Pazar, Ekim 02, 2016

Eyeshield 21 (Spring 2005)

1-26
Okula yeni başlayan Sena, serseri bir gruptan harika sıyrılma yetenekleri ile kaçarken okulun iki kişilik Amerikan-futbol-takım-kaptanı Hiruma'nın dikkatini çeker. Şantaj, tehtid, silah zoru, köpekle kovalama gibi ilginç teknikleri olan Hiruma, çocuğa Eyeshield 21 adını takar ve "kimliğini herkesden gizle ki diğer klüpler bacaklarının peşine düşmesin" der. Bu arada Sena'ya oyuncak bebek muamelesi yapan Mamori adında bir kız vardır. Bu kız cırlamaları işe yaramayınca menejer sandığı Sena'yı Hiruma'dan korumak için takıma dahil olur. Tam modlara girip havalandığı sırada Sena, Ojo isimli takımla karşılaşır ve Shin tarafından fena şekilde yenilir. Kaybedilen maç sonrası Sena, bu sporu sevmeye başladığını ve kesinlikle kazanmak istediğini anlar. Daha sonra takıma aslında baseball seven Monta katılır. Gangsta çetesi ile oynadıkları maç sonrasında Sena, Mamori'ye hedefleri olan Christmas Bowl u kazanınca gerçeği söylemeye karar verir. Bu arada abisini arayan bir kızla da(Suzuna) kanki olur. Japonyanın en iyisiyle oynamak isteyen Amerikalı bir takımla kapışırlar. Sena, takımın panter lakaplı adamını geçer lakin sonuçta yenilirler ve Hiruma sayesinde Amerikaya eğitim için giderler.
40 yard = 36 metre. 4.2 saniyede prof koşarak sayı alıyolar. Sena Kobayakawa: 4.1 seconds ( during the match between Oujo White Knights )
Hiruma'nın tekniklerine çok güldüm. Adam klübe adam toplamak için iki çocuk buluyor. Klübe katılın diyor. Çocuklar yok deyince defterini açıyor ve sen küçükken yatak ıslatıyomuşsun, sen sabahları idol resmi öpüyormuşsun diyor. İki kare sonra çocuklar neolurrr klübüne katılmamıza izin ver diye yalvarıyorlar, hahahahahhha. ps: Hiruma 5.1 saniyede koşuyor.
İlk beklentim çocuğun gaza gelip arkadaş ayağına spora başlaması, sonrasında daha cok azim edip güçlenmesi. Direkt gelen yetenek sevmiyorum. En büyük beklentim ise gülmek. 
ps: Mamori'yi hiç sevmedim. Sena Sena diye dolaşması -sapıkmısın ablam sen- diye düşündürttü. Bu kız ufaktan beri Sena yı korumuş ve çocuğun dövüşerek güçlenmesine izin vermemiş.... 



27-50
Amerika'ya varan ekip bir kaç tek episode'luk eğlence maçı yaptıktan sonra Death March denilen bir eğitime başlarlar. Bu eğitim sonunda 2000 km yol kat edip Japonyaya geri dönerler. Eğitimi Hiruma'nın eski koçu, Doburoku sensei yönetmiştir. Bu eğitim boyunca Sena koşar, güçlü olması gereken diğerleri kamyon iterler. Japonyada ise Panter, Shin ile karşılaşıp boyunun ölçüsünü alır. Geri dönen ekibimizden Sena, bir hazırlık maçında Shin ile karşılaşır ve yine durdurulur. Ne yapsam diye düşünürken yeni rakipleri olan iki yarma gibi çocuktan Amerikada gerçek bir Eyeshiled 21 olduğunu öğrenir. Bu arada Suzuna'nın abisi de (Natsuhiko Taki) takıma dahil olmuştur. Death March i bitirmesine rağmen Yuki, Christmas Bowl takımına seçilmez ve çok üzülür. Lakin Hiruma noktayı koyar; senelerce masa başında oturmuş biri, bir kaç ay kastı diye takımda oynayacak seviyeye gelemez! Hastasıyım bu çocuktaki gerçekçiliğe. Bravo Hiruma...
Açıkcası seriyi kessemmi diye düşünürken birden iyileşti. Azim eden insanlarla dolu oldu. Yani en en sevdiklerimden. Ha Brothers ların kasması, Yuki olayı, deli gibi çalışan Shin, Ojo takımından Sakuraba'nın değişimi, kesinlikle devam kararı aldım... Bu arada bence Sena, Shin i hayatta geçemez. Çocuk sürekli ama sürekli antreman halinde. Aynı zamanda kafası çalışıyor zeki. Sena yeni yeni olaya başladı. Okay azimli ilerliyor, Ama Shin de yerinde saymıyor. Bu durumda Sena Shin sadece iki şekilde geçer. Ya Shin sakatlanır. Ya Sena nin doğuştan deli yeteneği vardır. Azimle değil genle kazanır yani. Yada adalet yerini bulur  ve seri sonuna kadar Sena, Shin i geçemez. Shin i de Hiruma yı da seviyorum. Ama maç başlayınca Ojo ları tutuyorum....

51-75
Takımın minik elemanları Sena, Monta ve Komusubi kısa boylu ve çelimiz oldukları için yeni güçlü rakipleri karşısında ezik hissedip özellikle kasmaya, çalışmaya başlarlar. Bu sırada üçkağıtçı oynayan Scorpions, gayet iri yarı adamları bulunan Poseidon ve Rodeo Drive ile kapışırlar. Ojo White Knights, Bando Spiders ları yener ve bir sonraki rakibi Wild Gunmen için çalışmalara başlar.
Bir önceki dönem kadar keyif vermedi desem. Öncelike Sena artık beni kızdırmaya başladı. Karakter gelişimi minimal düzeyde. Salak hala salak. Sena illa birileri yüzünden tetiklenen, gaza getirilen self motivation ı sıfır olan biri. Pes etmeye meyilli. Denediği yöntem fayda etmediği halde hala ısrarla aynı şeyi yapıyor. Bir de şunu deniyeyim demek yerine akabinde bunalım kesiliyor. Sıkıcı. hele hele 68. bölümde çocukluk arkadaşı Riku ile karşılaşınca gözlerini kapatması yok mu?! Bir temiz dayak atasım geldi. Yahu hiç biri akıllanmadım. Kaç bölümdür oynuyosun şu sporu. Her seferinde elimden geleni yapıcam edicem diyor, maç sırasında dağılıyo, birisi yüzünden toparlanıyor filan falan. 
Poseidon 'un sarışın devi Kengo Mizumachi yi çok sevdim. Adam hem iri, hem yakışıklı, hem tensai, hem azimli, hem pozitif, daha ne olsun. Bu arada Riku kaçma konusunda Sena nın öğretmeniymiş. Taşınması gerekince Mamori yi koruma görevini Sena ya vermiş. Diğer taraftan Musashi, babası rahatsızlanınca onun yetine işleri deviralıp okulu bırakmış. Devir alma nedeni babası altında çalışanların işiz kalmasını istememesi. İyi çocuk ama hala takıma katılmaması, Hiruma nın nasıl kastığını çabaladığını gördüğü halde kenarda kalması sinir bozucu. Tokyo büyük bir şehir olduğu için Christmas Bowl a iki takım katılacakmış. Eğer bir sonraki rakiplerini yenerlerse gidebiliyorlar. Hadi bakalım.

76-145
Bando Spiders ile kapışan Kyoshin Poseidon yenilir. Bu durumda "ben gerçek Eyeshield'im" diyen Bando Spiders üyesi "Hayato Akaba" önem kazanır. Sena her zamanki gibi melankoli haline döner. "Ne yani Eyeshield Akaba-san mı" diye hayata küser. Diğer yan karakterler ona gaz verirler filan. Deimon Devil Bat ile kicker açısından güçlü Bando Spiders arasındaki maçı, Musashi nin katılımı ile Deimon kazanır. Sonrasında takım, Amerikaya giderek Nasa Aliens ile Northern Light Blizzards arasındaki maçı izlerler. Nasa Aliens, yenilir. Akabinde Deimon Devil Bat ile Rus yarmalarını barındıran Northern Light Blizzards kapışır. Sena bir ara bilincini kaybetse de maçı alırlar. Bu arada yenildiği için koç tarafından dağıtılan Nasa Aliens takımı, Deimon Devil Bat kazanınca yeniden toparlanır.
Japonyada yapılan eşleşme: Seibu Wild Gunmen ile Misaki Wolves. The Taiyo Sphinx ile Hakushu Dinosaurs. Ojo White Knights ile Sado Strong Golems. Deimon Devil Bats ile Shinryuji Nagas şeklinde olur. Kyoshin Poseidon ile Shinryuji Naga ın dostluk maçında "Agon Kongo", "Kengo Mizumachi" ın omuzunu çıkarır. Adam tam bir manyaktır zaten. Bizimkilerde diğer takımlarla bir süre dostluk maçı yaparlar. Sonrasında Shinryuji Nagas ile karşılaşırlar. Maç sırasında Agon, Hiruma nın kafasını sahaya gömer. İlerleyen dakikalarda benzerini Sena Agon a yapar. Aferin sonunda erkek olmaya başladı. Maç acayip heyecan içinde ilerler ve Devil kazanır. Diğer maç sonuçlarında ise ortada Seibu Wild Gunmen, Hakushu Dinosaurs, ve Ojo White Knights kalır.
Ojo White Knights, Deimon Devil Bat ile yapacağı maç öncesi çılgınlar gibi çalışırken bizimkiler ortada mal mal dolanmaktadır. Bir ara "Sakuraba, Haruto" yı görüp kafalarını çalıştırırlar ve maske takarak az oksijen ile çok iş yapmayı öğrenirler. Maç başlar ve heyecan içinde devam eder. Kurita nın ayaklarını yerden kesecek kadar güçlü olan Shin, zamanında "Kaitani, Riku" dan altığı tiyo sayesinde Sena kadar hızlı koşmaya başlamıştır. Maç süresince, sık sık "sana yolu açıcam" diye çabalayan arkadaşları arasında aynı yöntemi deniyerek Shin e yenilen Sena yı izlemekten gına gelir. (bide her yenildiğinde şaşırmıyo mu) Diğer taraftan Monta, yani "Raimon, Tarou", hırslanmış Sakuraba yı yenmek için arıza modda çalışmaya başlar. (maçın yıldızı Monta idi) Sonuç önceden belli olduğu için kazananı söylüyorum : Deimon Devil Bat. Çünkü bu bir anime, gerçek hayat değil.

_ Sena nın hasta hasta ojo white knights ve Seibu Wild Gunmen maçını izlemeye gelmesi hoşuma gitti. Aferin işte böyle erkek ol hırslı ol biraz. 
_ Eyeshield en hızlı koşan anlamında bir kelimeymiş. haliyle dünya üzerinde bir çok eyeshield varmış. 
_ 79 da Sena kimliğini açıkladı. artık salak Mamori'nin çenesini kapatmasını bekliyorums. 
_ 82 de hasta babasından fırça yiyen Musashi yani "Takekura, Gen" takıma geri dönüyor. Musashi, babası rahatsızlanıp hastaneye kaldırılınca çalışanlar işsiz kalmasın diye okulu bırakıp babasının yerini almış. elbette spor hayatına geri dönmek istemiş ama hep babası ve iş arkadaşları için endişelenmiş. en sonunda baba ve arkadaşları onu kendine gel şeklinde dürtüyolar da adam yeşil sahalara geri dönüyor. 
_ 87 de rüya takım içinde Sena da seçiliyor. 
_ 100 karşılaştığı ayının icabına bakan shin e hasta oldum. ek olarak iyi bölüm. 
_ 106 eskiden Agon ile Hiruma kankilermiş. Hiruma sporu seçince adam kıl olmuş ve abnormalliğini yeşil sahalarda Hiruma yı dağıtmak üzerine odaklamış. Adam her konuda genetik dahi. Düşüncesi ile Naruto-Neji gibi. Lee gibi normal insanların ne kadar kasarlarsa kassınlar dahileri geçemeyeceklerine inanıyor. 
_ 111-119 Deimon Devil Bats ile Shinryuji Nagas arasındaki maç. Öldüm heyecandan. Serinin en iyi en heyecanlı maçı kesinlikle bu idi. 
_ 116 Sena nın Agon un kafasını sahaya gömmesi. 
_ 121 de Hiruma Mamori yi korumak için kızın önüne geçiyor. kihkihkih ... tatlılar. 
_ 128 Ojo White Knights ın koçu eften püften bir nedenle Shine yumruk attı. Çok gereksiz ve saçma bir sahneydi. Ulen hepinizi toplasam bir Shin etmezsiniz. Neyse... 
_ Zamanında Shin, Musashi nin fırlattığı topu durdurmuş. İşte o zaman Hiruma, çok hızlı birine gerek olduğunu anlamış.
_ 129 Sena nın babası: "winning is important and all, but try not to leave behind any regrets."
_ 135-136: Salak Sena hala salak. Shin onu durdurduğunda şaşırıyo. Ne yani mankafa. Shin gece gündüz çalışan biri, Sen ortada dolanan, gazın bitince millet seninle ilgilensin diye bunalım takılan birisin. Shin i yenmeyi düşünüyo olman şaşırtıcı aslında. Ayrıca Sena nın azimle çalıştığını iki karede gösterdi diye seyirci ikna olacak değil. Hiç bir zaman Sena da o azmi o istikrarı hissedemedik. bölüm 136 seri bitti. Sena hala saalk salak depresyonda. Valla ben Hiruma olsam tokadı patlatmıştım suratının ortasına. Ya bir karakter hiç mi gelişmez ya. Bide ana kararkter diye Hiruma gibi muhteşem adamlar Sena ya gaz vermek için kasıyolar filan. Atın şunu setten dışarı ya. 
_ 138: Monta nın başarısı beni şaşırtmıyor. Çocuk hep hırslıydı, kendisini depresyonda ilgiye aç görmedi. Ama Sena nın hırslı bakışlarını görünce popomla gülesim geliyor. İki dakka sonra gene, depresyonda görürüz kendisini çünkü. 
_ Bu arada bölümlerden birinde salak Sena Monta ya "hadi beraber" diyor ve ikisi girdap gibi birşey olup milletin üstünden uçuyolar filan. ahhaha gerçeklikten kopmaya başladı anime. Uzaylılar gelip Sena ya üstün güç bağışlıcaklar birazdan. Çünkü ana karakterin illa maçı kazanması lazım, evet!

Seri bitti. Sena hala tam bir hayal kırıklığı. Son bölümlerde bu sefer yapacam dediğinde popomla gülesin geliyordu artık. Yapamayacağı için değil, yapamayıp ağlayacağı, biri gaz verince gene yapacağım deyip yapamayıp ağlayacağı için. Ay anime dünyasında gördüğüm en uyuz karakterlerden. Hiç gelişemedi. Burada yazarın çizerin kabahati büyük. Çocuğu hep ezik gösterdiler. Hırsı hep lafta kaldı, maç hariç sıkı çalıştığı kare sayısını depresyona girdiği kare sayısı tokatladı. Bu durumda Sevmedim. Ojo White Knights ile Deimon Devil Bat arasındaki maç iyiydi. Ama Shinryuji Nagas ile, Agon ile olan kadar heyecan içermiyordu. Hiruma ile Mamori arasındaki hafif romantik sahneleri ise sevdim. Uwww. Böyle bir detayı spor animesinin içine yerleştirmek ve dozu iyi ayarlamak akıl işi; tebriks. Özet olarak iyiki izlemişim. Eğlenceliydi. Devamı olursa bir süre bakarıms. 

Type: TV
Episodes: 145
Duration: 23 min.
Cast: Hiruma, Youichi(Tamura, Atsushi); Shouji, Gunpei(Komura, Tetsuo);
myanimelist.net detail