Temmuz 14, 2016

Kurobe George

14 Temmuz 2016 Perşembe

Sabahın erken saatinde (06:13 de tren hareket etti) yola düşüp unazuki station a vardım. Valizimi coin locker a bırakıp kurobe gorge için ilk trenime bindim. Bu arada yol boyunca boynum sırtım çok pis ağrıdı. Artık valiz taşımak için yaşlandım sanırım. Bir sonraki gezimde böyle kahraman gibi takılmıcam. Alıcam tekerlikli bir valiz, tıngır mıngır sürücem.

08:17 sularındaki trene bindiğim için her car da bir kişi vardı ve bu bana photo çekmede kolaylık sağladı. 80 dakika yolculuğun ilk çeyreği dolu dolu geçti. sonrasında ise yemyeşil dağlar arasından akıp gidiyor, hayallere dalıyorsunuz. ps: bu gezi photoluk değil, kesinlikle video luk derims. vardığımda programımdaki herşeyi yaptım. bir tek sarutobikyo nun bir kısmına kadar yürüyebildim. kafaya taş düşme ihtimali nedeniyle yolun bir kısmını kapatmışlar. bu arada ayak banyosuda yaptım. OMG! kahve kadar etkiliydi. bitirdiğimde o kadar dinçtim ki anlatamam. bir ayak banyosunun bu kadar etkili olmasına cidden şaşırdım. sonra istasyonun üst katında bulunan retoranta gidip, beyaz bebek karidesli udon yedim. lokantanın mönüsünde içerikler vardı. mesela baby shimp udon için, pork yok beef yok egg yok ebi var gibi yazmışlar. böylece ne yiyebilip ne yiyemeyeceğinizi biliyosunuz. süpper, aferinn :-)

dönüşte üşenmedim observation platformu buldum ve kırmızı köprünün bir sürü photosunu çektim. bavulumu aldıktan sonra, kyoto'ya baba gibi paralar ödeyerek shinkansen ile geldim. kalacağım ryokan a iyi para vermiştim. acaba nasıl bir yer derken harika ötesi çıkmasın mı?! odadaki her birşeki ayrı ayrı sevdim. yerler tatami, yeşil çayım hazır, futonum, hatta yukatam bile var. ofuro ve wc, odanın içinde. tv de harika nihon no bangumi... hiç dışarı çıkmadan bu odada yaşamak istiyorum evetttt!!

özetle yorucu kısım bitti. tatil asıl şimdi başlıyor.

ps: kurobe için dönüşü 13:31 e almıştım. ama bana fazla geldi. 11:46 ile değiştirdim.
ps: karasuma doori üzerindeki bir ryokan da kalıyorum. her yerde karasuma yazıyor. yazıyı her gördüğümde haikyuu yu hatırlayıp mutlu oluyorum :-)

not: tren kenarlar açık olduğu için esiyordu. rüzgarlıkla gitmem 10 numara karardı derims.
unazuki den binip keyakdaira da indim. keyakidaira dan içi siyah bir şey aldım. ilginç bir tadı var. orada satılan 1 numaralı omiyage imiş. ps: hepsini kyotoda yeşil çay eşliğinde yedim :-)

Kurobe George-a özellikle bir daha gelmem, ama bir arkadaşım gidelim derse, gülümseyerek okay derims:-)