Pazar, Ağustos 21, 2016

Race (2016)

Uzun süredir koşma konusunda kendisini eğitten Jesse, zenci olduğu için ikinci sınıf insan muamelesi görse de okula başlar ve koç Jason himayesinde çalışmalara devam eder. Gayet hızlı bacaklara sahip olan çocuk, Hitler'in bizzat izleyeceği Almanya da gerçekleşecek olimpiyatlara katılır. Hayırsız USA'e 4 adet altın madalya kazandırır.

Gerçek bir yaşam öyküsünden uyarlanan film fena değildi. Sevmedim diyemicem ama bana hitap etmedi. Sporcu bir adamın hayat hikayesinde daha fazla azimli çalışmalar, hedefine odaklanma, bu uğurda herşeyi göze alma filan beklerdim. Lakin Owens şımarık çocuklar gibi, koça kafa tutuyor, çalışmak zorundayım derken cırlıyor, kızı ve evlenme sözü verdiği sevgilisi varken başka kadınlarla kırıştırıyor, olimpiyatlara gitmesem mi filan diye sinir bozuyor. Evet, karakter gerçekte böyle bir karakter, yaşananlar böyle belki. Ama ben adamı sevmedim. Bu, spor animelerinde izlediğim mükemmel disiplin, arkadaşlık, koça ve takıma bağlılık kavramlarının beynimde oluşturduğu etkinin tepkisi olabilir pekala :-)
ps: Alman sporcu Carl 'Luz' Long'un olimpiyatlar sırasında Jesse Owens'a gösterdiği samimiyet hoşuma gitti. Sonrasında başlayan savaşta adamı ön saflarda göndermişler. 
ps: Olimpiyatları filme alan kadın yönetmen Leni Riefenstahl'i canlandıran Carice van Houten'a bayıldım. Çok duru, zarif ve asil bir güzelliği vardı.

Director:
Cast: Stephan James(Jesse Owens); Jason Sudeikis(Larry Snyder);
Country: Canada, Germany
Runtime: 134 min.
imdb detail