Pazar, Temmuz 10, 2016

Tateyama Kurobe

10 Temmuz 2016 Pazar

erkenden kalkıp istasyonun east çıkışındaki bus station a vararak ogizawaya giden otobüse bindim bugun. dün bagajımı delivery service e verdiğim için çok rahatım. üzerimde elbise var. ama soğuk olursa diye yanıma eşofman da aldım. neden mi bu kadar hazırlık?! japon alplerine çıkıyorum da ondan güsselim :-)

otobüs ile ogizawaya varınca, eşek kadar uzun bir tünelin içinden geçen elektirikli otobüslere bindik. tünel cidden çok uzundu ve bir ara bunaldığımı hissettim. vardığımız yerde biletimi tateyama kurobe biletine transfer ettiler. sonrasında cable var robe way filan binerek soluğu kurobe dam da aldım.. japonyanın en büyük barajı burası. alp dağlarının arasında, ormanların hemen yamacında. görüntü güssel, azamet hayran bırakıcı... fışkılan suyun oluşturduğu gökkuşağı ise büyüleyici.. ister istemez düşündüm. kendi ülkemde Atatürk barajını çok görmek istemiştim. şanlıurfaya gittiğimde nasıl görürüm araştırdım. sonuç: transporation yok. araba kiralaman lazım. ek olarak kız ve yalnız başına biraz zor canım... tuhaf değil mi?! elin ülkesinde kız ve yalnız başıma otobüse atlayıp baraj görüyor yetmez gibi üzerinden yürüyerek geçiyorum...
telefonumda çok az şarz olduğu için photo geçerken cimriyim bugun.. neyse. ikinci durağım murodo.. haritadaki hiking turu tahminimden önce bitirdim. çevredeki dağlar, pond manzarası şahane. vurulmamak elde değil. bir sonrakine yanımda pikniklik malzeme getirip göl kenarında yicem. kim bilir belki biraz da kestiririm. keza kuş sesleri hafif rüzgar şahaney. bu arada murado da kar vardı. lakin hava sıcak.. sonraki durağım. bijodaira oldu. burada da hiking yapmak istiyordum . ama sign ler kanjiydi. elimdeki harita başarılı değildi. hiking olduğunu düşündüğüm yol ormandan daha orman görünüyordu. ek olarka başında yine ayı resmi vardı. özetle yeter bu kadar hiking deyip kalkışmadım bile... ek olarak görüntü pek çekici gelmemiş olmalı ki, "bir dahakine" diye düşünmedim. dentetsu tateyama ya gelip valizime kavuştum. express  tren ile takayama ya geldim. gelir gelmez de sevdim. çünkü yakınlarda mc donald s ın M sini gördüm nihhaahhahha!!

kalacağım hostel acayip şık , dekorasyon şahane. şuan kendi ozel odamdayım. tek sorun duvarlar duvar değil bölme, yada çok ince... yandaki adamın üfff püflerini ve ayağını sürüyerek yürümelerini duyuyorum ... bu arada ayaklarını sürüyerek yürümek bir erkeği hiççç yakışmmıyorrr..

dün akşam biricik arkadaşım ta Tokyo'dan Nagano ya beni görmeye geldi. yeni arabası da pek güsseldi. şöförlüğünü de beğendim. yokatta desu nee watashi no daijini tomodachiii:-)  yetmez gibi bana şık bir yerde yemek ısmarladı. tempura. hastasıyım japonya'nın jumbo karideslerinin. bu arada yakında japonyada seçimmi ne olacakmış. o nedenle her yerde konuşmalar filan yapılıyor. abe nükleer santral destekliyormuş. karşıt aday ise gerek yok diyormuş. ben de hayırlısı olsun diyorum :-)  yemek sonrası arkadaşıma ben de sana tatlı ısmarlıcam dedim. navigasyondan tatlıcı buldu. seven eleven... hahaha en pahalısından pudingler aldım ona. arabada yedik. konuştuk. 2011 den beri arkadaşım. o kadar yol tepıp geldiği için çok mutlu oldum. sonrada o kadar yolu geri gitti tabi. ülkeye dönüncce ona güssel bir hediye paketi göndericem..

unutmadan bu yolculuğumda bir sürü çinli turist kafilesi ile karşılaştım. siz japonlara photo çekmeyi sever diyorsunuz ya, bir de çinlileri görün. adamlar öyle saçma salak şeyleri bile çekiyorlarki şaşarsınız. şimdi işin aslı şu ki; banane. neyi çekerlerse çeksinler, neyi çekmekten keyif alırlarsa onu çeksinler. sonuçta lafta değil özde örgürlükçüyüm. lakin herifler acayip gürültü yapıyorlar. bağıra çağıra konuşuyorlar. saygız oldukları için itiyorlar, insanın önüne önüne geçiyorlar. hal böyle olunca gıcık oldum çinlilere. ondan kulis yapıyorum. etki tepki yani.

notlar
nagano dan verdiğim bagajı dentetsu toyama station dan aldım. bu arada nagano bagaj servis sabah 9 da açılıyor (9-18 arası). benim otobüs ise sabah 08:15 teydi. bu nedenle bagajı bir gün önceden vermek zorunda kaldım. gerekli bilgileri nagano tourism info daki tatlış bayandan öğrenebilirsiniz. ertesi gün bagaj alımı ise 15:30-18:00 arası. platformdan çıkarken görevlilere soruyosunuz. elinizdeki fişi gösteriyosunuz. bagajı alıyosunuz. pratik, süpper, afferin.

08:15 de nagano station east çıkış 25 nolu platformdan kalkan otobüs 10:00 da ogizawa da oldu. hızlı hareket ederseniz ogizawa dan kurobe dam a gitmek için 10:00 da kalkan Kanden Tunnel Trolley bus a yetişirsiniz. aksi hale 10: 30 dakini beklemeniz gerekir.

Kanden Tunnel Trolley koca ve dark bir tünel içinde ilerleyen otobüs. 16 dakika sürüyor. beni çok bunalttı.

kurobe dam da zaman geçirmek eğlenceliydi. bir dahakine daha çok takılcam. kurobe dam dan , kurobeko ya baraj üzerinden yürünüyor bu arada.

kurobeko dan kurobedaira ya cablecar var. ilk sırada olup en ön veya en arkada ayakta durmanızı tavsiye ederim. keza photo çekicem diye bütün çinliler ayakta ve cama yapışmış modda. ayrıca çok kalabalıktı.

kurobedaira dan daikanbo ropeway.. bu sefer bende cama yapıştım. eğlenceliydi. cidden alplerin tepesine çıkıyosunuz. video kamerayı hazırlayın derim.

daikanbo dan murodo ya gene tunnel içinden Tateyama Tunnel Trolley Bus ile ulaşıyonuz. eğlenceli değil.

murado sevdim . harika alp dağları manzarası ortasında mükemmel göller. hafif kükürt kokusu, kuş sesleri, hiking de güssel ama biraz doğa ile başbaşa kalmak için ideal. ayrıca photoğraf için mükemmeldi diyebilirims.  bir dahakine piknik yapıcam burda.  ek: alplere karşı onsen de varmış yahu .. bak sen. gelecek sefer bunu da deniyelim.

murodo dan bijodaira ya otobüs. valla güssel yolculuktu sanırım. dağların ormanların arasından geçtik gibi hatırlıyorum. uyuyakaldığım için keyfine varamadım.

bijodaira sevmedim. hikin yapıcam diye bulmaca çözer gibi ulan ne tarafa gitsem ruh hali canımı sıktı.

bijodaira dan tateyaöa station a cable car. bu sefer yokuş iniyoruz. çıkış kadar olmasa da eğlenceli.
tateyama station dan dentetsu station a , toyama chiho railroad yani trenle geldim. valizimi aldım. station dışına çıkıp 2 dakka yürüyerek jr toyama station ı buldum. 2 numaralı platformdan takayama için kalkan express trene bindim..

tateyama kurobe alpine route ye ait time table ı nagano tourism servisten almıştım. çok başarılı.

tateyama kurobe option ticket ise, narita havalimanındaki jr east ten satın almıştım. nagano-dentetsu toyama arası biletle uğraşmadım yani.

buraya bir daha gelir miyim? evet. özellikle kurobe dam da daha çok vakit geçirmek,  murado ya gelip konaklamak, göl kıyısında piknik yapmak ve yerde uyumak istiyorumm :-)




Hiç yorum yok: