Pazar, Ağustos 07, 2016

The Finest Hours (2016)

İyi vakit geçirirken hoşlandığı kızın evlenme teklifine evet demek zorunda kalan Bernie, iş yerinde pek tınlanmayan yeni müdürün ısrarı sonucu sinyal aldıkları bir gemiyi kurtarmak için yola çıkar. 4 kişilik ekip ölme tehlikesi çok çok yüksek fırtınada, Bernie'nin başarılı idaresi sayesinde gemiyi bulurlar ve... Diğer taraftan sessiz duruşu yüzünden pek sevilmeyen Ray, ikiye bölünen ve kaptanın bulunduğu kısmı batan geminin su yüzünde kalabilmesi için kafasını kullanır ve adamları yönlendirerek zaman kazanır.

_ Başta Bernie'nin evlenmek istemediği sandım. Aslında istiyor ama korktuğu için hayır diyor. Risk almayı sevmeyen çekingen birisi, dürtmeden harekete geçemeyen birisi gibi.
_ Gemi içindekiler 1 dakika kazanabilmek için arıza modda kasarken, sinyal alan ekibin tıngır mıngır hareket etmesi beni cidden gerdi.
_ Elbette yardım isteyen bir gemiye yardıma gidilmesi şart ama minicik bot ile ölüme adam göndermek; bilemedim şimdi. O zamanın şartları öylemiydi mesela?!
_ Miriam'ı canlandıran Holliday Grainger güssel kadın. Sevdiği adamı salya sümük akıtarak değil, sparta kraliçesi gibi sabırla ve güçlü bir şekilde beklemesi iyiydi.
_ Elektirikler kesilince millet sahile doğru araba sürdü ve ben içimden "aferin, farları yakın da adamlar nereye döneceklerini bulabilsinler" dedim. Lakin gerizekalı kasaba halkı farları söndürüp bekleyeme başladı. Meğer sadece kıyısa gidip beklemek istemişler, farları açıp zifiri karanlıktaki kasabanın yerini belli etmek değil. Sonra kadın, farları açıp araba dışına çıkınca zeka fışkıran birisi başlıyor "farları açınnnnnn, sahili görsünlerrrrrr" demese. Ayyyy, cidden salakmışsınız! yani. 
_ Chris Pine çok çok iyi oynamış. Bu adamı seviyorum hem oynamak için seçtiği filmler kaliteli hem de elinden geleni yapıyor. ps: Unstoppable (2010). Tam Destek!!
_ Casey Affleck: kendisi hiç sevmediğim, Batman filmi sonrası adeta nefret ettiğim Ben Affleck'in genç erkek kardeşi(1975 doğumlu). Adamın ses tonu, mimikleri-ya da yerine göre mimiksizliği-, oyunculuğu şahane. Ablak suratlı abisine hiç çekmemiş yani. Takdir ve tebrik!
Özetle iyi filmdi.

Director: Craig Gillespie
Cast: Chris Pine(Bernie Webber); Casey Affleck(Ray Sybert); Ben Foster(Richard Livesey); Eric Bana(Daniel Cluff); Holliday Grainger (Miriam Webber);
Country: USA
Runtime: 117 min.
imdb detail